دسته‌بندی نشده

آشنایی با روش پخت و پز در سولاردام به زبان ساده

پخت و پز در سولاردام

آموزش پخت و پز سولاردام ممکن است برای هر فردی پر اهمیت باشد. بسیار از ما زمانی که سولاردام را خریداری می‌کنیم، روش استفاده از آن را نمی‌دانیم. حتی روش نصب این دستگاه‌ها نیز با سایر دستگاه‌ها متفاوت است. سولاردام نسبت به سایر پخت و پزهای خانگی بهتر عمل می‌‌کند. در این دستگاه دیگر نیازی به استفاده از چراغ‌های هالوژنی نیست بلکه سرخ کردن و ‌گرم کردن غذا به طور خودکار اتفاق می‌افتد.

مانند هر مایکروفر دیگر شما می‌توانید از پس خرید سولاردام به طور چند جانبه از آن استفاده کنید. یعنی از این دستگاه به عنوان دستگاه گریل، اجاق معمولی و فر استفاده کنید. البته قبل از آن لازم است که با روش پخت و پز سولاردام آشنا شده باشید. پخت و پز با استفاده از این دستگاه‌ها آسان است اما عدم اطلاع از روش‌های پخت و پز در آن‌ها به آسیب دیدن دستگاه می‌انجامد. در ادامه به نکات مهم در این زمینه اشاره شده است.

آشنایی با قابلیت سولاردام

به طور کلی سولاردام جزو آن دسته از دستگاه‌هایی است که غذاها را لذیذتر و بهتر می‌پزد. از جمله مزایایی که این دستگاه‌ها دارند مزایایی همچون حفظ طعم اصلی، خشک نشدن آن‌ها و حفظ ویتامین‌های موجود در غذا است. امروزه ۶ قابلیت متنوع در سولاردام‌ها گنجانده می‌شود. البته برخی از برندهای پیشرفته تصمیم به تولید سولاردام‌هایی با برترین قابلیت‌ها کرده‌اند. گاه این قابلیت‌ها به ۱۲ مورد هم می‌رسد. با این حال می‌خواهیم رایج‌ترین انواع دستگاه‌های پخت و پز سولاردام را با توجه به قابلیت‌هایی که دارند، بررسی کنیم.

به طور کلی با استفاده از این دستگاه‌ها می‌توانید میزان مصرف برق را تا حدود پنجاه درصد کاهش دهید. خرید سولاردام از آن ‌جهت که می‌توان غذاهای اصیل را هم در آن پخت سودمند است. این دستگاه‌ها باعث باقی ماندن چربی کمتر و پروتئین بیشتر در غذا می‌شوند. دلیلش هم واضح است. پخت و پز سولاردام در دمای بالا انجام می‌شود و چربی‌های غذا در این دما از بین می‌روند. کیفیت پخت در سولاردام‌ها نسبت به سایر دستگاه‌ها ۴ برابر بیشتر است. بنابراین آموزش پخت و پز توسط این دستگاه همواره مورد توجه علاقمندان آشپزی است.

قابلیت هیتر ذغالی و سیستم کنترل دمای گریل در پخت و پز در سولاردام

با خرید سولاردام می‌توانید از قابلیت‌های محبوب این دستگاه‌ها بهره‌مند شوید. با استفاده از قابلیت هیتر ذغالی آنچه ‌که ‌پخته‌اید حاوی مواد مقوی زیادی است. یعنی حین پخت و پز در سولاردام مواد مقوی و ویتامین‌های غذا از بین نمی‌روند. همین کافی است تا خیلی از افراد سولاردام را به سایر دستگاه‌های پخت و پز خانگی ترجیح دهند. این دستگاه‌ها با حفظ آب موجود در غذا به برشته شدن و خوش طعم شدن غذا کمک شایانی می‌کنند. در عین حال باعث کاهش ۵۰ درصدی مصرف انرژی برق خواهند شد.

قابلیت دیگر، سیستم کنترل دمای گریل است. در روش پخت و پز سولاردام شما می‌توانید حرارت و درجه مایکروویو را تا جایی که دلتان می‌خواهد افزایش یا کاهش دهید. این دستگاه‌ها مانند دستگاه‌های دیگر پخت و پز عمل نمی‌کنند که فقط خاموش و روشن بشوند. این دستگاه‌های خاص می‌توانند در حرارتی ملایم، متوسط یا زیاد به پخت و پز بپردازند.

قابلیت پخت و پز چند‌گانه در سولاردام

از جمله قابلیت‌هایی که‌ جا دارد در آموزش پخت و پز سولاردام به آن بپرداریم، قابلیت پخت ‌چندگانه است. با کمک این قابلیت شما می‌توانید چند روش پخت و پز سولاردام را با هم ترکیب کرده و در این نهایت غذایی خوشمزه را طبخ کنید. روش‌هایی مثل گریل، کانوکشن و روش‌‌های ترکیبی این روش‌ها را تشکیل می‌دهند.

اگر قرار است به خرید سولاردام بپردازید، توجه داشته باشید که این دستگاه دارای ظرفی مخصوص برای پخت و پز با بخار هم هست. با استفاده از این ظروف می‌توانید غذای خود را به حالت بخارپز طبخ کنید. با بخارپز کردن غذا تمامی مواد معدنی موجود در آن حفظ می‌شوند و قابلیت دیگری که پخت و پز در سولاردام دارد، قابلیت یکسان سازی دما است. داخل این مایکروفر فنی وجود دارد که هوای داخل دستگاه را در حالت متعادل می‌پزد. به کمک این قابلیت نه تنها پخت و پز غذا همگن خواهد بود بلکه در عین حال در تایم و انرژی صرفه جویی زیادی خواهد شد.

آخرین قابلیت سولاردام، روکش EZ Clean Coating

آخرین قابلیت کلیدی که در ساختار سولاردام به چشم می‌خورد، وجود روکش EZ Clean Coating است. در آموزش پخت و پز به کمک این دستگاه با این نوع از روکش‌ها نیز آشنا خواهید شد. هدف اصلی از به کار گرفتن این قابلیت تمیز کردن آسان محفظه داخلی سولاردام است. با استفاده از این روکش دیگر نیازی نیست که‌ نگران چرب شدن این فضا باشید. طراحی روکش EZ Clean Coating بسیار خاص و منحصر به فرد است. این طراحی در مقابل حرارت مقاومت دارد و از این جهت نیز حائز اهمیت است. لازم به ذکر است که پس از آشنایی با روش پخت و پز سولاردام باید با قیمت این دستگاه‌ نیز آشنایی پیدا کنید. معمولا با توجه به حجم و قابلیت‌هایی که این دستگاه دارد، قیمت آن را مشخص می‌کنند. این دستگاه‌ها به هر میزان که پیسرفته‌تر باشند، قیمت بالایی هم خواهند داشت.

سخن آخر

خرید سولاردام با هدف پخت و پز بهتر غذا انجام می‌شود. سولاردام‌ها دستگاه‌هایی فوق العاده عالی هستند که ‌می‌توان غذاهایی برشته و ترد را با حفظ مواد معدنی در آن‌ها طبخ کرد. آموزش پخت و پز به کمک این دستگاه بی نظیر از اهمیت زیادی برخوردار شده است. افرادی که به تازگی این دستگاه‌ها را خریداری نموده‌اند، باید با روش پخت و پز سولاردام آشنا باشند تا به بهترین شیوه از آن بهره ببرند. امروزه قابلیت‌هایی ۶ گانه یا ۱۲ گانه در این دستگاه‌ها گنجانده می‌شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *