وبلاگ

راهنمای استفاده از همزن برقی

همزن برقی

همزن برقی بدون کاسه و کاسه دار در انواع طرح و رنگ های مختلف با سرعت های گوناگون تولید و به بازار عرضه شده اند. این نکته را به خاطر بسپارید که همزن‌ ‌برقی بدون کاسه برای مصرف خانگی مناسب است. همزن برقی کاسه دار نیز برای پختن انواع شیرینی و کیک و برای قنادی ها گزینه بهتری است. از این رو از این همزن برای مصارف حرفه ای استفاده می شود.

همانطور که می دانید همزن برقی یکی از وسیله های ضروری برای هر آشپزخانه ای است. نبود آن زمانی حس می‌ شود که شما قصد پخت کیک خوشمزه را می‌ کنید. لازمه پخت صحیح آن، پف کردن سفیده تخم مرغ و خامه است تا با مواد دیگر مخلوط شود. اگر شما در آشپزخانه خود همزن‌ ‌برقی داشته باشید، می‌ توانید به راحتی و در عرض ۵ دقیقه بدون اینکه زحمت زیادی به خود بدهید، مواد مورد استفاده را هم زده و از آشپزی خود لذت ببرید. این نوع وسیله در دو نوع دستی و رومیزی تولید شده است که در ادامه قصد داریم راهنمای استفاده از همزن‌ ‌برقی و طرز استفاده از آن را بگوییم.

همزن برقی کاسه دار چیست؟

همزن‌ برقی‌ متشکل از یک کاسه، یک پایه و تعدادی میله همزن‌ است. کاربرد بدنه یا پایه اصلی این دستگاه، نگهداری کاسه است که با نشستن در جای خود و با بستن میله ها آماده برای چرخش سریع می شود. دکمه هایی که بر روی بدنه همزن برقی تعبیه شده اند نیز باعث می شود که کارایی راحت تری از این وسیله صورت پذیرد.

از جمله این دکمه‌ ها، دکمه آزادسازی بازو، کاسه و آزادسازی میله ها هستند. تعبیه یک ولوم چرخشی نیز، برای تنظیم سرعت و کارکرد سریع و راحت تر، از دیگر ویژگی های این وسیله است. می‌توان با این قابلیت سرعت را بر حسب نیاز تنظیم کرد.

بیشتر بخوانید: مقایسه همزن های کاسه دار با مدل های بدون کاسه

راهنمای استفاده از همزن برقی

چگونگی تنظیم کاسه همزن‌ روی بدنه یکی از کارهایی است که حتماً باید با آن آشنا باشید. همزن برقی کاسه دار یکی از دستگاه هایی است که کارایی بسیار راحتی دارد و شما هنگام کار با آن لزومی ندارد که دستگاه را در دست بگیرید. بلکه فقط باید کاسه را در محل مخصوص خود قرار داده و منتظر باشید تا مواد هم زده شود.

برای اینکه کاسه را درست در جای مناسب خود قرار دهید باید سر همزن را با فشار دادن دکمه آزاد کننده عقب بکشید. با فشار دکمه آزاد کننده، همزن برقی در حالت آزاد قرار می گیرد. تا شما به راحتی بازو یا سر همزن‌ را به عقب هل دهید. بعد کاسه را در محل خود گذاشته و با چرخاندن آن در جهت عقربه های ساعت، کاسه را بر روی صفحه مخصوص ثابت کنید. میله های همز‌ن را به سر همزن‌ وصل کنید، به سمت پایین بکشید تا در جای خود قرار گیرد.

  • وصل میله های همزن و تعویض آن ها

برای وصل میله های همزن برقی باید ابتدا اطمینان حاصل کنید که این وسیله به برق وصل نباشد و همزن را با فشار کلید release در حالت آزاد قرار دهید تا سر همزن‌ به سمت بالا برود. تیغه را به سمت راست بچرخانید و عملی انجام دهید که قفل می شود. برای جدا کردن این میله فقط کافی است که همین مراحل را انجام دهید. یعنی سر همزن را بالا بکشید، دکمه آزاد سازی را فشار دهید، به میله به سمت پایین فشار وارد کرده و با چرخاندن آن به سمت چپ سری را از بین قلاب رها کنید.

  • چگونگی تنظیم سرعت همزن برقی

بعد از اینکه قطعات همزن برقی به صورت صحیح و درست نصب شد، نوبت روشن کردن دستگاه می ‌رسد. بعد از روشن سازی، سرعت مناسب را باید تنظیم و مواد را هم بزنید. لازم است به این نکته توجه داشته باشید که در اوایل کار سرعت را در پایین ترین سطح تنظیم کنید و سپس به مرور زمان سرعت را افزایش دهید. البته باید در نظر داشت نوع همزن ها و نوع موادی که می خواهید هم بزنید در انتخاب سرعت تاثیر گذار هستند.

  • سرعت های مختلف همزن برقی و کارایی هر کدام از آن ها

زمانی که می‌خواهید عمل هم زدن به صورت آرام و آهسته پیش برود، می توانید از سرعت اولیه یا همان سرعت پایه استفاده کنید. می توانید از این سرعت برای تهیه خمیر در مراحل اولیه ای که آرد، جوش شیرین و نمک به آن اضافه می‌شود استفاده کنید. لازم به ذکر است استفاده از همزن‌ مسطح برای این کار کاملا مناسب می باشد. وقتی می‌خواهید کیک و یا مایه خمیر را که در مراحل اولیه هم زدن است هم بزنید، استفاده از همزن‌ روی سرعت ۲ برای شما بهتر است.

برای درست کردن خمیر های سنگین مانند خمیر شیرینی، کیک و انواع کوکی که برای مخلوط کردن آن ها نیاز به سرعت بیشتری است. سرعت ۴ برای شما مناسب تر است. وقتی که تهیه خمیر شما مراحل نهایی هم زدن را پشت سر می‌گذارد و به مرحله آخر نزدیک شده است؛ استفاده از درجه سرعت ۶ در این زمان بهتر است. سطح سرعت ۸ نیز برای زمان هایی که به سرعت بالایی برای هم زدن نیاز دارید مناسب است. مثلاً زمانی که می خواهید سفیده تخم مرغ و خامه را با سرعت بالا هم بزنید. سریع ترین و بالاترین درجه سرعت همزن برقی نیز برای زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که شما بخواهید کرم و یا انواع پوره را درست کنید.

بیشتر بخوانید: لیست لوازم برقی ضروری برای جهیزیه عروس

انواع همزن برقی در هومینو

در این مقاله ما به بررسی و راه اندازی همزن برقی پرداختیم. با تنظیم سرعت، نحوه بستن میله ها و تنظیم کاسه آن آشنا شدیم. به این نکته هم باید توجه کنید که برای هم زدن هر موادی باید از سری مخصوص استفاده کنید. به طور مثال برای اینکه خامه و تخم مرغ را هم بزنید. باید از همز‌ن مفتولی استفاده کنید. برای هم زدن مخلوط بیسکویت و کیک استفاده از سری همزن‌ تخت خیلی مناسب است. توجه به میزان سرعت با در نظر گرفتن مواد درون کاسه را نیز فراموش نکنید. به عنوان سخن آخر از شما دعوت می کنیم تا با مراجعه به بلاگ هومینو، سایر مقالات مفید و کاربردی را مطالعه کنید. همچنین برای مشاهده و خرید انواع همزن برقی به فروشگاه اینترنتی ما مراجع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *