دسته‌بندی نشده

چرا با خرید چای ساز کتری قوری را دور می اندازیم

چای ساز

چای ساز جزو اقلام برقی آشپزخانه محسوب می‌ شود. وجود آن در خانه موجب راحتی در طول زندگی خواهد شد. از قدیم الایام از کتری قوری به عنوان دم کردن چای استفاده می‌ شد. البته اکنون نیز از این دو کالا در برخی خانه ها برای دم کردن چای‌ استفاده می‌ شود. این کالاها معایبی دارند. از جمله این معایب نبود سرعت در فرایند دم کردن و جوشاندن آب است. همان طور که می‌ دانید برای خوب جوشانده شدن کتری باید مدت زمانی در حدود 20 الی 25 دقیقه صرف کرد تا آب گرم شود. این زمان، مدت زمان کمی نیست.

از طرف دیگر ممکن است که به هنگام دم نمودن چایی در قوری، حواسمان به زمان نبوده و چای‌ بد دم شده و بوی خاصی بگیرد. با وجود همه این مشکل ها چای‌ سازها به کمک ما آمده اند. تا بتوانیم زندگی راحت تری داشته باشیم. ما اینجاییم تا شما را با مزایا و معایب چای ساز آشنا نماییم و دلایل جایگذینی چای ساز به جای کتری قوری را بیان نماییم. پس تا ادامه این مقاله همراه ما باشید.

از جمله دلایل استفاده از چای ساز

چای‌ سازها مزیت های فراوانی دارند که ما در این زیر به بررسی پراهمیت ترین آن ها خواهیم پرداخت.

سرعت

با وجود این شرایط اقتصادی و مخصوصا در کلان شهرها، بیش تر افراد خانه در بیرون از منزل اشتغال دارند. این امر موجب می شود تا بانوان به راحتی و سرعت زمان اهمیت بسیار زیادی بدهند. البته تنها این افراد نیستند که به سرعت اهمیت می دهند. افرادی که دیرتر از خواب بیدار می شوند و باید برای کودکان و همسران خود چای دم نموده و صبحانه آماده کنند نیز از این قاعده کلی مستثنی نیستند.

برای این که بتوانید فرایند درست کردن صبحانه را سرعت بخشید. چای ساز بهترین گزینه است. زیرا به سرعت آب را به جوش آورده و بعد از فرایند دم کردن، خاموش می شود. نیاز نیست که شما حواستان به بد دم شدن چای باشد، زیرا این دستگاه طوری ساخته شده است که به خودی خود و به صورت خودکار خاموش خواهد شد.

چای ساز منفجر نمی‌شود

حواس پرتی، ویژگی منفی بسیاری از ماست. برای همه ما پیش آمده است که یادمان رفته کتری بر روی اجاق گاز گذاشته ایم و با این حال سرگرم فیلم دیدن و … هستیم. تا بوی سوختگی نیاید متوجه روی اجاق ماندن غذا نخواهیم بود. اگر جزو افراد حواس پرت هستید، چای ساز بهترین گزینه برای افراد حواس پرت است. شما می توانید با خیال راحت از این دستگاه استفاده نمایید و دیگر نگران سوختن اقلام منزل خود نباشید.

مراقب دستتان نباشید

همان گونه که مستحضر هستید سماورهای سنتی و کتری ها و … بیش از حد داغ می شوند. این داغی بیش از حد موجب می شود تا با دستانمان نتوانیم آن ها را جا به جا نماییم و آب جوش را داخل قوری بریزیم. حتما باید یک دست گیره داشته باشیم. هرچند که اگر دست گیره نازک باشد، دستمان گرما را تا حدودی حس خواهد کرد.

این گرما گاهی اوقات آن قدر زیاد است که دستمان ممکن است بسوزد. چای‌ سازها عاری از این ویژگی منفی هستند. دسته های این دستگاه به گونه ای تعبیه شده اند که می توانید به صورت مستقیم و با دست و بدون هیچ گونه احساس گرمایی، آن را جا به جا نمایید.

چای ساز سوت نمی ‌زند

افراد سلایق گوناگونی دارند. برخی از افراد از صدای سوت زدن کتری احساس خوشایندی می نمایند. اما همه این گونه نیستند. برخی از افراد به دلیل شرایط روحی و… حتی با شنیدن صدای عقربه های ساعت نیز آزار می بینند. که این امر باعث آشفتگی آن ها می شود. اگر جزو کسانی هستید که صدای کتری شما را آزار می دهد، لازم است که چای ساز را به جای کتری قوری به کار ببرید. چرا که چای ساز بدون هیچ گونه سر و صدایی آب را به جوش آورده و چای‌ را دم می نماید.

نکات قابل توجه به هنگام خرید این دستگاه

تا به این جا شما با مزایای استفاده از چای ساز آشنا شدید. اکنون قصد داریم تا شما را با نکات خرید این دستگاه آشنا نماییم. تا بهتر و راحت تر بتوانید چای ساز خود را پیدا نمایید.

جنس قوری

از مهم ترین فاکتورها برای دلپذیر بودن رنگ و طعم چای، جنس قوری است. قوری ها در جنس های پیرکس، چینی و استیل تولید شده اند. هر کدام از این اجناس ویژگی های خاص و مطلوبی دارند. به عنوان نمونه قوری هایی با جنس استیل، بیش از حد زیبا هستند و به هیچ وجه نخواهند شکست. اما قوری با جنس چینی و پیرکس چای‌ را به بهترین وجه دم می‌ نمایند.

در مورد قوری استیلی می‌ توان گفت که باعث تغییر رنگ چای‌ شده و به سرعت چای‌ را به رنگ سیاه در می آورد. اگر شما جزو افرادی هستید که به زیبایی بیش از هر چیزی اهمیت می‌ دهید، قوری با جنس استیل برای شما بهترین گزینه است. اما اگر طعم و رنگ را در در صدر اولویت خود قرار می‌ دهید پیشنهاد می کنیم قوری خود را از نوع پیرکس و یا چینی انتخاب نمایید.

قطع کن خودکار

چای ساز باید مجهر به قطع کن خودکار باشد. ما در این مقاله بیان کردیم که خاموش شدن خودکار چای، شما را از نگرانی در مورد بیش از حد دم شدن چای‌ بی نیاز خواهد کرد. علاوه بر این، قطع کن خودکار موجب می‌ شود تا مصرف انرژی به میزان قابل توجهی پایین بیاید.

سخن آخر

چای ساز ها انواع گوناگونی دارند و شرکت های گوناگونی این اقلام را تولید کرده اند. نکته قابل توجه اینجاست که با وجود این همه برند، به راستی کدام یک بهتر است؟ کدام یک از این ها دیرتر خراب می‌ شود؟ و یا در صورت خرابی به آسان ترین شکل ممکن تعمیر خواهید شد؟ جنس کدام یک بهتر است؟

ما به شما پیشنهاد می‌ کنیم که به سراغ فروشگاه های معتبر بروید. فروشگاهی که فروشندگانش به بهترین صورت شما را در این امر یاری خواهند رساند. جنس به کار رفته در این اقلام را خواهند گفت و قیمت منصفانه ای به شما پیشنهاد خواهند کرد. فروشگاه اینترنتی هومینو در صدد است تا به بهترین شکل ممکن مشتریان خود را راهنمایی نماید. حتی اگر قصد خرید از فروشگاه ما را ندارید بهتر است که قیمت اصلی اقلام موردنیاز خود را از سایت ما ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *