وبلاگ

هر چیزی که باید راجع به آون توستر بدانید

هر چیزی که باید راجع به آون توستر بدانید

تمام افرادی که به دنبال یک توستر یا فر رومیزی برقی هستند با آون توستر آشنایی دارند. اکثر آون توستر های مدرن و حرارت های پیش فرض امکان پخت و پز راحت تر را برای شما فراهم می کنند. طی این مقاله  راهنمایی جامع برای خرید آون توستر برای شما تدارک دیده ایم. بنابراین اگر می خواهید  با این دستگاه آشنایی پیدا کنید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

آون توستر چیست؟

می توان گفت یکی از پرکاربردترین وسایل آشپزخانه آون توستر ها هستند. این دستگاه با عنوان فر رومیزی برقی هم شناخته می شود. برخی تصور می‌کنند که آون توستر همان مایکروویو است؛ زیرا شباهت کاربردی نسبی با یکدیگر دارند. این وسیله در زبان فارسی به عنوان اجاق های برشته کن یا همان اجاق های خانگی شناخته می شوند. البته مقیاس کوچکی دارد و برای طبخ غذا و تست نان استفاده می شود. کارایی آن نیز به منظور عمل آوردن غذا به شکل مطلوب و دلخواه است.

آون توستر ها دارای المنت هایی در بالا و پایین هستند که به طور انتخابی می توانید هر کدام از این المنت ها را به طور دلخواه روشن کنید و قسمت مشخصی از غذا را حرارت دهید. همچنین این دستگاه دارای یک درب دستی نیز می باشد که در برخی از برند ها به طور اتوماتیک باز می شود. از دیگر امکانات توسترها ، دارا بودن گرداننده مرغ و جوجه، قفسه تست نان و ظرف های جانبی است. 

کارایی فر برقی رومیزی

فر برقی رومیزی یا همان آون توستر ها دستگاهی ترکیبی از فر و توستر هستند. این دستگاه ها هوشمند می باشند که کارایی زیادی نیز دارند و فضای کمی را اشغال می کنند. آشپزخانه هایی که فضای زیادی ندارند بهترین جا برای نصب فرهای برقی رومیزی هستند. زیرا حجم کمی دارند و کارایی آن ها با دستگاه های فر و توسترها برابری می کند. 

افرادی که در خانه استیجاری زندگی می کنند یا آشپزخانه آن ها امکان نصب فر توکار را ندارد، بهترین گزینه پیش رویشان آون توستر ها هستند. همچنین نظافت و تمیز کردن این وسیله ساده است و برای خانم هایی که به تمیزی خانه خود اهمیت می دهند بسیار مناسب است. به افرادی که از کمردرد یا ناراحتی های جسمی رنج می برند نیز کمک می کند؛ زیرا نیازی به خم شدن و فشار به زانو و کمر ندارد. 

مزایای فر برقی رومیزی

فر برقی رومیزی مزایای زیادی دارد و باعث راحت شدن و سرعت بخشیدن در روند تهییه غذا و کارها می شود. امروزه داشتن این وسایل در هر منزلی ضروری است. نمی توان از نقش مهم این وسایل در منزل و زندگی چشم پوشی کرد. این مزایا عبارت است از موارد زیر هستند.

  • یخ زدایی

امروزه افراد زیادی نان را در فریزر نگه می دارند، گرم کردن نان با گاز می تواند نان را بسوزاند یا خشک کند. اما فرهای رومیزی برقی براحتی نان را تازه و گرم می کنند. نمونه های هوشمند فرهای برقی رومیزی برای این موضوع زمانبندی های پیش فرض دارند که مزیت مهمی محسوب می شود. 

  • کارکرد ساده و آسان

المنت هایی که در این دستگاه وجود دارند با برق کار می کنند و این موضوع سبب شد تا آون توستر بسیار بی خطر باشد. همچنین شما در زمان پخت غذا می توانید به منظور بررسی به راحتی درب فر رومیزی را باز کنید و نحوه پخت را ببینید. اما به دلیل پیچیدگی ماکروویو ها این امکان وجود ندارد. 

  • راهنمای استفاده ساده

اکثر تولید کنندگان لوازم خانگی از زبان انگلیسی برای توضیحات و دکمه های روی دستگاه استفاده می کنند. اما آون توسترهای با شکل هایی ساده و کارکردی راحت برای همه قابل استفاده هستند. 

  • تنظیمات متنوع پخت و پز

در قسمت ابتدایی نیز به این نکته اشاره کردیم فر رومیزی برقی چند دستورالعمل برای پخت دارد. اگر روی دستگاه را نگاه کنید جوجه گردان، تنظیمات المنت بالا و المنت پایین، درجه حرارت و نکاتی از این قبیل را خواهید دید. برای افرادی که نیاز به گاز دوم دارند اما فضای مورد نیاز را در اختیار ندارند این دستگاه ها بهترین گزینه هستند.

راهنمای خرید آون توستر

اجاق های برشته کن یا همان فر های رومیزی برقی برای افرادی که مشغله کاری زیاد دارند یا مدت زمان کوتاهی برای پخت غذا در اختیار دارند عالی است. اما برای خرید آون توستر باید یک سری نکات مهم را مد نظر خودتان قرار دهید. این دستگاه ها در بازار لوازم خانگی تنوع زیادی دارند انتخاب دستگاه متناسب با بودجه و سلیقه کار آسانی نیست. به همین دلیل باید قبل از خرید مواردی مانند توان مصرفی میزان استفاده وزن و محدوده دما را بررسی کنید.

  • توان مصرفی

دستگاه های فر رومیزی برقی، انرژی مصرفی بین ۱۲۰۰ تا ۱۸۰۰ وات دارند. همچنین زمان پخت و پز در این دستگاه ها به نسبت مایکروویو بیشتر است . همین موضوع دلیل مصرف انرژی بیشتر است. 

  • اندازه و ظرفیت

در میان تنوع زیادی که این دستگاه دارد باید به اندازه فضایی که در اختیار دارید یک نمونه  را انتخاب کنید. یکی از نکاتی که در این میان باید در نظر گرفت فاصله مناسب میان آون توستر و وسایل دیگر است که در اثر گرما ممکن است آسیب ببیند. 

همچنین اگر میخواهید برای طبخ گوشت دستگاه فر برقی رومیزی را بخرید، باید دستگاهی را انتخاب کنید که فضای کافی برای انجام این کار داشته باشد. اما در صورتی که فقط به منظور یخ زدایی و گرم کردن غذا به این دستگاه نیاز دارید ظرفیت بالایی نیاز نیست. 

  • طیف دمایی

محدوده دمای مشخصی در هر دستگاهی وجود دارد. اما چرا دمای دستگاه برای طبخ غذا مهم است؟ زیرا مشخص میکند که غذا چقدر برشته یا پخته شود. این مورد نیز بستگی به نیاز شما از دستگاه دارد. 

  • قیمت

خیلی از مشتریان هنگام خرید به قیمت توجه می کنند. به طور کلی آون توستر ها قیمت بالایی دارند . برای همین باید بدانید که در ازای هزینه پرداختی چه توقعی باید از دستگاه داشته باشید. همچنین اگر انتظارات خود را از یک دستگاه شناسایی کنید می توانید توستر مناسب با شرایط خودتان را با بهترین قیمت انتخاب نمایید.

  • امکانات جانبی

برخی از تولیدکنندگان فرهای برقی رومیزی امکانات اضافی نیز روی دستگاه اضافه می کنند. مانند تایمر و خاموش شدن خودکار، چراغ های داخلی برای مشاهده وضعیت غذای داخل فر و صفحه نمایش برای تنظیمات و زمان باقی مانده. این امکانات گاهی با افزایش قیمت همراه خواهد بود. اما باید ببینید که آیا این امکانات نیاز خواهید داشت یا خیر.

بهترین برندهای آون توستر بازار

هنگامی که تصمیم به خرید آون توستر دارید و به فروشگاه ها سر می زنید، قطعا با برندهای مختلف و متنوعی مواجه خواهید شد. برندهای مختلف ایرانی و خارجی با قابلیت های متفاوت. در این قسمت بهترین برندهای این محصول را معرفی کردیم.

  • داتیس

آون توستر برند داتیس مدل DT-850، از پرفروش ترین مدلهای بازار  لوازم خانگی ایران است. امکانات فر رو کار  DT-850 داتیس عبارت است از: صفحه لمس، موتور جوجه گردان، داشتن 9 برنامه برای پخت اتومات، فن کانوکشن، داشتن دو المنت حرارتی و حجم 32 لیتری.

  • پارس خزر

مدل vesta از برند ایرانی پارس خزر یکی از توسترهای محبوب و پرفروش است. همچنین از ویژگی های بسیار خوبی برخوردار است. امکانات وستا پارس خزر: ظرفیت 20 لیتری، وجود سه قفسه، قابلیت های جوجه گردان، تنظیم حرارت و توان مصرفی 1500 وات.

  • فر رومیزی برقی Feller

از دیگر برندهای محبوب فر برقی رومیزی Feller است. مدل EOFR353 از برند فلر تاکنون رضایت زیادی از خریداران جلب کرده است. از مهم ترین امکانات فلر EOFR353: حداکثر دمای 230 درجه، وزن حدود 7.5، ظرفیت 35 لیتر، توان مصرفی 1500 وات، جوجه گردان، پخت یکنواخت و یک دست، شش المنت قدرتمند و تایمر برای اندازه گیری . 

  • هانس 

یک توستر آلمانی با برند هانس نیز در بازار وجود دارد. این برند به عنوان فر رومیزی خوب در بازار لوازم خانگی ایران به شمار   می آید. امکانات این دستگاه عبارت است از: سیستم فن حرارتی، سیستم کنترل دما، تایمر و همچنین لوازم جانبی بسیار کاملی هم در اختیار مشتری قرار می دهد. از اقلام کمکی که همراه با بهترین آون توستر هانس به فروش می رسد می توان به، سیخ جوجه گردان، سه عدد سینی پیتزا، سبد مخصوص آجیل و قهوه،سینی یا توری داخلی فر، ده عدد سیخ کباب اشاره نمود.

اگر قصد خرید آون توستر دارید، می توانید از سایت فروشگاهی ما دیدن فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *