دسته‌بندی نشده

چگونه در منزل کاپوچینو پرخامه‌ درست کنیم؟

کاپوچینو پرخامه‌

قهوه ساز و شناخت گونه ‌های مختلف آن، می‌تواند یکی از اصلی‌ترین اصل‌های اولیه علاقه‌ مندان به قهوه‌ باشد. قهوه‌سازها در مدل‌های متنوعی تولید شده‌اند و شما خریدار گرامی می‌توانید با در نظر گرفتن سلیقه و نیاز خود گزینه مورد نظر خود را خریداری کنید. این که شما می‌خواهید یک کاپوچینو پرخامه‌ ساده درست کنید یا یک قهوه‌‌ ویژه تهیه کنید، در نوع این دستگاه و قیمت آن تاثیر گذار است. ضروری است تمام نمونه‌هایی را که در بازار ایران موجود ‌است را به‌ خوبی بشناسید.

اگر شما هم از دوستداران قهوه‌ هستید و صبح خود را با نوشیدن قهوه‌ خوش عطر و طعم آغاز می‌کنید، یا عادت دارید بعد از کار روزانه، خستگیتان را با نوشیدن قهوه‌ پایان دهید، داشتن یک قهوه ساز برای آشپزخانه شما ضروری است. ولی امکان دارد شما با انواع قهوه ساز و کارایی آن آشنا نباشید. به‌ همین خاطر در این مقاله قصد داریم چگونگی عملکرد این دستگاه را برای شما بیان کنیم و طرز تهیه یک کاپوچینوی پرخامه را برای شما شرح دهیم. با ما همراه باشید.

تعریف قهوه ساز

به‌ طور کلی به وسیله‌ ای که با آن بتوان قهوه‌ درست کرد قهوه ساز می‌گویند. اما از این اصطلاح برای دستگاه‌ های برقی که مناسب تهیه قهو‌ه فرانسه و فیلتری هستند به کار برده می‌شود. قهوه‌سازها در دو دسته برقی و دستی جای می‌گیرند. این دستگاه به وسیله بخار، قهوه‌ خوش عطر تهیه می‌کند. نمونه‌هایی از این دستگاه ‌ها در بازار موجودند که با پمپ بخار کار می‌کنند. می‌ توان به وسیله آن‌ها یک کاپوچینو و قهوه‌ لاته خوش‌طعم و پر خامه تهیه کرد. فقط این مدل‌ها از موارد مشابه کمی گران‌تر هستند.

نکات قابل‌ توجه در هنگام خرید یک‌ قهوه ساز

توجه به فشار خوب، یکی از نکات قابل‌ توجه در هنگام خرید این دستگاه است. اگر فشار بخار یک قهوه ساز خوب باشد یک قهوه‌ پر کف و خامه می‌توان نوش‌ جان کرد. اگر سرعت این دستگاه کم باشد طعمی تلخ و یا تیز به قهوه‌ می‌دهد. بنابراین باید به‌ سرعت آن توجه شود. اگرچه برخی تولیدکنندگان بر این باورند برای دانه ‌های قهوه‌ای که به‌ خوبی آسیاب شده اند، فشار بین ۹ تا ۱۱ بار مناسب است.
اگر ولتاژ این دستگاه بیشتر باشد برای زمانی که می‌خواهید چند اسپرسو تهیه کنید بهتر است. همچنین ولتاژ بالا سبب زود به جوش آمدن آب می‌شود. پس توجه به ولتاژ نیز فراموش نشود.

چگونگی تمیز کردن دستگاه قهوه ساز

برای تمیز کردن این وسیله یادتان باشد از آبی که دارای اکسیژن زیاد است استفاده کنید و از استفاده کردن مواد شوینده اجتناب کنید. بعد از اینکه از دستگاه استفاده کردید، تفاله آن را خارج و روغن تلخ قهوه‌ را نیز پاک کنید تا در دفعات بعدی که استفاده می‌کنید طعم تلخ قهوه‌ قبلی، در طعم قهوه‌ تاثیر نگذارد.

تعریف کاپوچینو

نوشیدنی گرم ایتالیایی که پایه آن اسپرسو است و با قهوه ساز تهیه می‌شود، با نام کاپوچینو یاد می‌شود. کاپوچینوی خامه‌ ای یکی از نوشیدنی ‌های دل‌ چسب و پرطرفدار است که در ایتالیا و در قرن بیستم میلادی معرفی و در کل جهان محبوب شد. این نکته جالب است که اسم کاپوچینو از نام گروهی راهب الهام گرفته‌ شده است. چرا که کلاه این راهبان مانند پودر قهوه‌ و کف شیر بود. کاپوچینوی خامه‌ای با داشتن طعمی متعادل برای یک وعده صبحانه و یا عصرانه گزینه مناسبی است. قسمت های مختلف جهان کاپوچینو را با روش‌های متفاوتی تهیه می‌کنند. در کشور ایتالیا آن را با فوم شیر و دبل اسپرسو درست می‌کنند.

در تهیه کاپوچینو تر شیر را از فوم یا کف بیشتر می‌ریزند و برای درست کردن کاپوچینوی خشک از شیر استفاده نمی‌کنند. فقط فوم شیر روی قهوه‌ می‌ریزند. ما در اینجا می‌خواهیم روش آماده کردن کاپوچینوی خامه‌ای را برای شما شرح دهیم ما را همراهی کنید.

طرز تهیه یک کاپوچینو پرخامه‌

موادی که برای تهیه کاپوچینو پرخامه‌ لازم داریم به این شرح است: فنجان اسپرسو، یک یا دو فنجان شیری که فوم گرفته شده‌ است. در صورت تمایل یک قاشق چایخوری شکر، یک الی دو فنجان خامه زده‌ شده، به نسبت خیلی کم جوز هندی ، پودر دارچین برای تزیین. مثل تهیه اسپرسو، قهوه‌‌ را درست می‌کنیم.

برای این کار از دستگاه‌های قهوه ساز کمک می‌گیریم. قهوه‌ آماده‌ شده را داخل فنجان می‌ریزیم. در مرحله بعدی جوز هندی و شکر را داخل آن ریخته و با قاشق هم می‌زنیم. قدم بعدی در تهیه، این است که خامه زده‌ شده و شیر فوم گرفته‌ شده را باید داخل نوشیدنی بریزیم. برای تزیین هم می‌توانیم از دارچین کمک بگیریم. کاپوچینو پرخامه‌ ما آماده است. نوش‌ جان…

چند سطری در مورد کف و فوم کاپوچینو

یکی از قسمت‌های محبوب نوشیدنی کاپوچینو، کف آن است. از جمله نوشیدنی‌هایی که نمی‌توان از آن صرف‌نظر کرد، کاپوچینو است که تقریباً در تمامی کافی‌ شاپ ها ارائه می‌شود. در طعم و مزه نوشیدنی، کف روی آن تاثیر زیادی دارد. برای ایجاد یک کف عالی، اگر شما چند مرحله کوتاه را انجام دهید، یک نوشیدنی بی‌نظیر می‌توانید تهیه کنید.

درکل کف این نوشیدنی از شیر درست می‌شود و سرشار از کلسیم و آمینو اسید است. برای تهیه کف خوب بهتر از شیر کم‌ چرب استفاده شود. لذت نوشیدن کاپوچینو پرخامه‌ شما تا حد زیادی به کف آن بستگی دارد و به‌ طور کلی می‌تواند طعم آن را عوض کند.

طرز تهیه کاپوچینو پرخامه‌ در منزل بدون دستگاه قهوه ساز

در تهیه یک کاپوچینو پرخامه باید از اسپرسو استفاده کرد. ولی اگر دستگاه قهوه‌ساز در منزل ندارید، می‌توانید با قهوه‌ ترک هم کاپوچینو درست کنید. به‌ منظور این کار باید از قهوه‌ جوش و قهوه‌ ترک کمک بگیرید.

به کمک قهوه‌جوش، قهوه‌ ترک درست کنید. یک دماسنج را درون شیر دوش قرارداده ۱۲۰ میلی‌گرم شیر را اضافه کنید و روی اجاق‌ گاز بگذارید. وقتی دمای شیر به ۶۵ درجه سانتی‌گراد رسید، تا زمانی که یک کف غلیظ تهیه شود به کمک همزن دستی هم بزنید. داخل فنجان، قهوه‌ ترک را ریخته و کف شیر را روی آن بریزید. می‌توانید از دارچین هم برای تزیین استفاده کنید.

فوت‌ وفن های تهیه کاپوچینو پرخامه‌ که شاید ندانید.

  • ما در این بخش یک سری از فرمول های بهتر کردن طعم کاپوچینو را بیان خواهیم کرد:
  •  می‌توانید برای‌ اینکه طعم بهتری نوشیدنی شما بگیرد از دارچین استفاده کنید.
  •  از شیر گرم برای ایجاد طرحی هنری روی کاپوچینو استفاده کنید.
  • در ریختن و اضافه کردن شکر به ذائقه خود توجه کنید.
  • اگر از طعم شیر خوشتان نمی‌آید، به‌ جای شیر می‌توانید یک قاشق چای خوری خامه استفاده کنید.
  • می‌توانید از فنجان یا ماگ هایی که کم‌ عمق و عریض هستند استفاده کنید.

سخن آخر

علاقه افراد به نوشیدنی کاپوچینو و انواع قهوه‌ باعث شده است که راه‌ های زیادی برای درست کردن آنها به وجود بیاید. برخی از این راهکارها وقت‌گیر هستند و معایب زیادی دارند. مثلاً کاپوچینو که پایه آن اسپرسو است، به وسیله دستگاه قهوه ساز تهیه می‌شود‌ درصورتی که اگر این دستگاه در خانه نباشد، مجبور به جایگزینی قهوه‌ ترک به‌ جای اسپرسو خواهیم بود. این امر هم وقت‌گیر است و هم در کیفیت تاثیرگذار است. برای نوشیدن یک کاپوچینو پرخامه‌ کف دار عالی، اگر به کافه بروید زمان زیادی می برد و نمی‌توانید هر روز این کار را تکرار کنید.

طرز تهیه این نوشیدنی به وسیله دستگاه شرایطش مساعد ‌است. شما همین الان می‌توانید وارد سایت شوید و از لوازم خانگی هومینو دیدن کنید. تمامی لوازم این فروشگاه به دست بهترین تولیدکنندگان تولید شده‌اند و دارای کیفیت عالی هستند. با خرید یک دستگاه قهوه ساز، خود را از دست تمامی مشکلات خلاص و با نوشیدن یک قهوه‌ در خانه خستگی را از جان خود رفع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *