دسته‌بندی نشده

آیا تعمیر اتو بخار امکان پذیر است؟

تعمیر اتو بخار

یکی از پر صرف‌ترین وسایل برقی که در هر خانه از آن استفاده می‌شود اتو بخار می‌باشد که به وسیله آن می‌توان تمام لباس‌ها را به‌ راحتی و بدون هیچ‌ گونه مشکلی اتو زد این دستگاه قیمت بسیار کمتری دارد و در تمام خانه‌ها از آن استفاده می‌شود. ولی ممکن است در حین کار متوجه شد که اتوی بخار مثل همیشه کار نمی‌کند و یکسری ایرادات در آن مشاهده می‌شود دراین حین باید نسبت‌ به تعمیر کردن آن اقدام کرد. تعمیر اتو بخار در حالت اولیه ممکن است با تعویض کردن قطعات درست شود ولی در حالت پیشرفته باید آن را به یک متخصص و یا تعمیر کار سپرد تا آن را تعمیر کند که در ادامه بیشتر در رابطه با تعمیرات اتوی بخار صحبت خواهیم کرد.

تعمیر اتو بخار

معمولاً تعمیراتی که اتو در پی می‌گیرد شامل موارد زیر می‌باشد :

  • تعمیرات کف اتو یا تعویض کردن آن
  • تعویض کردن سیم اتو
  • تعویض کردن مخزن آب
  • تعویض کردن و یا تعمیر کردن قطعات دیگر اتو

مشکلات و ایرادات اتو بخار

  • داغ نکردن اتو
  • عدم ایجاد بخار
  • اتصال برق از کفی اتو
  • پاره شدن سیم اتو
  • خراب شدن برد
  • روشن نشدن اتو
  • خاموش نشدن اتو
  • عدم اسپری آب
  • نشتی در اتو
  • گرم شدن بیش‌ از حد
  • خارج شدن رسوب از کف اتو
  • خارج شدن آب هم‌ زمان با بخار کردن

راهکارهای تعمیر اتو بخار

امروزه در تمام خانه‌ها از اتوی بخار استفاده می‌شود و اندک خانواده‌ای از اتوهای قدیمی استفاده می‌کند زیرا این اتوها کیفیت بسیار بالایی دارد و زمانی‌که خراب شود به‌ راحتی می‌توان آن‌ها را تعمیر کرد و به‌ راحتی می‌توان حدس زد که کدام قسمت و ساختار آن دچار ایراد شده‌ است. در حالت کلی وقت اتو خراب شود یکسری ایرادات برای اتوی بخار همیشه مشاهده می‌شود که در صورتی‌ با بررسی کردن این ایرادات هنوز اتو به درستی کار نکند نیاز به تعمیر کلی دارد. معمولا در هنگام خرابی اتو اولین مواردی که آن‌ها را بررسی می‌کنند به شرح زیر می‌باشد:

  • مشکل در قسمت کفی اتو:

در برخی موارد مشاهده شده‌ است که اتو به‌ درستی داغ نمی‌شود و باعث می‌شود که لباس‌ها بسوزد. معمولاً اتوهای بخار از کف مخصوصی درست شده‌اند که در اتو کشیدن نقش بسیار مهمی دارد. در صورتی که کف اتو متناسب با اتوی بخار نباشد و یا مشکلاتی در قسمت کفی داشته باشد باید نسبت‌ به تعویض کردن آن اقدام کرد.

  • خرابی ترموستات

معمولاً ترموستات در نقش تنظیم‌ کننده دما می‌باشد اگر ترموستات به‌ درستی کار نکند ممکن است اتو داغ نشود. چون ترموستات مسئول داغ کردن اتو می‌باشد از طرف دیگر ممکن است در صورتی‌ که ترموستات مشکل داشته باشد اتو بیش‌ از اندازه داغ شود در چنین مواقعی باید نسبت‌ به تعمیر یا تعویض کردن ترموستات و یا تعمیر اتو بخار اقدام کرد.

  • نشتی آب

در برخی مواقع دیده شده‌ است که اتو دچار نشتی آب شود و این کار ممکن است در اثر جرم گرفتگی در مخزن آب باشد و یا مشکلاتی در دریچه آن وجود داشته باشد ولی در برخی مواقع هم مشاهده شده‌ است که مخزن آب بیش‌ از اندازه پر شده باشد در این حالت باید بررسی کرد که آبی که مخزن از آن پر شده‌ است به اندازه باشد و یا مخزن دچار جرم گرفتگی نشده باشد. در صورتی‌ که هیچکدام از این مسائل وجود نداشته باشد باید نسبت‌ به تعویض کردن مخزن اتو یا درنهایت گرفتن نشتی دریچه‌ها اقدامات لازم را انجام داد.

تعمیرات اتوی بخار

ممکن است در اتو ایرادات زیر رخ دهد که به راهکارهای آن‌ها اشاره می‌شود در صورتی‌ که با استفاده کردن از این راهکارها اتو به درستی کار نکند تعمیرات آن را به متخصصان و تعمیرکاران باید سپرد.

  1. قطع فیوز برق زمان روشن شدن اتو:

زمانی‌که اتو را به برق میرنیم و می‌خواهیم که برای اتو کشی لباس‌ها ولوم آن را بچرخانیم مشاهده می‌شود که فیوز برق می‌پرد در چنین مواقعی ممکن است یک سری اتصالات در سیم کشی آن وجود داشته باشد که مربوط به اتصالات داخلی می‌باشد و یا ممکن است مربوط به دوشاخه یا سیم رابط اتو باشد همچنین ممکن است پارگی و یا کشیدگی در قسمت سیم‌ کشی وجود داشته باشد. برای حل این مشکل باید درپوش اتو را باز کرد و محل اتصال را پیدا کرد. پیدا کردن محل اتصال کار آسان است. بعد از آن‌ که محل اتصال پیدا شد باید نسبت‌ به ترمیم کردن سیم کشی اقدام کرد و در صورت نیاز باید آن را تعویض کرد.

  1. داشتن برق در قسمت‌ کف اتو

در صورتی‌ که کف اتو اختلالاتی داشته باشد ممکن است که در کف آن برق وجود داشته باشد برای حل این مشکل باید مطمئن شد که المنت اتو خراب شده‌ است یا نه؟ برای این کار می‌توان از چراغ‌های سری استفاده کرد تا مطمئن شد که المنت خراب است یا نه. در صورتی‌ که المنت ایراد داشته باشد باید آن را عوض کرد. و در آخر زمانی که اتو درست کار نکرد باید نسبت‌ به تعمیر اتو بخار اقدام کرد.

  1. گرمای ضعیف اتو

زمانی‌ که سیم‌ کشی داخلی اتو به‌ درستی وصل نشده باشد گرمای اتو بسیار ضعیف می‌باشد. همچنین زمانی ‌که لامپ ها و المنت به‌ صورت سری به‌ هم وصل شده باشد ممکن است که حرارت اتو بسیار پایین باشد. برای حل این مشکل باید از یک تکنسین سیم کشی اتو کمک گرفت تا مشکلات را حل کند. همچنین ممکن است این مشکل در اثر تنظیم نبودن ترموستات رخ دهد. در این حالت باید ترموستات را در نقطه خاموش قرار داد. البته باید توجه کرد که ترموستات را در حالتی قرار داد که بتوان با یک حرکت ساده دوباره روشن کرد و در صورت نیاز اقدام به تعمیر اتو بخار کرد.

نتیجه‌ گیری

با توجه به کاربرد بسیار فراوان اتو باید در نگهداری و در نهایت  تعمیر اتو بخار دقت لازم را به عمل آورد. یکسری ایرادات و تعمیرات کلی وجود دارد که در تمام تعمیر اتو بخار می‌توان از آن استفاده کرد که در این مقاله نسبت‌ به راهکارهای آن‌ هم اشاره شد. می‌توان با استفاده کردن از راهکارهای آن‌ها نسبت‌ به تعویض قطعات و یا تعمیر کردن قطعات موجود در اتوی بخار اقدامات لازم را انجام داد. این روند کمک می‌کند تا تعمیر اتو بخار با موفقیت به پایان برسد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *