دسته‌بندی نشده

آموزش پخت انواع کیک در سولاردام+دستور پخت کیک

آموزش پخت کیک در سولاردام

اگر از هرکسی از دوستان یا اطرافیان خوراکی مورد علاقه ی شان را بپرسید، شک نکنید که کیک در اولویت آنهاست. کیک‌ها خصوصا کیک های خانگی سال هاست جای خود را به کیک های صنعتی و غیر استاندارد داده اند. آموزش پخت کیک در سولاردام کار بسیار سخت و پیچیده ای نیست. فقط کافی است وسیله را در خانه داشت باشید. بهتر از این است کیک های قنادی را خریده و دچار افزایش قند خون شوید. در حالیکه کنترل کیک‌های خانگی هم در دست آشپز و هم باعث کاهش افزایش قند خون وکلسترول می شود. به عبارتی این دسته از کیک ها سالمتر هستند.

از آنجا که در خانه هایتان فر سولاردام وجود دارد، پخت کیک در سولاردام سبب می شود که دیگر در فر کیک را نپزید. اصلا نیازی به خریدن فر برای پخت کیک نیست. تنها داشتن این دستگاه کافی است. در ادامه ی مقاله به کاربرد این دستگاه جذاب و سپس، به آموزش پخت انواع کیک در سولاردام پرداختیم.

کاربرد سولاردام:

  1. داشتن قابلیتی از قبیل پیش گرمایش
  2. پخت کامل و سالم غذا
  3. زمان بر نبودن آن و صرف هزینه و زمان کمتر
  4. قابلیت پختن انواع و اقسام کیک با طعم های متنوع

پخت انواع کیک در سولاردام:

 کیک ساده:

برای تهیه کیک ساده توسط سولاردام، شیر را داخل ماکروویو قرار دهید و دکمه ی start را فشار دهید. منتظر بمانید تا روشن شود و سپس آرد، بکینگ پودر و نمک را باهم مخلوط کنید. همانطور که قبل تر اشاره کردیم، حتما مواد خشک را 3 مرتبه الک کنید. بعد از آن نوبت روغن است که آن را بایستی با شکر ترکیب نمایید. تخم مرغ‌ها را اضافه و با هم‌زن مواد ریخته شده در کاسه یا ظرف هم بزنید. وانیل و شیر را به ترتیب و بعد از آن  مواد خشک را به مخلوط اضافه کنید و مواد باید کرمی و کش دار و یک دست شود. گفتنی است  اگر می‌خواهید کیکتان شکلاتی باشد، مواد آماده شده را به دو قسمت مساوی تقسیم کرده و به یک قسمت آن مواد، پودر کاکائو اضافه کنید. آن قسمت دیگر بایستی بدون کاکائو بماند.

طرز پخت کیک در سولاردام:

ابتدا باید دستگاه را با پیش گرمایش صد و هشتاد درجه سانتی گراد گرم نمایید. سپس با قدرت 900 وات مایکروویو یا سولاردام و به مدت 5 دقیقه زمان بدهید. بعد از پنج دقیقه مجددا و بلافاصله مواد خود را در مایکروویو با قدرت 360 وات قرار دهید و به مدت 7 دقیقه زمان بدهید.

کیک سیب و هویج:

موادی که قبل از پخت، بایستی تهیه کنید:

تخم مرغ: به تعداد ۷ عدد

هویج رنده شده: یک لیوان

دارچین: یک قاشق چای خوری

وانیل: یک قاشق چای خوری

هل: یک قاشق چای خوری

شکر: یک لیوان

پودر کاکائو: یک قاشق چای خوری

روغن مایع: یک لیوان

سیب رنده شده: یک لیوان

بکینگ پودر: یک قاشق چای خوری

آرد: ۸ قاشق سر پُر یا لیوان پر

خلال بادام: نصف استکان یا نصف لیوان

مغز گردو: نصف لیوان

طرز پخت کیک سیب و هویج در سولاردام:

ابتدا تخم مرغ ها را در کاسه ای بشکنید و از سالم بودنشان اطمینان حاصل کنید. پس از اطمینان حاصل کردن از سالم بودن آنها، شکر و وانیل را به کاسه تخم مرغ‌ها اضافه کنید. بعد از اضافه کردن آنها، آنقدر هم بزنید تا مایه‌ی کرم رنگ و کشداری تهیه شود. برای بهتر هم زدن از وسیله برقی همزن استفاده کنید. بعد از آن که، اینکار را انجام دادید، به مایه کرم رنگ روغن را اضافه کنید.حتما یادتان باشد آرد، بکینگ پودر، پودر هل، دارچین و پودر کاکائو را از قبل الک کنید و بعد به مایه کرم رنگ اضافه کنید.

آموزش پخت کیک سیب و هویج در سولاردام در این مرحله به پایان می رسد. مرحله ی آخر یعنی اینکه سیب و هویج رنده شده و سپس گردو را را به مایه ی کرم رنگ اضافه کنید. پس از اضافه کردن خوب آنها را هم بزنید. برای اینکار می توانید از لیسک، استفاده کنید. مواد هم زده و کشدار را در ظرفی پیرکس که سلفون کشیده شده می‌ریزید، و روی آن را با تزئین می کنید. سولاردام را در پیش گرمایش، روی ۱۸۰ درجه تنظیم کنید. سپس یک سه‌پایه کوتاه در دستگاه بگذارید. مواد را با کانوکشن ۱۸۰ و مایکرو ۱۸۰ تنظیم کنید. به مدت بیست دقیقه بگدارید این خوراکی خوشمزه بپزد و نوش جان.

کیک موزی:

موادی که قبل از پخت، بایستی تهیه کنید:

موز: به تعداد 2 عدد

آرد: 225 گرم

شیر: 85 میلی لیتر

کره: 90 گرم

شکر: 150 گرم

تخم مرغ: به تعداد 1 عدد

هویج: 190 گرم

بکینگ پودر:حدودا 2 قاشق چای خوری متوسط

طرز پخت کیک سیب و هویج در سولاردام:

کره و پودر شکر را با همزن برقی در کاسه به هم بزنید. کره که به شکل پفکی در آمد تخم مرغ را بیفزایید. تخم مرغ را با مواد قبلی به هم بزنید تا مواد یک دست شوند. بعد از آن هویج رنده شده و موز له شده را اضافه کرده و منتظر بمانید. آرد را 3 بار الک کرده و با وانیل و بکینگ پودر ترکیب نمایید. به تدریج به مایه کیک بیفزایید و هم بزنید. هنگامی که مواد را ذر ظرف مخصوص مایکروویو می خواهید بریزید آن را چرب کرده و داخل آن آرد بپاشید.

برای مدت زمانی باید مواد کیک را در دمای متوسط مایکروویو، به مدت ۱۸ تا ۲۰ دقیقه قرار دهید تا بپزد. بعد ازنیم ساعت، یک خلال دندان، در وسط کیک فرو کنید. اگر مواد به آن نچسبید، یعنی کیک به طور کامل پخته است. ظرف را از مایکروویو، خارج کنید و ۱۰ دقیقه اجازه دهید در قالب بماند تا خنک شود. کیک را از قالب خارج کنید و اجازه دهید، سرد شود.

نتیجه گیری:

در این مقاله به کاربرد سولاردام در آشپزی لذت بخش اشاره کردیم. بعد از آن پخت انواع کیک و چگونگی کار با دستگاه را در سولاردام آموزش دادیم. چنانچه در مورد مقاله سوالی ذهنتان را درگیر و یا مشکلی در سولاردام خود دارید، برای تعمیر و خرید یک سولارذام باکیفیت بالا می توانید به وبسایت اینترنتی هومینو مراجعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *