وبلاگ

نکاتی که باید پیش از خرید چرخ خیاطی بدانید!

خرید چرخ خیاطی

چرخ خیاطی یکی از لوازم خانگی مهمی است که برای خیاطی استفاده می شود. کار با این دستگاه سخت نیست و به راحتی می توانید آن را یاد بگیرید. این دستگاه ها دارای مدل های زیادی هستند و هر کدام به روش خاصی کار می کنند. به همین علت، خرید چرخ خیاطی نیاز به مهارت و تخصص دارد. برای این منظور اگر قصد خریداری این محصول را دارید؛ می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید تا اطلاعات خود را در مورد این محصول افزایش دهید و بتوانید مناسب ترین چرخ خیاطی را خریداری کنید. همچنین می توانید با همکاران و کارشناسان ما در ارتباط باشید تا سریعتر شما را راهنمایی نمایند.

آشنایی با اجزای مختلف چرخ خیاطی

چرخ خیاطی از اجزای مختلفی ساخته شده است که شامل موارد زیر است:

  • بوبین: بوبین قطعه استوانه ای شکلی است که در زیر چرخ قرار دارد و نخ زیرین روی آن نصب می شود.
  • ماکو: ماکو وظیفه نگهداری ماسوره را بر عهده دارد و می توانید از آن برای تنظیم کشش نخ استفاده کنید.
  • بوبین پرکننده: این قسمت به همراه کشش نخ باعث چرخش ماسوره می شود. در این صورت می توانید به راحتی نخ زیرین را آماده کنید.
  • توپی: توپی چرخ خیاطی به شما این امکان را می دهد که سوزن را به صورت دستی بالا و پایین کنید.
  • پدال: پدال سرعت دوخت دستگاه را کنترل می کند و کیفیت آن را تعیین می کند. هر چه فشار بیشتری به پدال وارد کنید سرعت دوخت بیشتر می شود. بنابراین با فشار کمتری بر روی فشار می توانید دوخت آرام تری داشته باشید.
  • قرقره: قرقره یکی دیگر از قطعات چرخ خیاطی است که داخل ماکو قرار دارد. این قسمت قرقره را نگه می دارد و باعث می شود که همزمان با سوزن بچرخد.

بیشتر بخوانید: لیست لوازم برقی ضروری برای جهیزیه عروس

نکات حائز اهمیت برای خرید چرخ خیاطی

همانطور که در قسمت قبلی اشاره شد خرید این وسایل نیازمند مهارت و تخصص زیادی است. اما توجه داشتن به یک سری موارد می تواند شما را در انتخاب دستگاه مورد نظر راهنمایی کند. در بخش راهنمای جامع خرید چرخ خیاطی قصد داریم نکاتی را به شما بگوییم تا بهترین گزینه را انتخاب کنید.

  • سرعت دوخت و دوز

زمان دوخت و دوز، بر اساس نیاز شما تعیین می شود. سرعت دوخت چرخ خیاطی صنعتی بین 1000 تا 5000 دوخت در دقیقه می باشد. این سرعت توسط دکمه کنترل سرعت چرخ خیاطی قابل تنظیم است. مثلا برای دوخت پارچه های چرمی باید با سرعت بالا بدوزید تا سوزن نشکند. بنابراین برای انجام خیاطی های ساده نیازی به پرداخت هزینه زیادی ندارید و می توانید با خرید چرخ خیاطی های مدل ساده تر و کمتر در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

  • میزان کارکرد صدا

برخی از چرخ خیاطی ها دینام دارند و از این رو سر و صدای زیادی ایجاد می کنند. در کارگاه های صنعتی و تولیدی صدای چرخ معمولی است و زیاد مهم نیست اما برای مصارف خانگی میزان صدای چرخ خیاطی بسیار مهم است. به دستگاه هایی که از دینام استفاده نمی کنند، چرخ ماکو گرد نیز می گویند.

  • وزن و اندازه 

وزن و سایز چرخ خیاطی یکی از مهم ترین مواردی است که باید هنگام خرید چرخ خیاطی به آن توجه کنید. بهتر است چرخ خیاطی خانگی را در سایزهای کوچک خریداری کنید تا کمترین فضا را اشغال کند. چرخ خیاطی های صنعتی به فضای زیادی نیاز دارند و در صورت خرید آن ها، فضای زیادی را از خانه شما می گیرند. برخی از این چرخ ها دارای میزهایی با قابلیت تا شدن هستند که می توانند ابعاد آن را تغییر دهید. بنابراین وزن و سایز چرخ خیاطی از جمله مواردی است که در هنگام خرید این محصول باید به آن توجه کرد. اگر به اشیاء و وسایل فانتزی نیز علاقه دارید، بسیاری از برندها چرخ هایی با مدل های فانتزی و زیبا تولید میکنند. 

  • دوخت متنوع

یکی از مواردی که در قیمت و نوع چرخ خیاطی تاثیر گذار است نحوه دوخت این محصول است. برخی از ماشین ها فقط دوخت های ساده دارند اما برخی دیگر دوخت های پیچیده و طرح دار نیز دارند. اگر از چرخ خیاطی برای مصارف شخصی استفاده می کنید، فقط باید وسایل پیشرفته خریداری کنید و با پرداخت مبلغ کمتری می توانید وسایل ساده تری خریداری کنید.

  • قیمت و صرفه اقتصادی

بودجه بر خرید نوع و مدل چرخ خیاطی تاثیر می گذارد. دستگاه های پیشرفته قیمت خرید بالاتری دارند اما اگر بودجه کافی برای خرید این چرخ ندارید می توانید مدل پایین تری را خریداری کنید. برای مثال چرخ خیاطی های مکانیکی در مقایسه با چرخ خیاطی های الکترونیکی به بودجه کمتری نیاز دارند. به همین دلیل برای دوخت های ساده نیازی به پرداخت بودجه بالایی نخواهید داشت.

  • ضمانت نامه و گارانتی

وجود گارانتی در حین خرید، ایمنی محصول را تضمین می کند. در این صورت اگر این دستگاه به هر دلیلی نتواند به خوبی کار کند، می توانید آن را به صورت رایگان در نمایندگی تعمیر کنید. بنابراین یکی از موارد مهمی که در راهنمای جامع خرید بهترین چرخ خیاطی با قیمت ارزان باید به آن اشاره کنیم این است که بدون گارانتی چرخ خیاطی نخرید.

بیشتر بخوانید: خرید لوازم خانگی در نجف آباد اصفهان

بهترین برند و مدل برای شروع کار

معمولا افرادی که تازه آموزش خیاطی را شروع کرده اند نیازی به خرید چرخ های گران قیمت ندارند. چرخ خیاطی های خانگی بهترین گزینه برای شروع هستند و با امکاناتی که در اختیار شما قرار می دهند می توانند در زمینه آموزش به شما کمک زیادی کنند. بسیاری از مدل ها با برندهای معتبر و قیمت مناسب وجود دارند که می توانید برای با کسب اطلاعات بیشتر از کارکرد آن یک تصمیم گیری آگاهانه انجام دهید. همچنین می توانید در قسمت نظرات سوالات خود را بپرسید تا همکاران ما به سوالات شما پاسخ دهند. 

سخن آخر در باب خرید چرخ خیاطی

چرخ خیاطی یکی از پرکاربردترین لوازم خانگی در منازل و همچنین پوشاک و نساجی است. از آنجایی که این محصول دارای برندها و مدل های زیادی است، خریدار هنگام خرید دچار سردرگمی می شود. در این مطلب نکاتی را بیان کرده ایم تا با کمک این نکات بتوانید به راحتی چرخ خیاطی مورد نظر را متناسب با نیاز خود انتخاب و خریداری کنید. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر، مشاهده و خرید انواع چرخ خیاطی به فروشگاه ما مراجعه کنید.

ما سعی کردیم به تمام سوالات احتمالی که در هنگام خرید این محصول برای هر خریدار پیش می آید پاسخ روشنی بدهیم. امیدوارم بعد از این بتوانید به راحتی خرید خود را انجام دهید. همچنین به عنوان کلام پایانی از شما دعوت می کنیم تا با مراجعه به بلاگ هومینو سایر مقالات مفید و کاربردی را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *