دسته‌بندی نشده

مقایسه جامع مایکروفر، سولاردام و تستر + مزایا و معایب هر کدام

مقایسه سولاردام و مایکروفر

مقایسه مایکروفر، تستر و سولاردام به شما در انتخاب وسیله ای برای پخت و پز سریع غذاهایی از جمله: لازانیا، مرغ سوخاری، کیک های مختلف و غیره کمک زیادی می کند. این وسیله ها علی رغم اینکه ظاهر تقریباً یکسانی دارند، تفاوت های زیادی در عملکرد خود دارند که باعث شده هر کدام مزایا و معایب خاص خود را داشته باشند. عملکرد متفاوت این دستگاه ها باعث ایجاد محبوبیت های زیادی در بین عموم مردم در سراسر جهان شده است. اگر شما عزیزان در حین جستجو در سایت های معتبر به مایکروفر و تستر های زیادی برخورد کرده اید، گیج و سردرگم شده اید و به سختی می توانید انتخاب کنید که کدام یک می تواند واقعاً نیازهای شما را برآورده کند. همراه ما باشید تا شما را با مزایا و معایب مایکروفر، مزایا و معایب سولاردام، مزایا و معایب تستر آشنا کنیم.

مقایسه مایکروفر و تستر

  • در مقایسه این دو دستگاه باید بگویم که غذا ها در مایکروویو در زمان کمتری پخته می شوند و از انرژی پایینی استفاده می کند اما توسترها در داغ، سوخاری و برشته کردن بعضی از غذاها از جمله: کیک و نان خوب عمل می کنند.
  • یک توستر از اشعه مادون قرمز برای برشته و گرم کردن غذا استفاده می کند ولی مایکروویوها مولکول های آب را در غذا گرم می کنند. علاوه بر این، یک توستر نسبت به مایکروویو انرژی بیشتری مصرف می کند و ارزان تر از مایکروویو می باشد.
  • در ساخت مایکروویو از تابش الکترومغناطیسی استفاده شده اما در توستر از یک منبع حرارتی برای پختن و گرم کردن غذا استفاده می شود.
  • در مقایسه تستر و مایکروفر باید بدانید که مایکروویوها راحت‌تر و پیشرفته‌تر از توستر ها می باشند، اما استفاده از توستر بسیار آسان‌تر است. توسترها عموماً وسایل ساده ای هستند. بنابراین می توانید خودتان به راحتی آنها را تمیز کنید. اما مایکروفر ها بسیار حساس هستند و بهتر است اطلاعات لازم را از قبل دریافت کنید.

مقایسه سولاردام و تستر

مقایسه این دو دستگاه در این مورد بسیار آشکار است. سولاردام پخت و پز را با استفاده از ترکیبی از امواج رادیویی و امواج گرمایی تولید شده توسط المنت ها انجام می دهد و دمای غذا را در عرض چند دقیقه به حدود 320 درجه سانتیگراد افزایش می دهد. قبلاً ذکر شد که امکان دسترسی وجود دارد اما از آنجایی که تستر فقط از منبع حرارتی استفاده می کند، زمان گرم شدن داخل تستر کمی بیشتر از سولاردام است. مطالعات نشان می دهد که غذا در سولاردام سریعتر از تستر پخته می شود. علاوه بر این، سولاردام دارای جوجه گردان و تجهیزات بیشتر می باشد. همانطور که در بالا ذکر شد، سولاردام گزینه های فراتری دارد.

یکی از ویژگی هایی برتری که توستر ها نسبت به سولاردام دارند این است که توستر ها معمولاً محدودیتی در استفاده از ظروف ندارند و از نظر اندازه توستر کوچکتر و سبکتر از سولاردام است. با این حال سولاردام از فناوری پیشرفته تری برخوردار می باشد و قیمت بیشتری نیز دارد.

مقایسه مایکروفر و سولاردام

مقایسه مایکروفر و سولاردام بسیار ساده است. زیرا تفاوت اصلی بین آن ها در این است که در مایکروویو همانطور که قبلا ذکر شد از دستگاه مگنترون برای تولید گرما در داخل دستگاه استفاده می شود. این دستگاه در واقع امواج رادیویی موج کوتاه تولید می کند. قدرت نفوذ این موج به حدی است که مولکول های آب، چربی و قند موجود در غذا با تابش این موج منتقل شده و غذا پخته می شود.

با این حال، در سولاردام علاوه بر مولد امواج رادیویی، عناصر گرمایشی زیادی وجود دارد. از سوی دیگر، امواج گرما از بالا و پایین به غذا می تابد. در مایکروویو، امواج فقط از یک طرف به غذا تابش می کنند. علاوه بر این، شباهت اصلی بین سولاردام و مایکروفر وجود همان المنت هایی باشد که گرما تولید می کنند. با این حال، قدرت انرژی حرارتی تولید شده در سولاردام بسیار بیشتر است.

مزایا و معایب سه دستگاه بی نظیر در پخت و پز

مایکروفر، تابش الکترومغناطیسی، پخت سریع غذا در حجم بالا، ایمن، مصرف انرژی پایین.

از مزایای سولاردام می توان به جدیدترین تجهیزات پخت و پز، پخش شدن گرما به طور یکنواخت، فناوری پیشرفته، عملکرد بسیار عالی آن اشاره کرد.

مزایای تستر: برشته کردن، قیمت پایین، عملکرد مناسب، جابجایی آسان و راحت.

جمع بندی

همانطور که مطلع هستید، در این مقاله به مزایا و معایب تستر، مزایا و معایب مایکروفر، مزایا و معایب سولاردام اشاره کردیم. علاوه بر این، شما می توانید با توجه به موارد ذکر شده بهترین مدل را از بین این دستگاه ها انتخاب و تهیه کنید. بنابراین، اگر می خواهید غذای شما سریعتر پخته شود، می توانید از مایکروویو یا سولاردام استفاده کنید. اما اگر به دنبال دستگاه ارزان قیمتی هستید که غذا را گرم و برشته کند، توستر گزینه خوبی می باشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *