وبلاگ

مقایسه همزن های کاسه دار با مدل های بدون کاسه

همزن های کاسه دار

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که همزن، جزء ابزارهای ضروری آشپزخانه نیست. اما این ابزار کاربردهای فوق‌‌العاده‌ای دارد که می‌تواند آماده کردن بسیاری از خوراکی‌ها و دسرها را راحت‌تر کند. اگر از آن دسته افرادی هستید که به درست کردن شیرینی و کیک بسیار علاقه‌مند هستید همزن کاسه دار و یا بدون کاسه حتما به کار شما می‌آید. در این مقاله قصد داریم تفاوت این دو مدل را با هم بررسی کنیم.

همزن یا میکسر چه طور دستگاهی است؟

یکی از لوازم الکتریکی مهم آشپزخانه میکسر است. این ابزار به صورت یکنواخت مواد اولیه‌ی شما را با یکدیگر ترکیب می‌کند. اولین بار شخصی به نام رالف کالیر این دستگاه را ساخت. سبک برقی آن در سال 1908 میلاادی توسط هربرت جانسون به عنوان «کیچن اید فود پریپرر» اختراع شد. دو مدل از رایج‌ترین این دستگاه نوع همزن کاسه دار و بدون کاسه است.

با همزن بدون کاسه بیشتر آشنا شوید

اگر بخواهیم یکی از ساده‌ترین سبک‌های میکسرهای برقی را به شما معرفی کنیم سبک بدون کاسه یا معمولی آن است. این دستگاه از جزء مهم سر و دسته تشکیل شده است. نحوه‌ی عملکرد مدل معمولی بسیار ساده است. دسته‌ی میکسر در دست شما و سر آن در ظرف حاوی مواد اولیه قرار می‌گیرد. در مرحله‌‌ی بعد تنها کافی دکمه‌ی آن را فشار دهید.

همزن کاسه دار یا حرفه‌ای ابزار پرکاربرد آشپزها

یکی از دستگاه‌های پر کاربرد برای قنادی و آشپزی در رستوران‌ها سبک کاسه دار این محصول می‌باشد. این نوع میکسر بر روی یک پایه‌ای نصب شده و در زیر آن ظرف مخصوصی تعبیه شده است. راحتی کار با دستگاه زمانی است که هیچ نیازی به نگهداری خود همزن یا ظرف آن نیست. اجزای اصلی این نوع میکسر ظرف مخصوص و پره‌هایی است که به صورت اتوماتیک می‌چرخند. بنابراین در زمان کار با این ابزار نیازی به حرکت ظرف از سمت کاربر نمی‌باشد. سبک پیشرفته این مدل میکسرها به منظور مخلوط کردن بهتر مواد با یک دیگر هم خود دستگاه و هم ظرف مربوطه می‌چرخد که در نهایت موادی کاملا یک دست و یک پارچه به شما تحویل می‌دهد.

برای یک نواخت کردن مواد اولیه‌ی خود به کمک این دستگاه تنها کافی است مواد غذایی را به داخل میکسر بریزید و ظرف مخصوص را در موقعیت خود قرار دهید و دکمه‌ی روشن شدن دستگاه را بزنید. نکته‌ای که در زمان خرید این دستگاه باید مد نظر داشته باشید میزان گنجایش آن است. ظرفیت دستگاه بر اساس لیتر تعیین می‌گردد. متناسب با کار خود ظرفیت مورد نیاز را انتخاب کنید.

چرا خرید همزن الزامی است؟

در گذشته بدون وجود مدل برقی این دستگاه آشپزی و پخت و پز بسیار زمان‌بر و مشکل بود. بدون وجود این دستگاه بانوان برای تهیه نان و حتی مواد غذایی اولیه زحمت زیادی می‌کشیدند. با پیشرفت تکنولوژی این دستگاه ساخته شد و کار آشپزها را راحت‌تر کرد. با وجود این دستگاه به راحتی و در کمترین زمان ممکن می‌توان خمیر نان، کیک، هم‌ زدن تخم مرغ و… انجام داد. کاربرد مهم دیگر همزن ها مخصوصا مدل کاسه دار کمک به زیبایی دکوراسیون منزل شماست. اگر تمامی المان‌های آشپزخانه از جمله میکسر را به سبک خاص با ترکیب رنگ منحصر به فردی بچینید دکوراسیون منزل شما به یکی از ترندترین سبک‌ها تبدیل می‌شود.

همزن برقی بدون کاسه یا کاسه دار را انتخاب کنیم؟

  • اگر حرفه‌ی اصلی شما پخت و پز کیک و آشپزی حرفه‌ای نیست و صرفا در حد تخم مرغ بهم زدن یا تزئین کیک این دستگاه برای شما کاربرد دارد. پیشنهاد ما تهیه‌ی همزن بدون کاسه است. این مدل با کمترین هزینه و فضای کمتری که می‌گیرد می‌تواند نیاز شما را بر طرف کند. همچنین اگر تمایل دارید که با میزان یکنواختی بهتری مواد اولیه‌ی شما با هم ترکیب شوند صرفا کافی است همزمان با چرخش دستگاه ظرف مورد نظر خود را هم چرخش دهید. یا اینکه سبک بالونی انتخاب کنید که مواد اولیه‌ با یکنواختی بهتر به شما ارائه دهد. با وجود این که کمی زمان‌بر است اما هزینه‌ی کمتری بابت تهیه‌ی دستگاه پرداخت می‌کنید.
  • توجه کنید که استفاده از مدل بدون کاسه در مقدار ماده‌ی اولیه‌ی شما و مدت زمان استفاده محدودیت ایجاد می‌کند.
  • همزن بدون کاسه سر کوچکی دارد و هیچ محافظی اطراف ظرف شما نیست. در نتیجه میزان آلودگی محیط اطراف شما در زمان استفاده از این دستگاه بیشتر است.
  • سبک برقی معمولی به منظور جلوگیری از سوختن صرفا پنج مدل کنترل سرعت دارد. در حالی که سبک حرفه‌ای می‌توانید ده ها مدل برای تنظیم سرعت داشته باشد.

نکاتی که باید هنگام خرید به آن توجه کرد

مهم‌ترین المان‌هایی که در زمان خرید میکسر باید به آن توجه کرد سرعت موتور، تعداد تیغه ها، کاسه‌ دار یا بدون کاسه بودن و… است. در ادامه با توضیحات بیشتر شما را در این زمینه راهنمایی می‌کنیم.

توان دستگاه

میکسرها با توان‌های متفاوتی به بازار ارائه می‌شوند. توان یا قدرت با میزان انرژی الکتریکی مورد نیاز و سرعت رابطه‌ی مستقیمی دارد. بنابراین توان بالا دستگاه ضمن استفاده از انرژی بیشتر در بازه‌ی زمانی کمتر مواد شما را آماده می‌کند.

سرعت موتور دستگاه

سرعت موتور همزن های برقی بدون کاسه و کاسه دار با توجه به میزان چرخش پره‌ها متفاوت است. معمولا سبک برقی معمولی با 3 سرعت و کاسه دار بین 3 تا 6 سرعت چرخش به بازار ارائه می‌شود.

تعداد تیغه ها

معمولا سبک‌هایی که تنوع تیغه‌های آن بالاتر است محبوبیت بیشتری دارند. که هر کدام کاربرد خاصی دارد.

جنس تیغه های دستگاه

حتما گزینه‌ای را انتخاب کنید که پره‌های آن به راحتی شسته شوند و مقاومت مناسبی داشته باشند. پیشنهاد ما انتخاب میکسر با تیغه‌هایی از جنس کروم یا استیل است که مقاوم هستند و به هیچ عنوان زنگ نمی‌زنند.

داشتن قابلیت شستشو

یکی دیگر از ملاک‌های مهم در زمان انتخاب همزن های برقی کاسه دار و بدون کاسه قابلیت نظافت آن‌ها است. توجه کنید دسته‌ی میکسر و ظرف آن در تماس با مواد سریعا کثیف می‌شود. سبکی را انتخاب کنید که به راحتی بتوانید آن را از دستگاه جدا کنید و آن را شست و شو دهید تا دستگاه شما عمر مفیدتری داشته باشد.

در پایان

در این مقاله شما را با دو نوع از میکسرهای برقی آشنا کردیم. برای کسب اطلاعات بیشتر یا تهیه‌ی این ابزار پرکاربرد همکاران ما در مجموعه‌ی هومینو در خدمت شما عزیزان هستند. همچنین می توانید با مراجعه به فروشگاه همواره تخفیف هومینو، از همزن ها و سایر محصولات آشپزخانه دیدن و ویژگی های هر کدام را با هم مقایسه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *