دسته‌بندی نشده

آیا میدانید فن هیتر برقی تاچه اندازه در زمستان کاربردی است؟   

کاربرد فن هیتری در زمستان

نحوه کاربرد فن هیتری در زمستان بستگی به انتخاب یک فن هیتری برقی و نیز مدل گازی آن دارد و مهم تر اینکه به عنوان یک نیاز مبرم و اولیه می تواند برای ایجاد گرمایش در منازل، کارگاه، ادارات و هر مکان در بسته دیگری مورد استفاده مطلوب قرار گیرد. امروزه تقریباً تمام بخاری های فن دار مدرن دارای یک تنظیم قدرت برای تنظیم توان خروجی هستند. در نحوه عملکرد و کاربرد فن هیتری در زمستان باید دقت داشت که برخی از مدل‌ها ممکن است دارای ترموستاتی باشند که می‌تواند در صورت رسیدن به دمای مورد نظر، گرمایش را خاموش کند.

با این حال، این ترموستات ها نمی توانند کنترل کاملی بر دمای اتاق داشته باشند، زیرا معمولاً به بدنه بخاری متصل می شوند و دمای اتاق را از آنجا حس می کنند و ممکن است همیشه دقیق نباشد. همچنین بخاری‌هایی که فن هیتری دارند با تهویه بیرونی از عناصر گرمایشی معمولی استفاده می‌کنند و می‌توانند منبع گرمایی قابل توجهی تولید کنند. در ادامه مقاله بیشتر به شناخت فن هیتری در انواع بخاری برقی و گازی خواهیم پرداخت.

مزایای استفاده از فن هیتری در زمستان

اگر چه کاربرد فن هیتری در زمستان ویژگی های بارز و ممتاز متعددی دارد اما در ادامه به چند نکته اصلی آن اشاره می نماییم:

  • مقرون به صرفه بودن

بخاری که از فن استفاده می کند مقرون به صرفه ترین نوع است و این می تواند بارزترین ویژگی از کاربرد فن هیتری در زمستان و سرمای زیاد باشد. یعنی استفاده از گرمای مورد نظر با مصرف انرژی کمتر.

  • ایمن برای استفاده

بخاری های دارای فن هیتری یک راه مطمئن برای گرم کردن خانه شما هستند و بهترین انتخاب برای مصرف کنندگان در هنگام جستجوی ایمنی می باشند. این به این دلیل است که المنت گرمایش تقریباً به اندازه سایر انواع داغ نمی شود. اکثر مدل‌ها دارای مکانیزم‌های داخلی هستند که پس از رسیدن المنت حرارتی به ۳۸۰ درجه فارنهایت، جریان برق را کاهش می‌دهند.

  • قابل حمل بودن

یکی از بزرگترین مزایای بخاری های فن دار، قابلیت حمل آن ها است. شما می توانید این واحدهای جمع و جور را از اتاقی به اتاق دیگر حمل کنید و از گرمایش سفارشی در هر مکانی لذت ببرید! بسیاری از مدل ها دارای دسته های حمل هستند، بنابراین حمل و نقل آنها آسان است.

میزان مصرف انرژی برق در فن هیتری

به طور متوسط، مصرف برق در بخاری های فن دار می تواند از 1000 وات تا 3000 وات متغیر باشد. اگرچه مدل‌های پیشرفته‌تر در مقایسه با مدل‌های قدیمی انرژی کمتری مصرف می‌کنند، بخاری‌های فن گزینه‌ای کارآمد در مصرف انرژی نیستند. یک بخاری برقی فن دار می تواند تا سه برابر بیشتر از یک بخاری کولر گازی چرخه معکوس ۴ تا ۶ ستاره برق مصرف کند. لذا در بررسی کاربرد فن هیتری در زمستان لازم است به میزان مصرف انرژی آن نیز توجه نمود.

در حالی که بخاری های فن دار مسکونی برای گرم کردن منازل، ادارات و فضاهای نشیمن کوچک استفاده می شود، بخاری های فن دار صنعتی در فضاهای بزرگ مانند انبارها، کانتینرهای حمل و نقل، کارخانه ها و غیره استفاده می شود.  بخاری های دارای فن هیتری روشی کارآمد برای گرم کردن فضای مورد نظر در طول زمان است. لذا می توانید زمستان ها برای گرم کردن اتاق و صرفه جویی در انرژی به طور همزمان، بخاری فن را روی دمای کمتری تنظیم کنید و اتاق را عایق بندی کنید. به این ترتیب، هوای گرم به طور یکنواخت در سراسر اتاق بدون خروج گرما از بیرون، پخش می شود.

ویژگی های یک فن هیتری برقی استاندارد

کاربرد فن هیتری در زمستان با وجود بخاری های برقی به دلیل ساخت ساده می تواند نسبت به سایر بخاری ها هزینه کمتری داشته باشد. همچنین آنها بسیار جمع و جور یک تکه هستند و اغلب روی میز قرار می گیرند. تنها چیزی که نیاز دارید یک پریز برق استاندارد بدون نیاز به نصب یا راه اندازی است. قابل حمل بودن بخاری اتاق باعث می شود که گرمای مکمل همه کاره عالی باشد که استفاده و ذخیره آن آسان است. همچنین از مزایای کاربرد فن هیتری در زمستان با استفاده از انرژی برق این است که:

  • می تواند هوای احتراق را از بیرون با دودکش دوجداره تامین کند.
  • تخلیه بسیار ایمن محصولات احتراق از دودکش دو جداره را مجبور کرد
  • کنترل آنی دودکش با سنسور فشار
  • مجهز به سنسور حد دما، دمای مبدل حرارتی از حد مجاز بالاتر نمی رود.
  • گرمایش سریع با استفاده از پرتابه و گردش هوای مناسب توسط یک فن محوری
  • جرقه زنی اتوماتیک با استفاده از برد الکترونیکی و جرقه زن اتوماتیک
  • صدای عملکرد کم با فن کم و نویز
  • افزایش سطح حرارت با استفاده از مبدل حرارتی لوله ای
  • دوام بالا و کاهش خوردگی با استفاده از فولاد آلومینیومی در مبدل حرارتی

مزایای کاربرد فن هیتری در بخاری گازی

سیستم های هوای گرم برای القای گردش خون به نسبت خاصی از دما متکی هستند. لذا در بخاری های گازی از جمله وجود و کاربرد فن هیتری در زمستان و فصل سرما این است که برای حفظ گردش هوا ایده آل هستند. گرمایش فن در بخاری گازی همچنین می تواند بی صداتر از سایر انواع گرمایش باشد، زیرا برای توزیع گرما باید دائما حرکت کند. بسته به نوع بخاری، عناصر خود بخاری می توانند بسیار داغ شوند. بسیاری از بخاری های فن دارای تنظیماتی هستند که به شما امکان می دهد توزیع گرما را تنظیم کنید و برخی حتی دارای ترموستات هستند تا بتوانید دمای خاصی را انتخاب کنید.

نکته ایمنی: اگر بخاری فن دار گازی را انتخاب می کنید، مطمئن شوید که در صورت گرم شدن بیش از حد بخاری با خاموش شدن خودکار را انتخاب نموده اید. توصیه های مربوط به دور نگه داشتن بخاری فن دار از سایر اشیاء داخل اتاق را رعایت کنید.

 

نتیجه گیری:

بخاری های برقی و حتی گازی با کمک فن هیتری در فصل زمستان مشکل برودت و سرما را تا حد بسیار زیادی حل می نمایند. کاربرد فن هیتری در زمستان کمک می کند تا حتی فضاهای بزرگ با سقف های بلند نیز مشکل گرم شدن نداشته باشند. حرارت گرمایشی فضاهای صنعتی و تجاری همانند هتل ها و کارگاه ها با استفاده از کاربرد فن هستری بخاری گازی و بهره‌مندی از مصرف انرژی بهینه و گرمایش مطلوب در فضاهای کوچک‌تری مانند اتاق و سایر نقاط منازل به کمک فن هیتری برقی کاملا قابل تامین می باشد. لذا با وجود این تکنولوژی روز دنیا نگران سرمای فصل زمستان نخواهید بود.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *