دسته‌بندی نشده

طرز تهیه7 نوشیدنی خانگی فوق‌العاده با مواد در دسترس

نوشیدنی خانگی

نوشیدنی خانگی یکی از فوق العاده ترین خوردنی هایی است که می‌توانید در تمام فصول از آن استفاده کنید و لذت ببرید. اما قبل از هر چیزی باید با انواع نوشیدنی ها و طرز تهیه آن‌ها آشنایی پیدا کنید؛ سپس دست به کار شوید. پس حتما تا اخر این مطلب آموزشی همراه ما باشید چون ما در این بخش به شما طرز تهیه ۷ نوشیدنی خانگی بسیار آسان را آموزش می‌دهیم‌.

 

1_ شربت زعفرانی یکی از نوشیدنی های فوق العاده خانگی

مواد لازم:

شکر، ۲ لیوان
آب، ۲لیوان
گلاب، ۱/۳ لیوان
زعفران، به میزان لازم
آبلیمو، اختیاری
تخم‌شربتی، اختیاری

طرز تهیه

ابتدا زعفران را بسابید و داخل همان ظرف چند تکه یخ اضافه کرده و بگذارید زعفران حسابی رنگ پس بدهد. در مرحله بعد، شکر را همراه با آب، درون قابلمه ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید. سپس هر چند دقیقه یک بار محتویات درون قابلمه را به آرامی هم بزنید تا شکر حل شود. در این بین یکی الی دو بار باید دیواره های قابلمه را با یک فرچه آشپزخانه که به آب آغشته است، پاک کنید، تا شربت شکرک نزند. زمانی که شکر کاملا حل شد، اکنون نوبت می‌رسد به اضافه کردن گلاب و زعفران، بعد از آن باید شربت در حرارت ملایم یک ربع تا بیست دقیقه بماند تا مواد به قوام برسد.

سپس این نوشیدنی خانگی را داخل بطری بریزید و در یخچال نگهداری کنید. برای سرو هم ابتدا مقداری شربت داخل لیوان ریخته و بعد به آن یخ اضافه کنید. حتی می‌توانید به دلخواه چند قاشق تخم شربتی و آبلیمو هم به شربت خود اضافه کنید، سپس آب را اضافه کرده و بعد از هم زدن، از نوشیدنی خود لذت ببرید.

نکته

_ این شربت به علت وجود گلاب و زعفران نشاط آور است و دارای خاصیت بالایی می‌باشد.
_ اگر میزان مواد را بیشتر کنید مدت زمان، به قوام آمدن هم بیشتر می‌شود.

2_ آب طالبی بستنی

مواد لازم:

طالبی کوچک، ۱ عدد
بستنی لیوانی وانیلی، ۲ عدد
خامه، ۲ قاشق غذاخوری
شکر، دلبخواه

 

طرز تهیه

تمام مواد نام برده شده را همزمان باهم، داخل مخلوط کن ریخته و سپس مخلوط کنید. حالا نوشیدنی خانگی خوشمزه شما به همین راحتی آماده است.

 

نکته

طالبی حتما سرد باشد.

 

3_ اسموتی هندوانه یکی از نوشیدنی های فوق العاده خانگی

مواد لازم:

هندوانه بزرگ، ۱/۴
شکر، ۳ قاشق غذاخوری
آبلیمو، ۲ قاشق غذاخوری
یخ خرد شده، نصف لیوان

 

طرز تهیه‌

ابتدا دانه های هندوانه را با کمک چاقو جدا کنید. سپس آن‌ها را به علاوه ی تمام مواد اولیه که در بالا ذکر کردیم داخل مخلوط کن بریزید و خوب مخلوط کنید. اکنون نوشیدنی خانگی شما آماده است.

4_ آیس کافی

 

مواد لازم:

قهوه، ۲ قاشق غذاخوری
شکر، ۳ قاشق غذاخوری
آب جوش، ۳ قاشق غذاخوری
شیر، به میزان دلخواه
یخ

 

طرز تهیه‌

این رسپی آیس کافی خانگی، برای دوستداران قهوه در نظر گرفته شده است و به راحتی‌ می‌توانید آماده اش کنید. ابتدا باید قهوه شکر و آب جوش را در یک طرف لیوان ریخته و حسابی با هم مخلوطشان کنید. 《اگر لیوان درب دار است به خوبی تکان دهید》 سپس مقداری یخ اضافه کنید و به مدت یک الی ۲ دقیقه مخلوط را تکان دهید. مجدد یخ بریزید و مقداری شیر را هم اضافه کنید. اکنون آیس کافی شما آماده است. آن را هم بزنید و میل کنید.

5_ رانی هلو یکی از نوشیدنی های فوق العاده خانگی

مواد لازم:

هلو، ۳ عدد
آب، ۲ لیوان
شکر، ۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه‌

هلو ها را به مدت ده دقیقه داخل یک قابلمه آب جوش، قرار دهید. سپس قابلمه را از روی شعله بردارید و چند تکه یخ به آن اضافه کنید. تا با این فرآیند پوست های هلو به راحتی جدا شوند. در این مرحله باید، هلو ها را نگینی خرد کنید و بعد داخل یک قابلمه آب و شکر را بریزید و هلو های ریز شده را به آن اضافه کنید. حالا بگذارید پنج دقیقه بر روی حرارت ملایم بماند.

بعد از گذشت این مدت زمان، مقداری از هلو ها را برداشته و بقیه را مخلوط کنید. سپس کف حاصل از مخلوط شدن را بردارید و مجدد ۱۵ دقیقه دیگر با حرارت ملایم هم بزنید. اکنون نوشیدنی خانگی خوشمزه شما آماده است. فقط کافیست آن را درون لیوان‌ ریخته و تکه های هلو را به آن اضافه کنید و بعد از خنک شدن رانی خود را میل کنید.

 

نکته

با این میزان از مواد اولیه ۲ لیوان پر رانی، می‌توانید نوش جان کنید.

 

6_ هات چاکلت (شکلات داغ)

مواد لازم:

پودر کاکائو، ۲ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت، ۱ قاشق غذاخوری سرپر
شکر، ۲ قاشق غذاخوری
شیر، ۲ لیوان
شکلات تخته ای، ۵۰ گرم

 

طرز تهیه

این رسپی یکی از آسان ترین رسپی های طرز تهیه هات چاکلت است. فقط کافیست در یک قابلمه، شیر، شکر، نشاسته و پودر کاکائو را مخلوط کنید. سپس تمام مواد را روی حرارت کم بگذارید و مدام هم میزنیم تا به غلظت برسد. بعد به آن شکلات تخته ای را اضافه کنید و در آخر  به همین راحتی و خوشمزگی نوشیدنی خانگی شما آماده است.

 

نکته

این‌ میزان از مواد اولیه برای ۲ فنجان مناسب است.
اگر دوست دارید شکلات داغ تلخ باشد، می‌توانید از شکلات تخته ای تلخ استفاده کنید.

7_ لیموناد خانگی یکی از نوشیدنی های فوق العاده خانگی

مواد لازم:

آب، ۱ لیوان
آبلیمو، ۱/۴ لیوان
شکر، ۲ قاشق غذاخوری (دلخواه)
یخ، به میزان دلخواه

 

طرز تهیه

ابتدا یک لیمو را برای تزیین به صورت حلقه ای برش دهید. هسته هایش را جدا کنید و لیمو را تا نصفه یک قاچ کوچک برش بدهید.

سپس ظرف مورد نظر را که میخواهید لیموناد را داخلش درست کنید بردارید و اول از همه آب و شکر را باهم ترکیب کنید و هم بزنید. سپس یخ را اضافه کنید. برای قشنگی لیموناد، می‌توانید در این‌ مرحله مقداری نعنا خشک شده اضافه کنید. بعد از آن آبلیمو را اضافه کرده و حسابی نوشیدنی خانگی خود را هم بزنید. اکنون لیموناد شما آماده است.

در پایان

ما سعی کردیم در این مقاله آموزش هایی در اختیار شما بگذاریم تا بتوانید حداقل یک مورد را پیدا کنید که مواد اولیه اش در دسترستان باشد و به راحتی اقدام کنید. همچنین سعی کردیم با هر سلیقه و ذائقه ای که هستید این مطلب برای شما کارآمد باشد. محال است بعد از اتمام این مقاله دلتان یک نوشیدنی دلچسب خانگی نخواهد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *