وبلاگ

راهنمای پخت انواع شیرینی در آون توستر

پخت شیرینی

آون توستر دستگاهی است که یکی از شیک‌ترین مدل‌های پذیرایی یعنی پخت انواع شیرینی را برای شما فراهم می‌کند. این دستگاه برای پخت شیرینی گزینه‌ی فوق‌ العاده ای است. چرا که مواد اولیه‌‌ی شما، به صورت کاملا یکنواخت پخته می‌شود. در نهایت شیرینی به شما تحویل می‌دهد که داخل آن نرم و بیرون آن ترد و برشته است. در این مقاله قصد داریم راهکارهای مناسب برای پخت انوع شرینی در آون توستر به شما ارائه دهیم. اگر قصد دارید بهترین راه پذیرایی از مهمان خود را بیاموزید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

آون توستر چه دستگاهی است؟

این دستگاه، کاربردهای بسیار زیادی دارد. از جمله: پخت و پز انواع مواد غذایی، انواع شیرینی و کیک، پخت انواع پیتزا و گرم کردن غذاها و تست کردن نان و… با استفاده از این دستگاه، تهیه و آماده کردن یک شیرینی خوشمزه و دلنشین به بهترین نحو برای شما امکان پذیر می‌شود.

طراحی و ساخت آون توستر به گونه‌ای است که از آن به عنوان یک فر کوچک به منظور گرم کردن غذاها و انواع اسنک و پیتزا بر روی سطح کابینت، می توانید استفاده کنید. البته به این توجه داشته باشید که ابعاد کوچک آن شما را گول نزند. این دستگاه با وجود این که سایز کوچکی دارد از عملکردهای متنوع و توان و قدرت قابل توجهی بهره‌ مند است. مزیت این ویژگی این است که برخلاف فر بدون بالا بردن دمای محیط در کمترین زمان ممکن حرارت و گرمای لازم را برای پخت و پز فراهم می‌کند. این مزیت در فصل تابستان بسیار حائز اهمیت است.

این دستگاه دارای درجه‌ بندی است که به کمک آن می‌توان دمای مناسب برای تهیه‌ی غذا مورد نظر و زمان مورد نیاز را تنظیم کرد. گرمای لازم به کمک 4 المنت موجود در قسمت بالا و پایین دستگاه تولید می‌شود و برخی از مدل‌های این دستگاه هم فن دارند.

دستور پخت شیرینی دانمارکی در آون توستر

شیرینی دانمارکی با طعم فوق‌ العاده خوشمزه؛ به کمک این دستگاه به راحتی فراهم می‌شود. در ادامه دستور پخت آن را به شما ارائه می‌دهیم.  با نکاتی که در این قسمت به آن اشاره می‌کنیم می‌توانید انواع شیرینی‌ها و کیک ها را به راحتی درست کنید. 

خمیر مایه‌ی لازم را تهیه کنید

 به این منظور باید شیر ولرم را با یک قاشق غذا خوری شکر و یک قاشق غذاخوری پودر مایه خمیر را در یک ظرف با یک دیگر ترکیب کنید. سپس به مدت 10 دقیقه نیاز است تا مواد اولیه را مخلوط کنید سپس مدتی صبر کنید تا خمیر مایه‌ی شما تهیه شود.

خمیر شیرینی را آماده کنید

به مدت 10 دقیقه بعد روی سطح خمیر مایه شما کف ایجاد می‌شود. در این جا کافی است یک عدد تخم مرغ، 1 عدد سفیده تخم مرغ، 1 قاشق چای خوری وانیل، 1/2 پیمانه روغن، 1/4 پیمانه شکر، 1 قاشق غذاخوری زعفران، کمی نمک و آرد الک شده را با یکدیگر مخلوط کنید. در این مرحله حتما باید آرد را به آرامی و به صورت الک شده اضافه کنید تا گوله نشود. آنقدر باید ورز دهید تا به یک بافت نرم و لطیف دست پیدا کنید.

به خمیر شیرینی خود استراحت دهید

اطمینان حاصل کنید که خمیر شما حالت چسبندگی نداشته باشد. برای رفع این حالت می‌توانید کمی آرد اضافه کنید. کف و دیواره‌ها ظرف خود را چرب کنید و خمیر مورد نظر را درون آن قرار دهید. در ظرف را سلفون بگیرید. چند دقیقه استراحت دهید در این بازه‌ی زمانی خمیر شما فرصت پیدا می‌کند که افزایش حجم به میزان دو برابر پیدا کند.

برای پخت شیرینی دانمارکی شهد شیرینی آن را نیز تهیه کنید

تنها کافی است آب و شکر را را درون قابلمه ترکیب کنید. روی اجاق گاز قرار دهید. بعد از به جوش آمدن، گلاب و زعفران را اضافه کنید. زمانی که کمی مواد شما غلیظ شد، شهد شما آماده است.

کرم شیرینی تهیه کنید

برای پخت انواع شیرینی نیاز به کرم دارید. در این مرحله باید یک شیر جوش 1/2 پیمانه شیر یا آب سرد، 1/2 پیمانه شکر، 1/2 قاشق چای خوری عصاره وانیل، نصف پیمانه آرد و در صورت تمایل 1/4 قاشق چای خوری پودر دارچین را با هم مخلوط کنید. سپس نیاز است این ترکیب حرارت ببیند تا مقدار مناسب سفت شود (البته نه خیلی سفت). چند دقیقه‌ مهلت دهید تا سرد شود.

رومال شیرینی را آماده کنید

برای پخت این نوع شیرینی در این مرحله باید رومال شیرینی را آماده کنید تا در نهایت کار روی شیرینی‌ها بمالید. باید 1 عدد زرده تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری زعفران دم کرده غلیظ با هم ترکیب کنید.

رول کردن شیرینی

در این مرحله از پخت شرینی باید با وردنه خمیر خود را به شکل مستطیل در بیاورید. کرم را باید در کناره‌ خمیر بریزید. برای این کار می‌توانید از قیف هم استفاده کنید. سپس خمیر را رول کنید. یک کاغذ روغنی روی سینی آون توستر قرار دهید و دانمارکی‌ها را روی آن قرار دهید. کمی استراحت دهید و یک سلفون روی آن بکشید. بعد از یک ساعت و نیم استراحت رومال شیرینی را روی دانمارکی‌ها بریزید.

سپس دستگاه را روشن کنید تا گرم شود. شیرینی ها را به مدت 25 الی 30 دقیقه در آون توستر قرار دهید تا آماده شوند. زمانی که روی‌ آن‌ها به رنگ طلایی مایل به حنایی شد، دانمارکی شما آماده است. در نهایت شهدی که آماده کرده بودید را با برس مخصوص روی آن‌ها بکشید. این امر کمک می‌کند تا دانمارکی شما نرم تر و براق‌تر گردد.

دو نکته برای پخت شیرینی با آون توستر

  • برای پف کردن بیشتر تا نیم ساعت در آون توستر را باز نکیند.
  • روی شیرینی‌ها ممکن است بسوزد. در صورتی که دستگاه شما این قابلیت را دارد بعد از تغییر رنگ سطح شیرینی‌ها المنت‌های بالا را خاموش کنید. اگر دستگاه شما از این قابلیت برخوردار نیست، سطح کار را با فویل آلومنیوم بپوشانید.

در پایان

در این مقاله طرز پخت یکی از محبوب‌ترین شیرینی ها به کمک آون توستر به شما ارائه کردیم. با نکاتی که در این مطلب گفتیم؛ می‌توانید شیرینی‌ و کیک‌های خوشمزه ای را برای پذیرایی آماده کنید. اگر در ارتباط با سبک عملکرد این دستگاه نیاز به راهنمایی بیشتری دارید همکاران ما در مجموعه‌ی هومینو در خدمت شما عزیزان هستند.

1 نظر در “راهنمای پخت انواع شیرینی در آون توستر

  1. کتایون گفت:

    آموزش پخت کیکه یا راهنمای تنظیم درجات آوت توستر؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *