وبلاگ

چگونه آبمیوه بگیریم؟ آموزش استفاده از آبمیوه گیری

استفاده از آبمیوه گیری

استفاده از آبمیوه گیری به شیوه صحیح، همان گونه که اطلاع دارید باعث طولانی شدن عمر مفید این دستگاه می شود. دستگاه آبمیوه‌گیر یکی از لوازم پرکاربرد در هر آشپزخانه ای است. چرا که با توجه به افزوده شدن مواد نگهدارنده و سایر ترکیبات مضر در آبمیوه های صنعتی، کار عاقلانه تری است که خود شما در منزل با میوه های موجود در یخچال، یک آبمیوه طبیعی و خوشمزه تهیه ‌کنید.

آبمیوه های طبیعی به دلیل اینکه هیچ مواد افزودنی در خود ندارند کاملا بهداشتی بوده و سیستم ایمنی بدن شما را قوی تر می کنند. در ادامه در مقاله ای از بلاگ هومینو قصد داریم به بررسی مفصل نحوه استفاده از آبمیوه گیری بپردازیم تا شما بدون هیچ مشکلی از دستگاه استفاده کرده و انواع آبمیوه ها را تهیه ‌کنید.

نکاتی که باید هنگام استفاده از آبمیوه گیری رعایت کنید

اگر طریقه صحیح استفاده از آبمیوه گیری را بدانید، یعنی در راستای حفظ دستگاه خود گام برداشته اید. می توانید با رعایت موارد ایمنی دستگاه خود را از هر گونه آسیبی حفظ ‌کنید. برای میوه های نرم تر مثل زردآلو، موز و کیوی بهتر است از مخلوط کن استفاده‌ ‌کنید. چرا که اگر با آبمیوه‌گیری فرایند آبگیری انجام شود، سوراخ های فیلتر آبمیوه‌گیری مسدود شده و در انجام این فرآیند؛ اختلال ایجاد می شود.

همچنین می توانید برای تمیز کردن فیلتر و صافی از یک مسواک کمک بگیرید. فیلتر را تمیز ‌کنید و از آلودگی و گرفتگی پاک نمایید. اگر هنگام آبگیری میوه ها، تغییر در صدای دستگاه به وجود آمد و یا سبب لرزش شد بهترین کار تعویض فنرها و کوبل ها است. در برخی مواقع ممکن است محفظه داخل آب میوه گیری دچار رنگ گرفتگی شود. برای جلوگیری از چنین مشکلی کافی است بعد از هر بار استفاد‌ه با یک ابر و کمی مایع ظرفشویی اقدام به تمیز کردن محفظه ‌کنید. فقط توجه ‌کنید که آب داخل موتور نفوذ نکند.

بیشتر بخوانید: غذاساز چیست و چه تفاوتی با مخلوط کن دارد؟

روش استفاده از آبمیوه گیری چهار کاره

آبمیوه‌گیری چهار کاره دستگاهی است که فقط آب میوه ها را نمی گیرد. بلکه می توان به وسیله این دستگاه‌ سبزیجاتی را که خشک شده اند را نیز خرد کرد‌. دلیل نام گذاری این دستگاه‌ این است که این وسیله چهار فرآیند آسیاب کردن، هم زدن، آبمیوه‌گیری و خرد کردن را انجام می دهد. می توان به وسیله این دستگاه‌؛ انواع مغزیجات سفت و سخت چون بادام، پسته و گردو را آسیاب کرد.

اگر می خواهید انواع میوه ها را با هم مخلوط کنید، می توانید از مخلوط کن این وسیله استفاده کنید. میوه ها را در آن بریزید تا ترکیب یکپارچه به وجود آید. طریقه استفاده از آبمیوه گیری چند کاره خیلی راحت است. برای استفاده‌ هر کدام از قابلیت های این دستگاه‌ کافیست آن را در جای مخصوص خود قرار دهید. با ا‌ستفاده از دکمه های ۱،۲،۳ که نشانگر قدرت کارکرد موتور هستند، می توانید سرعت را تنظیم کنید. دکمه استارت نیز روی بدنه این دستگاه‌ تعبیه شده است که نشانگر قطع و وصل این وسیله است. فقط توجه کنید که با این وسیله گوشت را خرد نکنید. چرا که بوی بدی تولید می شود و به مرور زمان دستگاه‌ شما می سوزد.

طرز استفاده از این دستگاه برای آبگیری میوه های گوناگون

به طور کلی اگر می خواهید انواع آب میوه ها و سبزیجات را تهیه کنید باید طرز استفاده از آبمیوه گیری را بدانید. در ادامه نحوه استفاده از آبمیوه گیری را توضیح خواهیم داد.

چه زمانی از سرعت پایه استفاده کنیم؟

از سرعت یک، که سرعت پایه است، برای آبگیری میوه های نرم تر می توانید استفاده‌ کنید. قبل از اینکه بخواهید از دستگاه‌ استفاده‌ کنید تمام میوه ها و سبزیجات را خوب بشویید. میوه ها را به قطعات کوچکتر برش دهید تا د‌ستگاه به راحتی آب میوه ها را بگیرد.

برای میوه هایی مانند انگور، انبه، طالبی، کیوی، توت فرنگی، تمشک، خیار، پرتقال و… می توانید از سرعت پایه استفاده‌ کنید. میوه های هسته دار مانند هلو، شلیل، آلو و زردآلو را نیز از وسط نصف کنید. هسته را بیرون بیاورید. سپس با سرعت یک شروع به آبمیوه‌گیری کنید.

چه زمانی از سرعت 2 استفاده کنیم؟

سرعت 2 نیز برای میوه های مانند سیب، گلابی، هویج، آناناس، برگ سبزیجات مثل کاهو و اسفناج، چغندر خام، کرفس و… که کمی سفت تر هستند، مناسب است.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بهترین غذاهای رژیمی در بخارپز

نکات مهم نگهداری از دستگاه آبمیوه گیری

حال که با نحوه استفاده از آبمیوه گیری آشنا شدید خوب است که در مورد روش های نگهداری درست از این د‌ستگاه هم صحبت کنیم تا مشکلی در استفاد‌ه از آن نداشته باشید. تا بتوانید به مدت طولانی از آن استفاد‌ه کنید. رعایت نکات نگهداری این د‌ستگاه طول عمر آن را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که همیشه عالی ترین عملکرد را داشته باشد.

  • در ابتدا باید گفت که برای آب گیری میوه های نرم مثل زردآلو و هلو از آن استفاد‌ه نکنید. در حین انجام کار با دستگا‌ه اطمینان حاصل کنید که تمامی قسمت ها در جای خود محکم شده باشند. همچنین درب دستگاه نیز بسته باشد. نظافت شیر آبمیوه‌گیری و توری را فراموش نکنید. دستگا‌ه را در دسترس کودکان قرار ندهید.
  • توجه کنید که در حین ‌استفاده، د‌ستگاه روی سطح کاملا صاف و بی شیب باشد. اگر فیلتر گرفتگی داشت برطرف نمایید. داخل دستگاه را می توانید با آب سرد به راحتی تمیز کنید. اگر دستگاه دچار لرزش و تکان شد، در صدد رفع آن برآیید.

اگر شما تمام نکات استفاده از آبمیوه گیری را رعایت کنید مطمئن باشید که دستگاه شما سال های متوالی سالم می ماند و می توانید به کمک آن انواع مخلوط های خوشمزه میوه را تهیه کنید.

انواع آبمیوه گیری در هومینو

می توان از مطالب گفته شده چنین نتیجه‌گیری کرد که نحوه صحیح استفاده از آب میوه گیری می تواند کمک زیادی به طول عمر این دستگاه کند. برای تعویض بخش هایی که دچار آسیب شده اند، باید از قطعاتی که فابریک خود دستگاه هستند استفاده‌ شود.‌ ممکن است شما تمام موارد راهنمای استفاده از آبمیوه گیری را رعایت کرده باشید اما؛ دستگاه شما به دلایل گوناگونی معیوب شود و کارایی نداشته باشد.

همان طور که می دانید لوازم برقی اگر برند خوبی نداشته باشند بارها و بارها خراب شده و شما را مجبور به پرداخت هزینه ی تعمیر و تعویض قطعات می کنند. در انتها نیز دوباره خراب خواهند شد یا کارایی مناسب را نخواهد داشت. از این رو پیشنهاد ما به شما خرید آبمیوه گیری از یک برند مطرح و متعبر است. برای مشاهده و خرید انواع آبمیوه گیری به فروشگاه اینترنتی هومینو مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *