دسته‌بندی نشده

راهنمای خرید ظروف جهیزیه با قابلیت شستشو در ظرفشویی

ظروف با قابلیت شستشو در ظرفشویی

امروزه اغلب افراد در جهیزیه خود حتماً ماشین ظرفشویی را جای می‌دهند. بسیاری از عروس خانم‌ها شاغل هستند و به دنبال این وسیله پرکاربرد هستند تا تهیه کنند. شما بعد از داشتن ماشین ظرف‌شویی باید به دنبال ظروف با قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی باشید. این مقاله را تا انتها با ما همراه باشید تا شما را برای خرید ظرف‌های مناسب جهیزیه و ظروف  ظرفشویی راهنمایی کنیم تا از خرید خود نهایت لذت را ببرید.

 ماشین ظرفشویی چیست؟

ماشین ظرف‌شویی یک ماشین جادویی است. آنها به شما کمک می‌کند تا با کمترین زمان و کمترین مصرف انرژی و با بیشترین بازده ظروفی که مناسب ظرفشویی است را بشویید. واقعاً بعد از خوردن یک وعده غذای لذید سخت ترین کار شستن ظرف‌ها است. شما هنگام خرید جهیزیه دقت کنید ظرف‌های قابل شستشو در ظرفشویی را خریداری کنید.

ظروف قابل شستشو در ظرفشویی

بعضی از ظروف جهیزیه هستند که با گذاشتن در ماشین ظرف‌شویی، به علت اینکه در داخل محفظه شستشو شرایط خاصی به ‌وجود می‌آید بر مواد ساخت ظرف‌ها تأثیر خواهد گذاشت. به همین سبب هم به ظرف‌ها آسیب زده می شود و هم به ماشین ظرف‌شویی. پس برای شما خیلی بهتر است قبل از استفاده از این ماشین‌ها، بدانید که کدام ظروف قابل شستشو در ماشین ظرفشویی هستند و کدام نیستند.

نکات مهم برای خرید ظروف جهیزیه با قابلیت شستشو در ظرفشویی

در اینجا به شما ظروف قابل شستشو در ماشین ظرفشویی را توضیح می دهیم. با این نکات با خیالی راحت و آسوده از آن استفاده کنید و دیگر نگران خراب‌شدن ماشین ظرف‌شویی و ظروف جهیزیه خود نباشید.

  • بودن نماد ایمنی بر روی ظروف قابل شستشو در ماشین ظرفشویی یکی از ملزومات است. اگر کمی دقت کنید این نماد را می‌توانید پشت ظرف‌ها، روی دسته و یا روی بسته‌بندی ظرف‌های جهیزیه خود مشاهده کنید. این نماد معمولاً به‌ صورت یک جعبه مربعی‌ شکل است که در داخل آن شکل بشقاب، لیوان یا هر دوی آنها است که همراه با آنها قطرات آب را نیز می‌توانید مشاهده کنید. این نماد نشان‌ دهنده آن است که شما به‌ راحتی می‌توانید ظروف خود را در داخل دستگاه ظرف‌شویی قرار بدهید. با این نماد دیگر نگران خراب‌ شدن ظرف‌های خود نباشید. اگر چه بسیاری از ظرف‌ها دارای این نماد هستند و ظروف قابل شستشو در ماشین ظرفشویی هستند، اما برخی از آنها به کمی TLC و تمیز کردن کمتر نیاز دارند.
  • از دیگر ظرف‌هایی که بسیاری از خانواده‌ها برای دخترانشان به‌صورت جهاز تهیه می‌کنند، ظرف‌های ملامینی است. این ظرف‌ها دارای مقاومت بالا در برابر ضربه و وزن سبک و قیمت مناسب هستند.
  • ظرف‌های شیشه‌ای یکی از پرمصرف‌ترین لوازم در خانه است که بهترین راه برای شستشوی آنها در دستگاه ظرف‌شویی است.
  • اگر ظروف جهیزیه شما دارای پلاستیک فشرده و سفت هستند، می توان از آنها در ماشین ظرفشویی نیز استفاده کرد. باید آن را در طبقه‌ بالایی دستگاه به‌ دور از اجزای گرم‌ کننده و شستشوهای عمیق و ضدعفونی‌کننده‌ها قرار دهید.
  • ظرف‌های استیل به علت ویژگی‌های خاصی که دارند، بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرند. این نوع ظروف نیز در ماشین ظرفشویی قابل شستشو هستند. البته به‌ شرط اینکه قبل از گذاشتن در دستگاه، مواد غذایی اضافه را دور بریزید.

آیا ظروف چینی وسرامیکی قابلیت شستشو در ظرفشویی را دارند؟

یکی از پرکاربردترین و پر مصرف‌ترین ظروف جهیزیه در منزل، به خصوص وقتی که تازه عروس هستید و پشت هم مهمان در منزل دارید، ظرف‌های چینی و سرامیکی است. برای شستن این ظرف‌ها در دستگاه ظرف‌شویی اول باید تمام  ظرف‌ها را از مواد غذایی باقی مانده پاک کنید. بعد با فاصله در دستگاه قرار بدهید. بعد برنامه مربوطه را انتخاب کنید. در آخر دستگاه را روشن کنید؛ اما برای شستن این نوع ظرف‌ها باید یک‌سری نکات مهمی  را رعایت کنید:

  • در سبدهای ماشین ظرفشویی ظرف‌ها را نباید نزدیک به هم قرار دهید.
  • قرار ندادن  ظرف‌های چینی و سرامیکی در کنار ظرف‌های فلزی
  • از دمای بالای 60 درجه سانتی‌گراد استفاده نکنید

در حال حاضر ظرف‌های چینی و سرامیکی هم از مواد مختلفی ساخته می‌شوند. این ظرف‌ها نیز با برخورد آب داغ و یا مواد شوینده، واکنش‌های مختلفی نشان می دهند، که باعث می‌شود بعضی از آنها را نتوان در داخل این دستگاه قرار داد. در این موارد بهتر است به علامت ایمنی که بر پشت ظروف است توجه کنید. در صورت نداشتن این علامت از فروشنده حتماً سؤال کنید.

نکته قابل توجه ای که در ظرف‌های چینی می‌باشد این است که ظرف‌های چینی گران قیمت و مواردی که دارای آبکاری طلا می‌باشند را هیچگاه داخل این دستگاه قرار ندهید. چون احتمال دارد به طرح ظرف‌ها و نوارهای طلایی آن آسیب وارد شود.

کدام دسته از ظروف جهیزیه قابل شستشو در ظرفشویی نیستند؟

  • ظرف‌هاب مسی هم امروزه پرکاربرد شده اند اما به دلیل در امان بودن از تغییر رنگ و یا آسیب جدی نباید آن را در این دستگاه قرار بدهید
  • نمی‌توان قابلمه های چدنی را با دستگاه ظرف‌شویی بشویید. با وجود آنکه فشار بالای آب، گرما و مواد شوینده روغن‌های لازم را از چدن پاک خواهد کرد؛ اما سبب خراب شدن و از بین رفتن پوشش‌های نچسب ظرف‌ها و تغییر رنگ  قابلمه چدن می شود.
  • ظرف‌های آلومینیوم  را به هیچ عنوان در این دستگاه قرار ندهید.
  • یک سری از ظرف‌های جهاز پلاستیکی از جمله؛ لیوان‌، بشقاب، قاشق و چنگال پلاستیکی یکبار مصرف، ظرف‌های پلاستیکی که نماد قابل شستشو با ماشین ظرفشویی ندارند. ظروف پلاستیکی با قطعات چسب‌دار، ظروف پلاستیکی نازک، نباید درون دستگاه ظرف‌شویی انداخت.

ویژگی ظرف های ملامینی برای ماشین ظرفشویی

ظرف‌های ملامینی یکی از ظروف قابل شستشو در ظرفشویی هستند اما به دلیل تنوع کم در خانه‌های کمتر دیده می‌شوند. این ظرف‌ها در طراحی‌های جدیدتر، هنوز هم جایگاه خود را در بسیاری از خانه‌ها حفظ کرده است. هیچ مانعی برای شستن این ظروف در ماشین ظرفشویی وجود ندارد. شما با خیالی راحت و آسوده می‌توانید آنها را با دستگاه خود بشویید. چون که این ظروف می‌توانند حرارت آب ماشین را به‌ راحتی تحمل کنند و در شستشوی مداوم یا رطوبت آسیب‌ ندیده و رنگ آن نیز تغییر نخواهد کرد. همچنین  یک  مزیت دیگر این نوع ظروف آن است که از سایر ظرف‌ها زودتر خشک می‌شوند.

کلام آخر

در کل بدانید که نباید چاقو آشپزخانه را  زیر آب داغ و به مدت طولانی قرار دهید، زیرا آن کارایی و تیز بودن خود را از دست خواهد داد. پس از این جهت نیز نمی‌توانند در ماشین ظرف‌شویی قرار بگیرند. امیدوارم از مقاله ما نهایت استفاده را برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *