دسته‌بندی نشده

با پلوپز کیک خوشمزه درست کن! (راهنمای پخت کیک در پلوپز)

پخت کیک

آیا تا به حال با پلوپز کیک درست کرده اید؟ پلوپز راه حل شماست، اگر از درست کردن این خوراکی در قابلمه یا تابه خسته شدید، پلوپز یکی از وسایل محبوب آشپزخانه است. وجود آن در آشپزخانه مهم و کاربردی است. به دلیل کاربردهای فراوان و ویژگی های زیادی که دارد، آشپزی را آسان تر میکند. لازم به ذکر است برای استفاده ی بهتر از این دستگاه، باید نکات لازم را بدانید و به آنها عمل کنید. این کار باعث می شود در مراقبت و استفاده از پلوپز بهترین عملکرد را اجرا کرده باشید. در این مقاله کاربرد پلوپز، نکات مربوط به آن و نحوه پخت کیک در آن را بازگو می کنیم. برای ادامه مطالب با ما همراه بمانید.

کاربرد پلوپز

از کاربردهای پلوپز می توان به پختن کیک و پلو و ته دیگ طلایی اشار کرد.

راهنمای پخت کیک در پلوپز

راهنمای پخت کیک در پلوپز به شرح ذیل است:

ابتدا بایستی مواد مورد نیاز را آماده کنید و  با همزن هم بزنید. ته قابلمه پلوپز را کمی روغنی کنید پس از اینکه روغن داغ شد، مواد را درون پلوپز بریزید. مواد را که درون پلوپز ریختید بلافاصله درب آن را  سریع ببندید. منتظر بمانید کیک شما بپزد وقتی کاملا پخت، دستگاه را از برق بکشید و کمی اجازه دهید تا سرد شود. در نظر داشته باشید دست زدن به پلوپز داغ خطرناک است و مشکلاتی برایتان ایجاد خواهد کرد.

نکات مهم و ضروری برای نگهداری صحیح از پلوپز

  1. همیشه در نظر داشته باشید که پلوپز را بعد از استفاده و قبل از شستشو خنک و سرد کنید.
  2. قسمت های پایه آن را درون آب برای شستن پلوپز قرار ندهید. برای تمیز کردن این قسمت ها بایستی از دستمال مرطوب استفاده کنید.
  3. حتماً این دستگاه را روی یک سطح صاف قرار دهید و بعد استفاده کنید.

نکات ایمنی که بایستی در زمان پخت کیک در پلوپز رعایت کنید

پیشنهاد می شود برای استفاده از پلوپز از دستگاه‌های محافظ الکترونیکی استفاده کنید. به دلیل اینکه نوسانات برق باعث بروز ایراد و حتی آتش‌سوزی در پلوپز شما خواهد شد.

  1. هرگز پلوپز را کنار پرده یا کمد و یا کابینت قرار ندهید و یا کنار آنها به برق نزنید. زیرا بخار ناشی از پخت مواد غذایی در پلوپز می‌تواند به این موارد آسیب برساند و در دراز مدت باعث خراب شدن آنها شود.
  2. در هنگام پخت غذا یا کیک با پلوپز پیشنهاد می شود به  این دستگاه دست نزنید. همانطور که میدانید تمام قسمت های دستگاه داغ هست و به شما آسیب خواهد رساند.

نتیجه گیری

پخت کیک در پلوپز هم به صرفه جویی در وقت شما کمک خواهد کرد، هم در طعم و کیفیت کیک نقش بسزایی خواهد داشت. در این مقاله ما کاربرد دستگاه پلوپز و مراحل استفاده از پلوپز برای پخت کیک را برایتان بازگو کردیم. نکات لازم و ایمنی اسنفاده از دستگاه را هم ذکر کردیم. کاربران برا استفاده بهتر از دستگاه نیازمند انجام نکات و رعایت آنها هستند. چنانچه وسیله ی شما خراب شد و یا نیاز به تعمیر داشت می توانید از مجموعه ی هومینو کمک بگیرید. هومینو برای تعویض یا تعمیر در خدمت شما می باشد.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *