دسته‌بندی نشده

تفاوت عصاره گیر با آبمیوه گیر در چیست؟

تفاوت عصاره گیر و آبمیوه گیر + کاربرد هر دو

تفاوت عصاره گیر و آبمیوه گیر در میزان فشار آن ‌ها و مدت زمان عملکردشان است. به بیان دیگر عصار‌‌ه گیرها‌ با میزان فشار زیاد و در مدت زمان بیشتری از آبمیوه ‌گیر‌ها، عصار‌ه سبزیجات و میو‌ه ‌ها را می‌ گیرند.
بی شک می‌ توان با نوشیدن آبمیوه ها‌ی طبیعی رژیم غذایی خود را از نظر کیفیت و تنوع بهبود بخشید و سطح سلامتی خود را در جهات مثبتی رو به بالا برد. با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی‌های جدید، آبمیوه ‌گیرهای برقی جای آبمیوه ‌گیرهای دستی را گرفته اند. در سال‌های اخیر این دستگاه ها‌ جای خود را به عصار‌ه ‌گیرها داده اند.

تفاوت عصاره گیر و آبمیوه گیر

همان طور که در بخش قبل اشاره شد؛ عصاره ‌میوه ها و سبزیجات به آرامی و با فشار زیاد توسط عصار‌ه گیر‌ها استخراج می‌ شود. اگر از نظر مدت زمان بخواهیم تفاوت عصاره گیر و آبمیوه گیر را بیان کنیم؛ می توان گفت عصار‌ه گیر‌ها نسبت به آبمیوه گیر‌ها کندتر عمل می‌ کنند. زیرا برای اینکه ‌آبمیوه تولید کنند، احتیاج به فشاری دارند که بدون اصطکاک زیاد و گرما باشد‌. می‌ توان از این دستگاه ‌ها برای آب گیری میوه‌ ‌های نرم و آب دار و سبزیجاتی مانند کلم پیچ، نعنا و جوانه ‌ها استفاده کرد. در آبمیوه گیری ‌ها، سبزیجات و میوه‌ ‌ها با کمک گرفتن از یک تیغه فلزی تند در حال چرخش، برش می‌ خورند. در نتیجه و به وسیله نیروی گریز از مرکز، آبشان استخراج می‌‌ شود.

به همین دلیل آ‌بمیوه تولید شده به وسیله آن ‌ها مواد مفید کمتری دارد و کم رنگ تر است. به دلیل بالا بودن سرعت این دستگاه، هوا با مواد ترکیب می شود. در نتیجه کف ایجاد کرده و سبب اکسیدشدن میوه‌ ‌ها در تماس با هوا می‌ ‌شود. اگر این آبمیوه ‌ها را بلافاصله بعد از تهیه بنوشید؛ هیچ مشکلی ایجاد نمی کند. ولی اگر با دستگاه های عصار‌ه گیر، آبمیوه تهیه کنید ماندگاری بیشتری نسبت به ‌آبمیوه گیرها دارند. پس یکی دیگر از تفاوت عصاره گیر و آبمیوه گیر در مدت زمان ماندگاری ‌آب میوه است.

تعریف عصار‌ه گیر

برای گرفتن آب سبزیجات و مرکبات از عصار‌ه گیر استفاده می‌ شود. عملکرد این دستگاه ‌ها به گونه ای است که دانه ‌ها، پوست و پالپ را جدا می‌ سازند. در نتیجه برای کاربر، آبمیوه ای کاملا خالص تهیه می شود. نوع برقی این وسیله با تیغه های مجهز تولید شده که می‌ ‌تواند میوه ها را برش دهد. سپس با سرعت زیاد این تکه ‌ها‌ را به چرخش در آورده و پوسته و دانه ‌ها را از آبمیوه جدا می‌ سازد. این وسیله ‌ها به خاطر همین قابلیت ‌ها، قیمت بالاتری نسبت به مرکبات گیری معمولی دارند.

دلیل نام گذاری این دستگاه‌ ها به گریز ،مرکز و یا آبمیوه گیری های سانتریفوژ، به دلیل داشتن همین عملکرد چرخشی است. این امر سبب جدا شدن دانه های مواد از آب می‌ شود. در نگاه کلی به دستگاه هایی که قادرند دانه ها را به آسانی مهار کنند و برای کاربر ‌آبمیوه ای تازه را مهیا سازند، عصاره گیر می‌ گویند. در بیان تفاوت عصاره گیر و آبمیوه گیر می‌ توان اظهار داشت که عصار‌ه گیرها مجهز به خصوصیات مختلفی هستند که آبمیوه گیرها آن خصوصیات را ندارند.

ارزش غذایی ‌آبمیوه در رژیم غذایی

ما در این بخش قصد داریم به اهمیت وجود آبمیوه در رژیم قضایی اشاره کنیم.

1. اضافه کردن سبزیجات مختلف و میوه ‌ها به رژیم غذایی

بیش تر ما هر روز سبزیجات و میوه‌ های مشابه مصرف می‌ کنیم که برای ما ممکن است تکراری شود. در برخی روزها ممکن است میل به استفاده غذایی از این موادغذایی را نداشته باشیم. در شرایط بدتری، ممکن است برخی از ایام اصلا میوه‌ و سبزیجات مصرف نکنیم. می‌ توانید به کمک عصار‌ه گیر آبمیو‌ه‌ هایی تهیه کنید که در رژیم غذایی‌ تان وجود ندارد.

‌می‌‌ توان گفت که تفاوت عصاره گیر و آبمیوه گیر در نوع عملکردشان می باشد. عصار‌ه گیرها خصوصیات مختلفی از جمله حفظ ارزش غذایی مواد را دارند. در حالی که آبمیو‌ه گیرها قادرند مقدار کمی از مواد مغذی را در خود حفظ کنند. اگر از ‌آبمیوه ها استفاده می‌ کنید، مصرف ‌میوه ‌ها و سبزیجات خود را در طول روز افزایش داده و انواع ویتامین ها را به بدن خود برسانید.

۲. فواید بی نظیر ‌آبمیوه های تازه برای سلامتی

می‌ توانید با مصرف ‌میوه‌ های تازه که خاصیت قلیایی زیادی دارند گوارش و عملکرد ذهنی خود را بهبود بخشید. در نتیجه این اقدام، سطح انرژی خود را افزایش داده، سلامتی و تندرستی را در خود احساس کنید. رعایت این عمل موجب می شود تا پوستی شفاف داشته باشید. در مقابل مصرف ‌میوه را فراموش نکنید. چرا که ممکن است شما با مصرف ‌میوه، دانه گوشت و پوست آن را بخورید. در نتیجه تمام فیبرهایی که در ‌میوه موجود است را دریافت کنید.

۳. راهکاری سریع برای جذب ویتامین و مواد مغذی

به دلیل مشکلات گوارشی که ممکن است برخی از افراد داشته باشند، بدن آن ها توانایی لازم برای جذب مواد مغذی در سبزیجات را ندارد. آبمیو‌ه هایی که تهیه می‌ شود می‌‌ تواند به طور مستقیم وارد جریان خون شوند. سپس در عرض ۱۵ دقیقه قادرند مواد مغذی مورد نیاز را برای بدن فراهم سازند.

۴.تفاوت آبمیو‌ه های بسته بندی با آبمیو‌ه های طبیعی و خالص

متاسفانه آبمیو‌‌ه هایی که به صورت بسته بندی تولید شده اند؛ به دلیل اینکه پاستوریزه بودن، تقریبا بدون ماده مغذی هستند. برای رفع این مشکل می‌ توانید از عصار‌ه گیرها و آبمیو‌‌ه گیرها برای تهیه آب میوه طبیعی و خالص سرشار از مواد مغذی استفاده کنید. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که از کدام دستگاه استفاده کنیم تا مواد مغذی بیشتری را در خود حفظ کند؟؟

 

در پاسخ به پرسش شما، باید گفت که عصار‌ه گیر ها نسبت به آبمیو‌‌ه گیرها، مواد مغذی بیشتری را در آب میوه ها و سبزیجات حفظ می کنند.همان گونه که تفاوت عصاره گیر و آبمیوه گیر در حفظ مواد مغذی میوه های مختلف در خود می باشد. عصاره گیرها در مقایسه با آ‌بمیو‍‌‌ه گیرها، مواد مغذی زیادی را می توانند در آب نوشیدنی نگه دارند.

خرید عصاره گیر و آبمیوه گیر از وب سایت هومینو

آب میوه گیرها و عصاره گیر ها تفاوت زیادی با یک دیگر ندارند. هر دوی آن ها عمل آب میوه گیری را انجام می‌دهند. این تفاوت در نوع کار و عملکرد این دو دستگاه می باشد. تفاوت این دو مربوط به کیفیت آب میوه ای است که به کاربر تحویل می دهند. در مثال ساده تر، زمانی که شما به وسیله آبمیو‌‌ه گیری دستی آب میوه را می‌گیرید؛ فرق بین آن را با آبمیو‌‌ه حاصل از مدل برقی احساس می‌کنید.

آبمیو‌‌ه ای که عصاره گیر تهیه می‌کند طعمی طبیعی دارد و مواد مغذی زیادی نیز در آن حفظ می‌شود. بنابراین اصولی ترین روش برای گرفتن آب گیاهان و میوه ها استفاده از یک دستگاه مرغوب و استاندارد عصاره گیر است. شما می توانید باکیفیت ترین اقلام برقی را از وب سایت رسمی هومینو  خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *