دسته‌بندی نشده

توستر چیست و چه کاربردهایی دارد؟

توستر

چه چیزی می‌تواند بهتر از یک تکه ترد و خوشمزه نان تست کره‌ای در اول صبح باشد؟ اگر دوست ندارید کنار اجاق گاز بایستید. همچنین منتظر بمانید تا نانتان برشته شود، یک توستر برقی بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این وسیله قادر به انجام بسیاری از امور مربوط به پخت و پزی است که شما هر روز آنها را انجام می‌دهید. آیا شما این دستگاه را ندارید و یا به خرید آن فکر نکرده اید؟ اگر جوابتان منفی است، پس مزایای بزرگ این وسیله شگفت انگیز آشپزخانه را از دست داده‌اید. توسترها انواع مختلفی دارند که می‌توان از آنها برای نیازها و اهداف مختلف استفاده کرد. این دستگاه‌ها یکی از اجزاء ضروری هر آشپزخانه‌ای هستند. آنها در رنگ‌های بسیار متنوعی موجود هستند و شما می‌توانید با هر بودجه‌ای آنها را پیدا کنید و بخرید. در این مقاله درباره این وسیله ضروری، کاربردها و مزایای مختلف آن صحبت خواهیم کرد.

توستر چیست؟

توستر یکی از وسایل ضروری و لازم هر آشپزخانه‌ای است. معمولا اندازه آن کوچک است و برای برشته کردن نان و سایر موارد از آن استفاده می‌شود. توستر دستگاهی مکعبی شکل کوچک است که در قسمت بالای آن، جایی برای قرار دادن نان یا نان شیرینی درج شده است. با ارسال گرما از طریق دستگاه، به برشته شدن و ترد کردن نان یا سایر خوراکی‌ها کمک می‌کند. وزن و ارتفاع آن بر روی قرارگیری بر سطوح تأثیر می‌گذارد. به طوری که توسترهای کوچکتر معمولاً در کمد نگهداری می شوند و بزرگترها معمولا به طور دائم  روی پیشخوان می‌مانند.

فرآیند استفاده از این دستگاه شامل قرار دادن تعداد دلخواه برش‌های نان، تنظیم آن در سطح دلخواه و سپس فشار دادن روی اهرم است تا نان تست بالا بیاید. همچنین این دستگاه در مدل‌های پیشرفته‌تری نیز وارد بازار شدند. بله آون توسترها!

آون توستر چیست؟

فر کوچک و رومیزی‌ای است که برای تهیه آسان و کارآمد انواع غذاها از آن استفاده می‌شود. آون توستر که اغلب به عنوان جایگزینی به جای اجاق گاز برای گرم کردن و یا پخت غذاها از آن استفاده می‌شود، غذاها را گرم می‌کند، می‌پزد. برشته می‌کند، ترد می‌کند و حتی به یخ زدایی غذاها کمک می‌کند. معمولا، این وسایل با عناصر گرم کننده سریع تولید می‌شوند. همچنین دارای سیستم کنترل حرارت آسان برای مدیریت حرارت لازم هستند.

کاربردهای توستر و آون توستر

به کمک این دستگاه می‌‌توان ساندوچ‎‌های خوشمزه با پنیر درست کرد. یکی دیگر از کاربردهای توستر گرم کردن باقی‌ مانده پیتزا است. با این وسیله به راحتی می‌توانید تکه پیتزایی که از شب قبل نخوردید را گرم کنید. همچنین اگر طرفدار سبک زندگی سالم و گیاهخواری هستید، می‌توانید با این وسیله برگرهای گیاهی که نیازی به روغن ندارند درست کنید. اگر شما نیز طرفدار نان سیر هستید، به شما پیشنهاد می‌دهیم که به کمک توستر نان سیرهای خوشمزه و لذیذی درست کنید. همچنین غذاهایی نظیر پنیر کبابی، اشترودل، سیب‌زمینی تست شده، استیک و پنینی را نیز می‌توان به کمک توستر درست کرد.

از اون توستر هم استفاده‌های متنوعی می‌توانید داشته باشید. یکی از رایج‌ترین کاربردهای آون توستر، گرم کردن غذا و نان است.  در ادامه به سایر کاربردهای آن اشاره خواهیم کرد.

پخت انواع فست فود و شیرینی

اگر شما و خانواده‌تان طرفدار غذاهای راحت و فست فود هستید، ما به شما خرید و استفاده از آون توستر را پیشنهاد می‌کنیم. شما به کمک این وسیله به راحتی غذاهایی نظیر پیتزا، مرغ گریلی، ماهی شکم پر، لازانیا، انواع پاستا و گراتن را تهیه خواهید کرد. همچنین یکی از کابردهای آون توستر، پخت انواع شیرینی‌ها و کیک در کمترین زمان است.

برشته کردن غذاها و بو دادن مغزیجات

اگر تمایل به خوردن غذاهای برشته شده هستید از طرفی هم نگران به خطر افتادن سلامتی خود با مصرف غذاهای چرب هستید، بهتر است از اون توستر استفاده کنید. به کمک این دستگاه غذاهایی نظیر کباب، مرغ، ماهی و چیپس و سیب‌زمینی را به سرعت برشته می‌کنید. همچنین به راحتی با کمک یک فویل از جنس آلمینیوم آجیل‌ها و مغزیجات خود را به شکل سالمی بو دهید و از کیفیت آن مطمن باشید.

چرا باید از توستر استفاده کنیم؟

توسترها مزایای متعددی را ارائه می‌دهند و این مزایا آنها را به یکی از محبوب‌ترین لوازم آشپزخانه تبدیل می‌کند. داشتن این وسایل می‌تواند سادگی و راحتی را به آشپزخانه شما بیاورد. در ادامه به دلایل لزوم داشتن توستر یا آون توستر اشاره خواهیم کرد.

صرفه جویی در زمان

این روزها همه ما مشغول انجام کارهای زیادی هستیم و وقتمان به شدت پر است. هر چیزی که بتواند در وقت ما صرفه جویی کند، راه حلی خوشایند برای خانه‌ و زندگی ما است. اکثر شما صبح‌ها به‌ویژه زمانی که برای کار آماده می‌شوید یا بچه‌هایتان را به مدرسه می‌برید، استرس دارید، عجله دارید و با کمبود وقت مواجه هستید. طبیعتا سرتان انقدر شلوغ است که وقت لازم برای تهیه صبحانه را ندارید. توستر به شما کمک می‌کند در کمترین زمان صبحانه‌ای خوشمزه درست کنید. استفاده از توستر باعث صرفه‌جویی در وقت شما در آشپزخانه می‌شود. شما به راحتی می‌توانید نان، وافل، نان شیرینی و خوراکی‌های دیگر را تنها در یک یا دو دقیقه برشته کنید. به جای اینکه منتظر بمانید تا فر شما داغ شود، از توستر استفاده کنید تا صبحانه خود را سریع آماده کنید!

توستر وسیله‌ای ساده و آسان برای استفاده است. اجزای اصلی که استفاده خواهید کرد عبارتند از تنظیمات حرارت، دکمه فشاری یا اهرم کنترل و دکمه لغو. تنظیمات حرارت یا تایمر توستر شما به عنوان کنترل فرایند برشته شدن نیز محسوب می‌شوند. وقتی دستگیره یا صفحه روی پایین تنظیم شود، نان یا سایر مواد غذایی شما فقط کمی برشته می‌شوند. هر چه تنظیم بالاتر باشد، مواد غذایی بیشتر برشته می‌شوند. هنگام تنظیم حرارت و تنظیمات تایمر احتیاط کنید. بیشتر توسترها برای رسیدن به نتیجه مطلوب نیازی به تنظیم بالاتر از متوسط ​​ندارند. برشته کردن چیزی در دمای بالا ممکن است غذای شما را بسوزاند.

صرفه‌جویی در انرژی

توستر وسیله‌ای بسیار کم مصرف است. یعنی مصرف برق کمی دارد. از آنجایی که توسترها مقدار کمی برق مصرف می‌کنند، هزینه استفاده از آنها پایین است. یک توستر 2 تکه متوسط ​​حدود 900 وات مصرف می کند، در حالی که یک توستر 4 تکه ممکن است 1400 وات مصرف کند. در مقایسه با استفاده از اجاق برقی، توستر انرژی بسیار کمتری مصرف می‌کند. یک فر برقی معمولی می تواند تا 5000 وات استفاده کند. این بیش از پنج برابر برق نوع  2 تکه است.

قابلیت‌های زیاد

بسیاری از این دستگاه ها تنظیمات مختلفی دارند، به عنوان مثال، تنظیم شیرینی. برای برشته کردن نان شیرینی یا کلوچه انگلیسی استفاده می‌شود که معمولاً ضخیم‌تر از نان  معمولی هستند. توستر به طور خودکار زمان لازم برای برشته کردن این موارد را تنظیم می‌کند. حتی برخی از این دستگاه ها دارای دکمه یخ زدایی هستند. این قابلیت به شما امکان می‌دهد مواد غذایی را مستقیماً از فریزر خارج کرده و در توستر قرار دهید.

سایر مزایا:

  • وسیله‌ای مقرون به صرفه
  • تمیز کردن آسان
  • مناسب برای فضاهای کوچک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *