دسته‌بندی نشده

دستگاه های غیر استاندارد تهویه هوا چه عوارضی دارند؟

عوارض دستگاه تهویه هوا + فواید آن

دستگاه تهویه هوا و عوارض آن را در این مقاله بررسی خواهیم کرد و نکات مربوط به آن را خواهیم گفت. با توجه به رشد چشم گیر و مکانیزه شدن زندگی های جدید در جوامع مختلف و به تبع با فعالیت کارخانه های صنعتی، کارگاه های تولیدی، وسایل حمل و نقل خصوصی و عمومی، آسیب های جدی به سلامت انسان وارد می شود.

در برخی از شهرها افراد کثیف ترین نوع هوا را وارد ریه های خود می نمایند. آلودگی هوا عوارض های زیادی دارد. عوارض های زیاد و گوناگونی که نقش استفاده از دستگاه تهویه هوا را پر رنگ تر کرده است. اگر قصد خرید بهترین دستگاه تصویه هوا را دارید؛ حتما در مورد نوع دستگاه، اطلاعات زیادی به دست بیاورید. این امر موجب می شود تا از کم و کیف آن اطلاعات کافی داشته باشید.

دستگاه تهویه هوا

به دستگاهی گفته می شود که با استفاده از فیلترهای مختلف، آلاینده‌هایی که در هوا وجود دارند را از بین ببرد. در این راستا هوای محیط  اطراف را تمیز می‌کند. کارکرد این دستگاه موجب می شود ذرات خطرناکی که می‌توانند باعث زیاد شدن بیماری‌های تنفسی مثل آسم و حساسیت‌های مختلف شوند کاهش پیدا کند. انواع مختلفی از دستگاه تهویه هوا در بازار موجود است که اگر در هنگام خرید دقت نکنید ممکن است دستگاه تهویه هوا غیر استاندارد عوارض هایی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: آیا دستگاه تصفیه هوا برای منزل تاثیری دارد؟

تاریخچه دستگا‌ه تهو‌یه هوا

تاریخچه سیستم تهویه هوای مطبوع، از مصر باستان آغاز شد. مصریان برای خنک کردن هوای داخل خانه های خود، نی هایی را در بیرون از پنجره ها آویزان و آن ها را با آب مرطوب می‌کردند. وقتی که آب فرو می ریخت، هوا از بین نی ‌ها می گذشت. این امر به خنک شدن قسمت‌ های داخلی خانه‌ ها کمک می کرد.

نقش دستگا‌ه تهو‌یه ‌هوا در سلامتی

ما در این زیر به برسی نقش دستگاه تهویه هوا خواهیم پرداخت.

  • بروز آلرژی یکی از شایع ترین بیماری ها در عصر حاضر است. مواد تحریک کننده ای که در هوا و آلرژن ها وجود دارد؛ با درگیر کردن ریه و افزایش حساسیت زایی موجب بروز علائم آزاردهنده ای در شخص می شود. به موجب این، استفاده از این دستگاه تاثیر بسیار مهمی در هوای محیط اطراف شما دارد.
  • حتما برای شما هم پیش آمده است؛ در جایی باشید که بوی نامطبوع آن بسیار از آزار دهنده است. حال این بو می تواند بوی دود غذا یا سیگار و غیره باشد. تهویه هوا با داشتن فیلتر باعث کاهش بوهای نامطبوع و ناخوشایند اطراف شما خواهد شد.
  • محیط اطراف شما دائماً توسط گازهای طبیعی احاطه شده است. از جمله این گازها می توان به مواد آلی مانند مونواکسید کربن یا رادون ساطع شده از محیط  اطراف (مانند خاک ، سنگ و آب) و غیره اشاره کرد. با این وجود، انتشار اغلب گازهای طبیعی می تواند مضراتی مانند انتشار گاز رادون را به همراه داشته باشد. به جرأت می توان گفت شما کاربرد گرامی با استفاده از دستگاه تهویه هوا کمتر در معرض رادون قرار می گیرید.
  • بعد از به وجود آمدن ویروس منحوس کرونا و همه گیری آن که از طریق هوا قدرت انتشار داشت و به دیگران قابل انتقال بود. می توان گفت دستگاه تهویه هوا تا حدودی جلوی انتشار این ویروس را می تواند بگیرد. زیرا این دستگاه‌ تا حد زیادی می‌توانند منجر به حذف باکتری ها و میکروب های موجود در هوا شوند.

بیشتر بخوانید: خرید لوازم خانگی در نجف آباد اصفهان

عوارض دستگاه تهویه هوا غیر استاندارد

دستگاه‌های تهویه هوا به علت تمیز کردن هوا از تکنولوژی های متفاوتی استفاده می‌کنند. برخی از این تکنولوژی ها غیر استادارد بوده و با خود عوارضی را به همراه دارد. در اینجا به این عوارض اشاره خواهیم کرد.

1. مشکلات تنفسی با گاز ازون

یکی از موارد مهم در عوارض این دستگاه استفاده از ازون در روند دستگاه می‌باشد. ازون در واقع یک گاز بسیار واکنش پذیر است. این گاز احتمال دارد با مولکول هایی که در سیستم تنفسی ما وجود دارند واکنش نشان دهند. در نتیجه مشکلاتی را برای سلامتی ایجاد کند. مواجه با گاز اوزون در غلظت‌های زیاد، دچار عوارضی مثل آب آوردن ریه، فلج تنفسی و مرگ می‌شوند. در افرادی که به بیماری آسم و برونشیت مبتلا باشند، این عوارض به صورت حادتری بروز می‌کند. بعضی از این دستگاه ها اصطلاحاً مولد ازون هستند که از ازون برای تصفیه هوا استفاده می کنند. همچنین ازون سبب ایجاد کپک نیز می شود. با این وجود، تولیدکنندگان با به کار گیری از اسم ازون فروش خود را افزایش می دهند. اطلاعی در مورد خطرات جبران ناپذیر اوزون برای فروش بیش تر کالاهای خود بیان نمی کنند.

2. ضعف سیستم ایمنی با اشعه یو وی غیر استاندارد

اشعه یو وی به خوبی می تواند نقش مهمی در تهویه هوا در جهت ویروس کشی ایفا کند. به این شرط که استاندارد های لازم در آن رعایت شود. اگر اشعه دستگاه تهویه به صورت غیر استاندارد باشد. نه تنها هوا را به خوبی تمیز نمی‌کند بلکه سبب آسیب هایی بر روند کارکرد سیستم ایمنی بدن شما می شود.

3. کمبود اکسیژن و تولید دی اکسید کربن

بعضی از این دستگاه‌ها به مقدار قابل توجهی دی اکسید کربن ایجاد می‌کنند. این دستگاه ها اکسیژن مورد نیاز را برای استنشاق تولید نمی‌کنند. این موضوع می‌تواند عوارض های مختلفی از جمله: خواب آلودگی ،تهوع، فشار خون و در آخر مرگ باشد.

4. بیماری های ریوی و مهلک با گاز رادون

یکی دیگر از عوارض استفاده از دستگاه‌های تهویه غیر استاندارد، وجود بیماری های ریوی است. بعضی از این دستگاه‌ها از گاز رادون استفاده می‌کنند. اگر درصد استفاده از آن بیش از اندازه باشد، ممکن است به بیماری‌های مهلک مانند سرطان ریه ختم شود.

5. بیماری های حاد با ایجاد آلاینده های سنگین

برخی از دستگاهای تهویه از خود، یون های منفی در هوای تنفسی آزاد می‌نمایند.این روند سبب می شود آلاینده‌های موجود در هوا سنگین شوند. این ذرات آلاینده سنگین شده، بر روی سطوح مختلف و سطح بدن می‌نشینند. در آخر ممکن است از طریق پوست نیز جذب بدن شوند. جذب این مواد به داخل پوست می‌تواند منجر به انواع بیماری‌های حاد شود.

فواید استفاده از دستگاه تهویه هوا استاندارد

ما در این زیر به فواید دستگاه تهویه استاندارد اشاره خواهیم کرد.

  • داشتن قلب و ریه سالم.
  • کاهش چشم‌گیر استرس.
  • پاک‌سازی محیط از هر نوع گرد و غبار.
  • پاک‌سازی محیط از انواع قارچ.
  • کاهش دهنده آلرژی.
  • بهبود تنفس کودکان و میانسالان.
  • حذف هر گونه بو و میکروب.
  • حذف هر گونه دود.
  • بهبود خلق و خوی.
  • صرفه‌جویی در هزینه‌های پزشکی

مشاهده و خرید دستگاه تهویه هوا در هومینو

تمام تلاش ما در این مقاله بیان هر چه بهتر تفاوت نوع محصولات و برندها می باشد. در این مقاله مشخص شد که دستگاه تهویه ساز می توان چه مضرات و فوایدی داشته باشد.  هنگام خرید باید دستگاهی با یک برند خوب و مطرح را انتخاب نمایید. اطمینان حاصل کنید که این محصولات دارای گواهینامه معتبر هستند.

استفاده از این دستگاه در شهرهای بزرگ که همیشه درگیر با آلودگی هستند، بسیار ضروری است. شما می توانید با انتخاب یک دستگاه تهویه مناسب بدون عوارض جانبی، به سلامت خود و افرادی که دوستشان دارید کمک کنید. برای اطلاع از عوارض دستگاه تصفیه هوا باید نوع فیلتر استفاده شده در دستگاه و عملکرد آن را بدانید. شما می توانید برای خرید دستگاه تهویه هوا استاندارد با کمترین  و بالاترین قیمت از فروشگاه اینترنتی هومینو اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *