دسته‌بندی نشده

نکات طلایی پخت کیک در مایکروفر

کیک در مایکروفر

پخت کیک هنری است که با روش‌ها و تکنیک‌های زیادی می‌توان آن را انجام داد. اما اکثر افراد معتقدند که دستگاه مخصوص کیک پزی تنها روش مناسب برای تهیه آن است. آیا تا به حال تهیه کیک با مایکروفر را تجربه کرده‌اید؟ مایکروفر در لیست لوازم پر کاربرد و ضروری آشپزخانه همه ما قرار دارد. به وسیله این دستگاه می‌توان خوراکی‌های متنوعی را با بهترین کیفیت درست کرد. یکی از این خوراکی‌ها، کیک و شیرینی است. در این مقاله راه‌ها و نکات لازم برای پخت کیک در مایکروفر را به شما معرفی خواهیم کرد. شما با یکی از قابلیت‌های مفید ماکروفر که تاکنون از آن بی اطلاع بودید آشنا خواهید شد. همچنین خواهید توانست شیرینی‌های لذیذی را با این دستگاه تهیه کنید.

پخت کیک در مایکروفر

علی رغم تصور عموم درباره اینکه تهیه این خوراکی فقط از طریق فر امکانپذیر است، در این‌جا نکات و راه‌های استفاده از مایکروفر برای درست کردن کیک را آموزش می‌دهیم. این کار با دو روش انجام می‌شود. روش معمولی و روش کانوکشن. در ادامه به معرفی و توضیح کامل درباره هر کدام از این دو روش خواهیم پرداخت.

پخت کیک با روش معمولی

در صورتی که دستگاه شما فاقد فناوری کانوکشن است و یا علاقه‌ای به استفاده از این فناوری ندارید، می‌توانید از روش معمولی استفاده کنید. فقط کافیست که با سیستم دمایی مایکروفرها آشنا باشید. از آنجایی که مایکروفرهای معمولی فاقد سیستم تنظیم دما هستند، شما فقط قادر به تغییر توان آن هستید. توان این دستگاه بین 0 تا 100 درصد است. به عبارتی بین طیف طبیعی بسیار کم، کم، متوسط و زیاد است. همچنین در برخی دستگاه‌ها شماره گذاری شده است که به صورت طیف اعدادی بین 1 تا 10 یا 10 تا 100 است.

دستور آماده‌سازی

حال درباره دستور پخت این خوراکی در این دستگاه به روش معمولی اشاره می‌کنیم. برای شروع ابتدا مایه را به همان شیوه معمول آماده نمایید. سپس مایه آماده شده را درون ظرف مخصوص مایکروفر بریزید، سپس درجه قدرت دستگاه را روی گزینه 100 بگذارید و دکمه استارت دستگاه را بزنید. با این روش به راحتی و در عرض حداکثر 9 دقیقه کیک شما آماده خواهد شد. برای اطلاع از اینکه خوراکی آماده است یا نه، می‌توانید خلال دندانی را داخل کیک فرور کنید. اگر بعد از خارج کردن خلال دندان، به قسمتی از آن کیک نچسبیده بود؛ پس نتیجه می‌گیریم آماده است. در صورتی که قسمتی از مواد به خلال دندان چسبید؛ یعنی آماده نیست و باید به مدت یک دقیقه پخته شود. گاهی نیز توان دستگاه بر اساس وات است، پس برای پخت باید آن را روی بیشترین حالت یعنی 800 وات بگذارید.

برخلاف فرهای معمولی که کیک‌ها در آن به مدت 45 دقیقه طول می‌کشد، در مایکروفر نهایت 10 الی 15 دقیقه طول می‌کشد. پس هنگام پخت، بهتر است حواستان به زمان باشد و بعد از گذشت 9 دقیقه، حتما چک کنید که نسوزد. توجه کنید که پخت کیک در مایکروفر باید داخل ظروف مخصوص این دستگاه صورت گیرد. اصلا از ظرف‌های فلزی و استیلی برای این کار استفاده نکنید، در عوض بهتر است از ظروف سلیکونی استفاده شود.

پخت کیک در مایکروفر با کانوکشن

اگر دستگاه شما دارای قابلیت کانوکشن است می‌توانید به راحتی پخت کیک در مایکروفر را تجربه کنید. شما می‌توانید کیکی مغز پخت، خوشمزه و تازه درست کنید. همچنین این فناوری به شما کمک می‌کند که در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید، هوای گرم به صورت ثابت و یکسان در دستگاه پخش خواهد شد و کیک به هیچ عنوان خشک نخواهد شد. همچنین فناوری کانوکشن باعث حفظ مواد غذایی خواهد شد. مواد غذایی به شکل بهتری پخته خواهند شد. خواص آنها حفظ می‌شود و مزه بهتری نیز خواهند داشت. در دستگاهی که مجهز به این فناوری است می‌توانید هم توان دستگاه را تنظیم کنید و هم درجه حرارت آن را.

دستور پخت

قبل از آماده‌سازی این خوراکی بهتر است به مدت 5 تا 6 دقیقه فضای داخلی دستگاه گرم شود. بهتر است سه پایه‌ای درون دستگاه بگذارید که دما به بهترین نحو در زیر و رو و اطراف مواد به یک میزان پخش شود. پس ابتدا باید دستگاه را روی حالت کانوکشن بگذارید، سپس درجه حرارت دستگاه را روی 180 درجه سلسیوس قرار دهید و سپس دکمه استارت را بزنید تا دستگاه روشن شود. سپس بعد از گذشت نهایتا 7 دقیقه، آن را خاموش نمایید. سپس مایه را که از قبل آماده کردید، درون دستگاه مخصوص مایکروفر بریزید. همچنین بر روی سه پایه‌ای داخل مایکروفر قرار دهید.

سپس دستگاه را روی نیم ساعت یا همان سی دقیقه قرار دهید. دکمه استارت دستگاه را روشن کنید. وقتی زمانی را که تنظیم کردید تمام شد، باز هم مثل روش قبلی با خلال دندان بررسی کنید که آیا کیک کاملا پخته است یا نه. در صورتی که پخته نشده باشد؛ مجدد آن را داخل دستگاه قرار دهید. ده دقیقه صبر کنید تا به شکل کامل بپزد. بعد از اینکه فعالیت دستگاه کاملا متوقف شد، به مدت دو دقیقه صبر کنید که کیک داخل دستگاه بماند. در نهایت شما کیکی خوشمزه، با بافتی عالی و خوشمزه خواهید داشت. توجه داشته باشید که در این روش هم باید مثل روش قبلی، استفاده از ظرف‌های فلزی را کنار بگذارید و به جای آن از ظرف‌های پیرکسی (ظرف‌هایی که از جنس شیشه نشکن هستند.) و یا ظروف سلیکونی استفاده کنید.

نکات لازم برای پخت کیک در مایکروفر

حتما شما هم تجربه داشته‌اید که اطرافیان شما کیک خوشمزه‌ای را درست کردند و شما متعجب از اینکه مگر می‌شود این کیک خانگی باشد؟ همچنین به این فکر می‌کنید که راز طبخ کیک‌های خوشمزه در منزل چیست؟ در این قسمت به نکاتی درباره پختن این خوراکی در مایکروفر صحبت خواهیم کرد.

  • مرحله پیش گرمایش را اصلا فراموش نکنید. یعنی قبل از اینکه مواد را درون دستگاه قرار دهید باید آن را به مدت 5 یا 6 دقیقه گرم کنید.
  • برای اینکه هوای گرم به صورت مساوی در اطراف مواد پخش شود، از سه پایه استفاده کنید.
  • در حین پخت، کیک را چک کنید تا از سوختن آن جلوگیری شود.
  • بهتر است کف ظرفی که می‌خواهید مایه را درون آن بریزید را روغنی کنید. حتی می‌توانید از آرد برای کف ظرف استفاده کنید.
  • همچنین می‌توانید از کاغذهای روغنی که در بازار وجود دارند استفاده کنید.
  • توجه به زمان را جدی بگیرید!

در این مقاله متوجه شدید که پخت کیک محدود به استفاده از فر و یا دستگاه کیک پز نخواد بود. شما به راحتی با استفاده از مایکروفرهای معمولی و یا مایکروفرهایی که مجهز به کانوکشن هستند می‌توانید کیکی خوشمزه را درست کنید. به علاوه پخت کیک در مایکروفر کانوکشن به شما کمک می‌کند تا در مصرف انرژی صرفه جویی کنید. همچنین با استفاده از این دستگاه تمام نقاط کیک بدون جابه‌جایی آن می‌پزد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *