وبلاگ

کاربردهای دیگر پلوپز که نمی‌دانستید

کاربردهای پلوپز

خیلی از افراد معتقدند که پختن چند پیمانه برنج کار بسیار راحتی است. اما باید گفت کمی دقت و احتیاط نیاز دارد. چرا که اگر سرگرم کار دیگری شوید غذای شما قابل خوردن نیست. در این مقاله قصد داریم در ارتباط با یکی از ضروری‌ترین لوازم برقی آشپزخانه صحبت کنیم. کاربردهایی از پلوپز را به شما ارائه می‌دهیم که شاید تا به حال با آن‌ها آشنا نبودید.

پلوپز چگونه ابزاری است؟

برای همه‌ی بانوان اهل پخت و پز پیش آمده که برنج آن‌ها بسوزد یا به این خاطر که همزمان چند کار را با هم انجام می‌دهند غذا آن‌ها شفته شود. اینجاست که پلوپزها یک نیروی کمکی فوق‌ العاده برای بانوان محسوب می‌شوند. این دستگاه‌ها این قابلیت را دارند که برنجی بسیار با کیفیت و خوشمزه به خانواده‌ی خود ارائه دهند. با خیال راحت از این ابزار استفاده کنید و نگران شفته شدن و یا سوختن غذا خود نباشید. اگر از جز دسته ی بانوان شاغل هستید و برای پخت و پز غذا فرصت بسیار محدودی دارید؛ می‌توانید برای پخت خورشت، از این دستگاه استفاده کنید. در ادامه شما را با کاربردهای فوق‌ العاده‌ی دیگری آشنا خواهیم کرد.

در زمان کمتری آشپزی کنید

استفاده از لوازم برقی به روز در آشپزخانه کمک می‌کند تا آشپزی در زمان کمتر، راحت تر و از همه مهم تر برای شما لذت بخش تر باشد. شاید سه الی چهار دهه‌ی قبل وسایل آشپزخانه صرفا به وسایلی از جمله یخچال و گاز محدود می‌شد. اما با رشد روز افزون تکنولوژی محصولاتی به بازار عرضه شدند که زندگی کردن را برای ما راحت‌تر ‌کردند.

پلوپز از جمله این محصولات است. سبکی از این دستگاه می‌توانند در بخار پز کردن غذاهای دریایی و سبزیجات به شما کمک کند. با تهیه‌ی پلوپز چندکاره دیگر نیازی به تهیه‌ی ظرفی مخصوص برای پخت کیک و خورشت ندارد. استفاده از امکانات و برنامه‌های متفاوت این دستگاه نیازمند آشنایی با عملکرد و طرز استفاده از آن است.

کاربردهای پلوپز چند کاره

این وسیله‌ی کاربردی ضمن پشتیبانی از برنامه‌های متعدد به راحتی انواع غذاها را در کمترین زمان ممکن برای شما فراهم می‌کند. پلوپزهای دیجیتالی اکثرا در کنار یک صفحه‌ی نمایشگر دارای کنترل پنل هستند. این ابزار این قابلیت را برای شما فراهم می‌کند تا با توجه به سبک پخت غذای خود برنامه‌‌ی مورد نظر را انتخاب کنید. سبک دیجیتالی و چندکاره این دستگاه صرفا به منظور پخت برنج کارایی ندارد. اگر صفحه‌ی نمایشگر دستگاه لمسی باشد صرفا کافی است دکمه‌ی منو را بزنید. انواع برنامه‌های غذایی مثل: سوپ، ته دیگ، خورش، فرنی، کیک، پیتزا، ماست بندی، بخارپز، سرخ کردن، آرام پز و… به شما نمایش داده می‌شود.

زمانی که از بین منو یکی از انواع آن را لمس می‌کنید برنامه‌ی مورد نظر انتخاب می‌شود. سبکی از این دستگاه که لمسی نیست و با فشار دادن دکمه منو به صورت مداوم بر روی دستور پخت مورد نظر قرار می‌گیرد.

بخارپز و سرخ کن از کاربردهای مهم پلوپز

از ابزارهای جانبی مهم این دستگاه سبد بخارپز و سینی توری به منظور سرخ کردن حتی کفگیر و ملاقه است. بخارپز کردن بسیاری از سبزیجات و غذاهای دریایی به کمک همین سبدهای بخارپز که معمولا از جنس پلاستیک با مقاومت بالا هستند امکان پذیر است. تنها کافی است قابلمه را تا نیمه آب کنید و سبد بخارپز را روی آن قرار دهید. سپس برنامه‌ی بخارپز را انتخاب کنید. در بازه‌ی زمانی کوتاهی مواد داخل سبد به کمک بخار آب بخار پز می‌شود. برای سرخ کردن باید به مقدار لازم از روغن در قابلمه بریزید و توری فلزی مخصوص را روی آن قرار دهید. با فشار دادن برنامه‌ی مخصوص سرخ کردن مواد شما آماده می‌شود.

درست کردن ماست، یکی دیگر از کاربردهای پلوپز

یکی از برنامه‌های جالب این دستگاه چند کاره برنامه‌ی ماست بندی است. قالب ماست بندی یکی از ابزارهای جانبی است که به این منظور ارائه شده. چهار عدد قالب از جنس پلاستیک های بادوام و با کیفیت بالا در برابر حرارت مشخص مقاوم هستید. البته استفاده از آن‌ها الزامی نیست می‌توانید از ظرف‌های مناسب خود استفاده کنید.

برای تهیه ی ماست به کمک این ابزار کاربردی کافی است کمی مایه‌ی ماست را به شیر اضافه کنید. ظرف مورد نظر را درون پلوپز قرار دهید و برنامه‌ی مربوطه را انتخاب کنید. این قابلیت دمای مناسب برای تهیه‌ی ماست را ایجاد می‌کند. به مدت 7 الی 8 ساعت زمان نیاز است تا آماده شود. اما بسته به نوع مواد اولیه‌ی شما و میزان چربی شیری که استفاده می‌کنید دارد. بنابراین می‌توانید بازه‌ی زمانی مورد نظر را کمتر یا بیشتر کنید.

کاربردهای پلوپز

از این ابزار فوق‌ العاده می‌توان برای پختن برنج، غلات، دسرها و بخار پز کردن سبزیجات و پختن سوپ و خورشت استفاده کرد. البته باید به این مسئله هم اشاره کرد که تمامی برندها و مدل‌هایی که به بازار ارائه می‌شوند از تمامی این قابلیت‌ها بهره‌ مند نیستند. به همین دلیل در زمان خرید مطمئن باشید مدلی که انتخاب می‌کنید با نیازها و شرایط شما تطابق داشته باشد.

در حال حاضر یکی از کشورهایی که بهترین برند این دستگاه را به بازار ارائه می‌دهد، ژاپن است. می‌توانید از برندهای مربوط به دیگر کشورها با بازه‌ی قیمتی پایین تر تهیه کنید اما از تمامی قابلیت‌ها و عملکرهای لازم برخوردار نیستید. نسل جدید این ابزار کاربرد بسیار زیادی دارد. در این بخش از مقاله یک مرور کلی بر کاربردهای پلوپز چندکاره داریم:

  • پلوپز
  • سوپ پز
  • خورشت پز
  • آرام پز
  • کیک پز
  • بخارپز
  • زودپز
  • سرخ کن

فواید استفاده از پلوپز چند کاره

  1. به راحتی می‌توانید عملکرد دستگاه را روی زمان دلخواه خود تنظیم کنید تا به نتیجه پخت غذا مطلوب برسید.
  2. مواد اولیه‌ی خود را به کمک پیمانه‌ی مخصوص درجه‌ بندی شده می‌توانید آماده کنید.
  3. این قابلیت برای شما فراهم است که با توجه به نوع برنجی که طبخ می‌کنید دستگاه را تنظیم کنید.
  4. برای هر کدام از کاربردهای مهم پلوپز از جمله بخارپز کردن سبزی و ماهی و همچنین پخت سوپ تنظیمات جداگانه‌ای ارائه شده است.
  5. یکی از قابلیت‌های مهم این ابزار که برای خانم‎‌های شاغل بسیار کاربردی خاموش شدن خودکار دستگاه بعد از اتمام کار است.
  6. آماده کردن برنج در این دستگاه تمامی ویتامین‌های موجود در غذا را حفظ می‌کند. در نتیجه غذایی بسیار سالم دارید و با این سبک پخت از یبوست و اختلالات روده‌ای جلوگیری می‌کنید.
  7. تهیه‌ی غذا به کمک این دستگاه بسیار دقیق و اندازه‌ گیری شده است. این مسئله را می‌توان از درجه بندی دیگ متوجه شد که میزان آب مورد نیاز شما را نشان می‌دهد.

در پایان

باید گفت یکی از  بی‌ درد سرترین و راحت‌ترین روش‌های پخت و پز انواع غذاها از طریق کاربردهای بی‌نظیر پلوپز امکان‌ پذیر است. در صورتی که قصد دارید این دستگاه را با ضمانت و قیمتی مناسب تهیه کنید و یا نیاز به مشاوره‌ی بیشتری دارید هومینو در خدمت شما عزیزان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *