دسته‌بندی نشده

آیا میدانید چه ظروفی رو نباید با ماشین ظرفشویی شست؟

ظروف ممنوعه ماشین ظرفشویی

آیا میدانید چه ظروفی رو نباید با ماشین ظرفشویی شست؟ ظروف ممنوعه ماشین ظرفشویی از نظر شما چه چیزهایی هستند؟ ماشین ظرفشویی یک دستگاه فوق العاده کاربردی و جذاب برای مواقعی است که ظرفهایتان بیش از حد زیاد و روی هم تلنبار شده اند. بیشتر برای مهمانی ها و جشن های دورهمی به کار می رود. بااینحال نکته ای که مهم است این است باید بدانید چه ظرفهایی را درون آن برای شستشو بگذارید. در ادامه ظروف ممنوعه ماشین ظرفشویی را بررسی خواهیم کرد.

چه ظروفی را نباید با ماشین ظرفشویی شست

هر ظرفی قابلیت شست و شو با دستگاه را ندارد. زیرا در نهایت هم دستگاه و هم وسایل آسیب می‌بینند.

چوب:

یکی از ویژگی های یک آشپزخانه جذاب وجود ظرف های چوبی در آن است. اما شسته شدن وسایل چوبی مثل قاشق چوبی با ماشین ظرفشویی صحیح نیست. با انجام این کار شما هم به وسایل و ظرفهای چوبی اجازه ی کج شدن و تغییر شکل آنها را داده ایذ. هم به وسیله ی خود اجازه فرسودگی داده اید.  آب گرمی که در ماشین جریان دارد باعث تغییرات با بار منفی بر روی وسایلتان خواهد شد. پس آنها را با دست و آب سرد بشویید و در جریان هوای آزاد خشک کنید.

ظروف کریستالی را نباید با ماشین ظرفشویی شست

نگذارید ظروف کریستالی شما را ماشین ظرفشویی بشوید!  به دلیل گرمای زیاد سیکل ماشین ظرفشویی  هرگز این محصولات را با دستگاه نشویید. حتی ممکن است باعث لَب پر شدن، ترک خوردن و شکسته شدن ظرف‌های کریستالی و شکننده بشود. این ریسک را قبول نکنید و تا حد امکان سعی کنید این دست از وسایل را با دست و دقت کامل بشویید. آنها بسیار شکننده و ظریف هستند و امکان هرلحظه شکستن آنها وجود خواهد داشت.

عتیقه ها و ظرف های یادگار:

از سری ظروف ممنوعه ماشین ظرفشویی عتیفه ها و ظرف های یادگار هستند. بهتر است ظروف عتیقه یا ظروفی که حاشیه‌ی آنها طلایی مانند است را با دست بشویید. شستن آنها با ماشین ظرفشویی باعث کمتر شدن رنگ و نقوش آنها خواهد شد. علاوه بر این مواد شوینده برای این ظرفهای عتیقه به دلیل نشان دادن واکنش نامناسب است. تا حد امکان از شستن این وسایل با شوینده ها خودداری کنید.

وسایل مسی و اقسام آن:

بهتر است ظروف مسی-قابلمه های مسی-بشقاب ها و لیوان های مسی  و حتی  فنجان های مسی را در ماشین ظرفشویی نشویید. اینها از سری ظروف ممنوعه ماشین ظرفشویی می باشند. توصیه می شود آن ها را با دست و آب ولرم  و شوینده مناسب بشویید.

فنجان ها و ماگ های عایق دار را نباید با ماشین ظرفشویی شست :

همانطور که میدانید فنجان ها و ماگ های عایق دار تا مدتها می توانند سرد یا گرم بمانند. با این حال اگر آن‌ها را در ماشین ظرفشویی بگذارید این خاصیت عایق بودنشان را از دست خواهند داد. می گویید چگونه؟ اینگونه است که اگر فنجان‌ها و ماگ های عایق خود را در ظرفشویی قرار دهید، فضای بین لایه‌ی بیرونی و درونی آن‌ها از آب گرم پر می‌شود. نتیجه ی آن خوشایند و جالب نخواهند بود. حتی امکان شکسته شدن آنها هم وجود دارد.

ماهیتابه‌ از نوع چدنی را نباید با ماشین ظرفشویی شست:

آبی که درون این وسیله در حرکت است تا چدن را بشوید باعث زنگ زدگی آن نیز خواهد شد. آب گرم داخل ماشین ظرفشویی به اقلام چدنی آسیب می‌رساند. اگر روش شستشوی ظروف چدنی‌تان را نمیدانید؛ باید آنها را با دست و بدون استفاده از مواد شوینده بشویید. سپس آن ها را با حوله‌ای کوچک خشک‌ کنید.

وسیله های دارای برچسب:

برچسب بطری‌ها و شیشه‌های برچسب ­دار در ماشین ظرفشویی ممکن است در طی شستشو از وسایل جدا شود. در حین جدا شدن زهکش دستگاه را مسدود می‌کنند. ممکن است برچسب به وسایل دیگر چسبیده شود و وسایل کامل تمیز نشوند. برای شستن اینگونه وسایل احتیاط کنید.

وسایل تیز  مثل چاقو و رنده:

سوراخ‌های کوچک رنده برای خلال کردن و رنده کردن پنیر، لیمو و لیموترش کاربرد دارد و هنگام شستشو در ماشین ظرفشویی مسدود می‌شوند. بهتر است رنده را با دست و برس نرم بشویید. شستن ظروف جزو کارهایی است که دوست نداریم، اما با صرف چند دقیقه بیشتر برای شستن ظروف آسیب‌پذیر می‌توان آن‌ها و ماشین ظرف­شویی را سال‌ها سالم نگه داشت.

اگر می‌خواهید چاقوهای آشپزخانه‌تان تیز بمانند، آن‌ها را در ماشین ظرفشویی نشویید. ماشین ظرفشویی چاقو را کند می‌کند، طوری که شبیه چاقوی نان بری می‌شوند تا اینکه بتوان غذاهای سفت را با آن برید.

 بشقاب ها و ظرف های ملامین:

حواستان باشد بشقاب های آکرلیک و ظرف های ملامین زیبا و رنگارنگ را اگر در ماشین ظرفشویی بیندازید، بعد از مدتی متوجه رنگ و رو رفتگی آنها خواهید شد. با این کار ظاهری نامناسب به ظرفها داده میشود.

ظرفهای پلاستیکی باضخامت کم و نازک:

ضخامت کم و نازک ظرف ها باعث می شود در دمای بالای ظرفشویی ذوب و بعدا بلااستفاده شوند.

نتیجه گیری:

در این مقاله به ظروفی که باعث کند شدن ماشین ظرفشویی و حتی خراب شدن آن میشوند اشاره کردیم. برای خرید ماشین ظرفشویی مناسب و دارای عمر و دوام بیشتر میتوان به وبسایت اینترنتی هومینو مراجعه کرد. همکاران وبسایت اینترنتی هومینو در خدمت شما هستند تا بهترین راهنمایی را از سمت آنها دریافت کنید. در واقع امیدواریم با خواندن مقاله ما به بهترین تصمیم گیری و نتیجه برای خرید ماشین ظرفشویی و یا تعمیر برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *