دسته‌بندی نشده

تفاوت تلویزیون هوشمند با تلویزیون های معمولی چیست؟

تفاوت تلویزیون هوشمند با تلویزیون های معمولی چیست؟

تلویزیون هوشمند قابلیت های زیادی دارد. از جمله آن ها می توان به وصل شدن به اینترنت، چک کردن ایمیل ها، رفتن به انواع سایت شبکه اجتماعی، صحبت کردن با دوستان، دیدن فایل های رسانه ای اشاره کرد.

معرفی تلویزیون هوشمند

قبل از اختراع تلویزیون هوشمند مخترعان به این نتیجه رسیدند که استفاده کنندگان، دیگر تمایلی به دیدن برنامه های این دستگاه به صورت یک طرفه ندارند. برای همین سعی کردند دستگاهی بسازند که علاوه بر نمایش فیلم و برنامه ها، قابلیت این را داشته باشد که برنامه ها یا فایل های صوتی را، که از اینترنت گرفته شده و در فلش بارگذاری می شود، به این دستگاه وصل کرده و تماشا کرد.

محدودیت های نشستن پای تلویزیون

مواردی هستند که باعث می شوند فرد از جلوی این ماشین نمایشی دور شود. از جمله این موارد سرچ ساده و یا صحبت کوتاه با دوستان در اینترنت می باشد که ممکن است فرد را از جلوی این دستگاه بلند کرده و به سراغ گوشی همراه و یا تبلت ببرد. در تلویزیون هوشمند سعی بر آن شده تمامی این موارد گردآوردی شده و این چنین در یک قالب ارائه شود.

تلویزیون هوشمند این امکان را برای شما محیا خواهد کرد تا وقت خود را برای وصل انواع و اقسام دستگاه های پخش کننده به تی وی هدر ندهید. همچنین بتوانید تمامی برنامه ها و فایل خود را به راحتی و بدون سیم، مشاهده کنید. به علاوه قادر هستید به وسیله ی این ماشین نمایشی، به اینترنت وصل شوید و از آن استفاده نمایید. در کل سرویس هایی مانند رأی دادن به برنامه ها، تبلیغات، دریافت کانال، بازی، انواع شبکه های اجتماعی را می توان در یک تلویزیون هوشمند پیدا نمود.

راهکار محافظت از خود در تلویزیون هوشمند

وقتی که تلویزیون هوشمند به اینترنت متصل است، اطلاعات را ذخیره کرده و ما نمی توانیم جلوی این اتفاق را بگیریم. اما اقداماتی در این زمینه، برای جلوگیری از جاسوسی این ماشین برقی نمایش دهنده، وجود دارد که قادر هستیم این اقدامات را انجام دهیم. ابتدا در بخش تنظیمات acr را خاموش نماییم. در وهله دوم شخصی سازی را غیرفعال می کنیم. از تمامی قابلیت های تبلیغاتی چشم پوشی کنیم. تمامی دوربین ها و میکروفن ها را غیرفعال کرده و یا بپوشانیم. نکته قابل توجهی هم وجود دارد که خیلی مهم است. باید مطمئن شد که روتر ما با راه اندازی یک شبکه ی مهمان و با یک رمز عبور محافظت می شود. قادر هستیم با این راهکار به بهبود امنیت دستگاه خود کمک نماییم.

معایب تلویزیون های هوشمند و راهکار مقابله با آن ها

مثل تمامی دستگاه های متصل به اینترنت، تلویزیون هوشمند هم به خاطر ضبط مکالمه، استفاده از نقاط ضعیف امنیتی و نظارت تمدیدی برای حفظ حریم خصوصی و امنیت، خطرساز است. برای جلوگیری از اتفاقات ناخوشایند باید تنظیمات حریم خصوصی این ماشین را مرور کنید.

وقتی قرار بر این است برنامه ای را بارگذاری کنید، حتما مراقب باشید به روزرسانی برنامه ها را فراموش نکنید. نقطه اتصال اینترنت را خاموش کنید. تا حد امکان درایوها را مسدود کنید. اگرچه تلویزیون هوشمند به شما اجازه خواهد داد کارهایی چون تماشای فیلم، عکس و سایر برنامه ها را در اینترنت انجام دهید. ولی به هیچ وجه کارهای شخصی خود را در درگاه پرداخت بانکی و امثال این ها، با این دستگاه انجام ندهید و از رایانه خود استفاده نمایید.

روش های نگهداری از تلویزیون هوشمند و افزایش طول عمر آن ها

امروزه مردم رغبت به استفاده از دستگاه LED دارند. چرا که این ماشین آلات، ماندگاری بالایی دارند. کم مصرف بودن نیز یکی از ویژگی های بارز این اقلام است. این تلویزیون هوشمند کمی گران تر از بقیه دستگاه ها بوده و قطعا ارزش این قیمت را دارد. زیرا افراد قادر هستند مدت زمانی طولانی از آن استفاده کنند. البته باید به این نکته توجه کرد که اگر به صورت صحیح از هر وسیله ای استفاده نشود و نگهداری درستی از آن به عمل نیاید، صد در صد طول عمر آن وسیله کوتاه خواهد شد.

در ادامه این مطلب چند نکته در این زمینه گفته می شود که باعث افزایش طول عمر این ماشین شده و تا حد امکان شما را بی نیاز از تعمیرش می کند. یکی از روش های نگهداری از این ماشین، تهویه مناسب است. این ماشین ها در خانه از انرژی زیادی استفاده کرده که همین کار باعث می شود نیروی گرمایی زیادی تولید شود. به همین خاطر تی وی گرم شده و باعث دوام نیافتن و کاهش عمرشان خواهد شد. راه حل این مشکل این است که فضای خالی ای ایجاد شود تا گردش هوا به طور منظم در اطراف تی وی حاکم گردد. همچنین بهتر است این وسیله الکتریکی به دیوار نچسبد و کمی از این حائل فاصله داشته باشد.

کنترل ولتاژ، از مهم ترین روش های نگهداری تلویزیون هوشمند

کنترل ولتاژ، از مهم ترین روش های نگهداری

یکی دیگر از راهکارهای محافظت از تلویزیون هوشمند استفاده از محافظ برق است. همان گونه که اطلاع دارید مدت کارکرد هر وسیله ای به این بستگی دارد که چگونه از آن نگهداری به عمل آورده اید. محافظ برق وسیله ای است که از وسایل برقی در برابر نوسانات ولتاژ محافظت می کند. هر از چند گاهی قدرت ولتاژ کاهش پیدا می کند. اگرچه این مدت بسیار کم است ولی برای تلویزیون هوشمند شما مضر است. نصب تنظیم کننده ولتاژ می تواند از تمام وسایل برقی شما از جمله این وسیله الکتریکی محافظت کند.

راه دیگر محافظت، تنظیم کنتراست

تنظیم کنتراست یکی دیگر از روش های نگهداری است. یعنی سنجیدن تصویر این وسیله برقی و تفاوت بین تیره ترین و روشن ترین رنگ ها. هر چقدر کنتراست بیشتر باشد، قدرت تشخیص تی وی افزایش پیدا می کند. این اتفاق باعث کاهش دوام و عمر تی وی خواهد شد. باید نور تی وی را تنظیم کنید تا سال ها بتوانید از تماشای یک تصویر با کیفیت در خانه خود لذت ببرید.

روشنایی بالاتر مساوی است با صرف انرژی بیشتر برای وسیله برقی شما. اگر روشنایی بیش تر باشد عمر صفحه نمایش تلویزیون هوشمند کاهش پیدا خواهد کرد. یادتان باشد هنگامی که از تی وی استفاده نمی کنید حتماً آن را خاموش نمایید. شاید این کار جدی به نظر نیاید ولی یکی از ساده ترین کارهایی است که با آن قادر هستید، عمر وسیله برقی نمایش دهنده خود را افزایش دهید.

فرق بین تی وی ساده با تی وی به روز

فرق بین تی وی ساده با تی وی به روز

نمایشگرهای ساده، سال ها پیش تر از تلویزیون هوشمند اختراع شده بودند. این وسایل برقی در اوایل سیاه و سفید بودند ولی به مرور زمان، رنگ های بسیار دیگری نیز به طیف سیاه و سفید افزوده شد. این نمایش دهنده برقی ساده، قابلیت پخش فیلم های موجود در فلش را نداشتند.

پس برای دیدن فیلم، غیر از انواع برنامه های گوناگونی که در تی وی پخش می شد، شما باید دستگاهی مانند CD,DVD به آن وصل می نمودید تا محتوای دلخواهتان را تماشا نمایید. این وسایل برقی نمایشی حتی قابلیت ضبط فیلم را نیز نداشتند ولی در عوض تلویزیون های هوشمند همه قابلیت های لازم، حتی بیش تر از انتظار را نیز دارا هستند. این وسایل برقی به حدی جذاب می باشند که نگاه هر کسی را خیره نگه می دارند. به علاوه می تواند بدون نصب هیچ دستگاهی از تمام امکانات این وسایل برقی استفاده نمود.

کلام آخر

تلویزیون هوشمند با داشتن امکانات زیاد و ویژگی های منحصر به فرد، این امکان را به افراد می دهد تا از وقت و عمر خود نهایت استفاده را ببرند. بدون اتصال هیچ نوع دستگاهی به تی وی، انواع برنامه های مورد علاقه خود را تماشا کنند. از اینترنت آن استفاده نمایند و از بازی های بسیار متنوع لذت ببرند.

این دستگاه برقی اگر به صورت درست و صحیح مورد استفاده قرار گیرد، نه تنها هیچ خطری ندارد، بلکه یکی از لوازم ضروری برای خانه نیز هست. با استفاده درست از این محصولات می توان طول عمر مصرف آن ها را بهبود بخشید و سالیان سال از آن ها بهره برد.

خرید تلویزیون هوشمند

برای خرید تلویزیون می توانید به فروشگاه لوازم خانگی هومینو سر بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *