وبلاگ

ساندویچ ساز چیست و چه کاربردهایی دارد؟

کاربرد ساندویچ ساز

ساندویچ ساز دستگاهی برای حاضر نمودن ساندو‌یچ و انواع آن است. این دستگاه ساندو‌یچ را در مدت زمان کوتاهی آماده می کند. اگر فکر می کنید که این دستگاه کارآیی نداشته و حتی وجود آن در آشپزخانه از اضافه هم هست، به جرأت می توان گفت این دستگاه در مواقعی که شما  وقت کافی ندارید، استفاده می شود. زمانی که حوصله آشپزی را ندارید یا وقت زیادی برای آن ندارید.

می توانید بدون هیچ گونه خستگی و بااشتیاق یک غذای مختصر آماده کنید. کار با این دستگاه هم بسیار آسان و ساده است. حتما نام اسنک ساز را شنیده اید. بیش تر افراد فکر می کنند که اسنک ساز با ساندویچ ساز متفاوت است.  این در حالی است که نام دیگر ساندویچ ساز، اسنک ساز می باشد. اسنک ساز برای افراد شاغل و افراد پر مشغله کاربرد مطلوبی دارد. در ادامه به بررسی و معرفی انواع اسنک پز یا همان ساندویچ ساز می پردازیم. با ما همراه باشید.

کاربرد ساندویچ ساز

افرادی که به خوردن انواع ساند‌ویچ و اسنک علاقه  دارند، به یک ساندویچ ساز مناسب نیاز دارند. در ضمن قبل از آن که از ساندویچ ساز استفاده کنید، دستورالعمل استفاده و کاربرد آن را به خوبی مطالعه کنید. مطالعه کردن به شما در زمینه خرید آسان تر و بهتر کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: لیست لوازم برقی ضروری برای جهیزیه عروس

انواع ساند‌ویچ ‌ساز

ساندویچ سازها به دو نوع تقسیم می شوند. یک نوع از اسنک سازها دارای صفحات فوقانی و پایین است. همچنین این دستگاه دارای قالب های مربعی شکل می باشد که ساندو‌یچ های معمولی در آن قرار می گیرد. این نوع از اسنک ساز قیمت ارزان و مقرون به صرفه ای داشته و گران نیست. باید توجه کرد این نوع، برای ساندو‌یچ های ساده و معمولی مناسب است.

اگر می خواهید ساندویچتان پر از مخلفات، با طعم و طرح دلخواه باشد؛ نوع دوم ساندویچ ساز را انتخاب کنید. این نوع دوم، دارای یک پِرس در پایین است. به محض قرار گرفتن محتویات، آن را فشرده می کند. هر کدام از صفحاتی که در این ساندویچ ساز یا اسنک ساز وجود دارد، به هنگام قرار گرفتن ساند‌ویچ، هر کدام از این صفحات باعث پشته شدن صفحات دیگر شده است. در ادامه می خواهیم به مزایا و کاربرد ساندویچ ساز اشاره کنیم و نتیجه گیری کنیم.

بیشتر بخوانید: هر چیزی که باید راجع به آون توستر بدانید

مراحل آماده کردن ساندویچ معمولی با ساندویچ ساز

ما در این زیر مراحل درست شدن یک ساندویچ معلولی با ساندویچ ساز را بیان می نماییم.

  1. مواد لازم ساندو‌یچ خود را حاضر نمایید. سپس ساندویچ ساز را روشن کنید. با استفاده از کره، مواد اضافی را پخش نمایید. دَرِ ساندویچ ساز باید به هنگام گرم شدن بسته باشد. در بیش تر مدل های این دستگاه، چراغ نشانگری به رنگ قرمز وجود دارد. چراغ نشانگر به شما می گوید چند دقیقه طول می کشد تا دستگاه گرم شود. به محض گرم شدن دستگاه، چراغ سبز شده و به شما علامت می دهد.  این علامت نشان می دهد که زمان استفاده از دستگاه فرا رسیده است.
  2. درِ ساندویچ ساز را باز کنید. اگر در ساندویچتان از کره استفاده نکرده اید، به طور اختیاری می توانید روغن را به مقدار کم بر روی صفحات فوقانی و پایین اسپری کنید. سپس بدون آن که دستتان به صفحات دستگاه بخورد، ‌ساندویچ را بر روی صفحه پایینی ساندویچ ساز قرار دهید.
  3. اکنون درِ ساندویچ ساز را ببندید.
  4. زمان آماده شدن یک ‌ساندویچ معمولی با پنیر، زیاد نیست. مدت زمان آن ۳ الی ۵ دقیقه می باشد. بعد از آن چراغ نشانگر روشن می شود که بایستی درِ اسنک ساز را باز کنید. بعد از آن اسنک را با استفاده از یک کفپوش چوبی و یا سیلیکونی از دستگاه جداسازی کنید.
  5. ساندویچ‌ شما در حال حاضر آماده است. نوش جان! دقت داشته باشید برای تمیز کردن ساندویچ ساز مانند وسایل دیگر باید برق آن را قطع کرده و از پریز بکشید. بگذارید تا دستگاه خنک شود. سپس بشقاب ها را بیرون بکشید و با یک اسفنج نرم جای آن را پاک و تمیز کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای تهیه انواع شیرینی در ساندویچ ساز

نکات لازم

ما در این زیر قصد داریم به چند نکته در رابطه با این دستگاه بپردازیم.

  1. برای اینکه ساندویچتان بهترین طعم را بگیرد، بایستی روغن و یا کره را بر روی صفحه ساندویچ ساز اسپری کنید.
  2.  از پنیر ذوبِ خوبی برای ‌ساندویچ استفاده کنید. از جمله بهترین و مرغوب ترین پنیرها می توان به پنیر گریور، چدار، آمریکایی، و پنیر سوئیسی اشاره کرد. همچنین می توانید قسمت کوچکی از حاشیه های نان را در اطراف لبه های پنیر بگذارید، تا از خنک شدن صفحات دستگاه جلوگیری کند.
  3. نان مرغوبی برای درست نمودن ‌ساندویچ انتخاب کنید. نوع و مدل پرس Panini می تواند انواع نان را  ساپورت کند. البته ساندویچ سازهای معمولی فقط با نان های خُرد شده معمولی کار می کنند.

بیشتر بخوانید: خرید لوازم خانگی در نجف آباد اصفهان

مشاهده خرید این محصول از وب سایت فروشگاهی هومینو

یک اسنک ساز خوب، باعث افزایش اشتهای شما و کودکانتان می شود. استفاده از این محصول و درست کردن ساند‌ویچ با این دستگاه راحت و سریع است. در مدل های مختلف و جدید در ساندویچ سازها شما کاربرگرامی می توانید نان تست فرانسوی، سسکادیلا و بوریتوس، ساندویچ های دسر سفید، پنکک، املت، استیک بیکن و سایر ساندویچ های پیچیده و متنوع را درست نمایید.

درست کردن این ساندو‌یچ ها کار سختی نیست. برای این کار تنها کافی است با لمس چند دکمه ترکیبات ویژه و مورد علاقه خود را آماده و تهیه نمایید. امیدواریم از خواندن این مطلب، نهایت لذت را برده باشید. چنانچه قصد خرید اسنک پز و یا نیاز به مشاوره بیشتری دارید با مجموعه ی هومینو در ارتباط باشید. شما مشتری گرامی می توانید مرغوب ترین و اصیل ترین محصولات برقی را از فروشگاه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *