دسته‌بندی نشده

طرز تهیه فوق العاده آسان آب انار با آبمیوه گیری

تهیه آسان آب انار

آب انار به دلیل طعم لذت بخش و خاصش یکی از بهترین نوشیدنی های فصل پائیز و زمستان است این میوه به خاطر خاصیت درمانی تصفیه خون مخاطبان زیادی را خواهان خود کرده است. آب انار میوه‌ی پرخاصیتی است که بعضی اشخاص دوست دارند که خود این کار آبمیوه گیری را انجام بدهند از لحاظ رعایت بهداشت هم آب گرفتن انار را اگر در خانه انجام دهید بهتر است حالا با ما همراه باشید تا شما را با طرز تهیه آسان آب انار با آبمیوه گیری آشنا کنیم.

تاریخچه آب انار و دستگاه آبمیوه گیری

در زمان‌ گذشته تهیه آب انار به صورت متفاوت و گونان و با روش‌های ابتدایی صورت می‌گرفت. مشکلات زیادی در تهیه آبمیوه مثل بهداشتی نبودن آن را به همراه داشت. امروزه با توسعه و پیشرفت، ابزارآلات و دستگاه‌های صنایع غذایی مثل انواع دستگاه آبمیوه گیری ساخته شده اند. این دستگاه‌ها برای راحتی کار بیشتر و به صورت کاملا بهداشتی انواع میوه را آبگیری می‌کنند.

تهیه آب انار با دستگاه آب میوه گیری

برای آماده و تهیه آسان آب انار طبیعی با استفاده از دستگاه آبمیوه گیری اول باید انارها را به خوبی شسته باشید. آن را از وسط برش بزنید. کاسه ای اماده کنید و در آن مقداری آبی سرد بریزید و انارهایی که نصف کردید را داخل کاسه قرار دهید. شما با استفاده از این روش باعث می شوید انارها بهتر دانه شوند. بعد از گذشت تقریبا یک ساعت انارها را از کاسه بیرون بیاورید و آنها را دانه کنید.

دستگاه آبمیوه گیری را روشن کنید. دانه انارها را داخل دستگاه آبمیوه گیری با سرعت بالا بریزید تا آب آن ها گرفته شود. همانطور که اطلاع دارید در هنگام استفاده از دستگاه آبمیوه گیری، دانه ها از یک قسمت و آبش را از قسمت دیگر خارج می شود. آبی که با این روش تهیه می شود، نیازی به صاف کردن و یا استفاده از سایر روشها ندارد و می‌توانید آن را نوش جان کنید.

 آب انار چه فایده هایی دارد؟

  • مقدار LDL یا کلسترول بد در بدن را کاهش و مقدار کلسترول خوب یا HDL را افزایش می دهد.
  • این آبمیوه بیش از 40 درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین C را تامین می کند. ویتامین C وقتی پاستوریزه شود تجزیه می شود.
  • درست است که آب انار حاوی فروکتوز است، اما سطح قند خون را مانند دیگر آبمیوه ها افزایش نمی دهد.
  • فشار خون شما را کاهش می‌دهد ضایعات و التهاب رگ های خونی در بیماران قلبی را کاهش میدهد. بعنوان یک آسپرین طبیعی است که خون را از انعقاد و تشکیل لخته دور نگه می دارد.
  • دارای خواص ضد باکتری و ضد میکروبی بسیار قوی است. کمک می کند تا با ویروس ها و باکتری ها بدنتان مقابله کند. سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند. به طور قابل توجهی باعث کاهش میکروب های موجود در دهان خواهد شد.
  • از کم خونی بدن جلوگیری می کند.
  • اخیراً محققان به این مسئله پی برده اند که این آبمیوه ممکن است به توقف رشد سلول های سرطانی پروستات کمک کند.
  • در جلوگیری از سرطان موثر است.
  • اعتقاد بر این است که آنتی اکسیدان های موجود در این آبمیوه و سایر میوه ها و غلظت بالای آنها باعث توقف پیشرفت بیماری آلزایمر و محافظت از حافظه شود.
  • فلانول های موجود در این آبمیوه امکان دارد به جلوگیری از التهابی که به آرتروز و آسیب غضروف کمک می‌کند.
  • نوشیدن روزانه یک لیوان آن ممکن است به کاهش فشار خون سیستولیک بدن شما کمک کند
  • غلظت آنتی اکسیدان های این آبمیوه توانایی تأثیرگذاری بر استرس اکسیداتیو آن را به یک کمک بالقوه برای باروری تبدیل می‌کند.
  • می‌تواند بعنوان یک تقویت کننده عملکرد ورزشی در بدن باشد.

انواع دستگاه آب انارگیری

دستگاه های آب انارگیری به دو نوع تقسیم می شوند که به آن اشاره میکنیم :

1. دستگاه آب انار گیری اتوماتیک یا صنعتی

دستگاه اتوماتیک یا صنعتی که به آن دستگاه آب انارگیری برقی نیز گفته می شود. این دستگاه کارکرد تمام اتوماتیک و بدون دخالت دادن دست آبش را به طور کامل می گیرد و تفاله‌ی آن را جدا می‌کند. این دستگاه برای آبگیری غوره، لیمو ترش، زرشک و انگور نیز قابل  استفاده می باشد.

شما فقط  کافی است توری دستگاه را تغییر دهید و از حالت‌های مختلف آن استفاده کنید. عملکرد این دستگاه اتوماتیک به صورت ماردون پرس بوده و به راحتی تفاله‌ی میوه را از آبش جدا خواهد کرد. عصاره‌ی انار به وجود آمده از این دستگاه بدون تفاله و به صورت کاملا شفاف از دستگاه خارج می شود و در اختیار اپراتور قرار می‌گیرد. برق مصرفی دستگاه به صورت تک فاز است و قابلیت آبگیری حدود ۳۰۰ کیلوگرم میوه را در ساعت دارد. سرعت عملکرد دستگاه‌های اتوماتیک با عملکرد سریع در حجم زیاد و در زمان کمتری نسبت به دستگاه‌های دستی آبمیوه می گیرد.

2. دستگاه آب انار گیری پرسی

آب انار گیر پرسی یک نمونه‌ی دستی آبمیوه‌گیری صنعتی می‌باشد. به علت ارزان بودن دستگاه و کاربری آسان در اغلب آبمیوه فروشی‌ها و کافی شاپ‌ها نیز از آن استفاده می شود. از آنجا که این دستگاه با پایین آمدن یک اهرم آب انار را می‌گیرد، به نام دستگاه آب انار گیری اهرمی نیز معروف است.

سه جزء اصلی دستگاه‌های آب انار گیری اهرمی، پایه، مخزنی کوچک برای قرار دادن میوه و اهرمی جهت فشرده‌سازی آن است. با پایین کشیدن اهرم توسط اپراتور، آبش خارج می شود و داخل ظرف مورد نظر شما ریخته می‌شود. بدین ترتیب آبمیوه هیچ گونه تماسی با دست شما نخواهد داشت و به صورت کاملا بهداشتی در اختیار شما قرار می‌گیرد.

سخن پایانی

آب انار جزء  نوشیدنی های خوشمزه ما ایرانیان است. خیلی اوقات ممکن است برای آب گرفتن آن دچار مشکل بشویم اما با داشتن یک دستگاه آبمیوه گیری کارمان آسان و راحت خواهد شد. با این دستگاه در کمترین زمان میتوانید یک نوشیدنی خوب میل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *