وبلاگ

چه چیزهایی را می توان با چرخ گوشت، چرخ کرد؟ (راهنمای استفاده از چرخ گوشت)

راهنمای استفاده از چرخ گوشت

استفاده از چرخ گوشت به شیوه صحیح و مطالعه راهنمای خرید آن می‌تواند باعث شود که سال های سال بتوانید از چرخ‌ گوشت خود استفاده کنید. بدون اینکه نگران خرابی موتور و تعویض قطعات آن باشید. نحوه استفاده از چرخ‌ گوشت، ارتباط تنگاتنگی با طول عمر آن دارد. هر چقدر از دستگاه خود استفاده درستی داشته باشید، به همان اندازه باعث افزایش طول عمر آن شده اید. در این مقاله قصد داریم علاوه بر ارائه راهنمای استفاده از چرخ گوشت، به شما بگوییم که چه چیزهایی را می توان با این دستگاه چرخ کرد.

مزایای وجود یک چرخ‌ گوشت خوب در آشپزخانه

داشتن این ابزار در آشپزخانه باعث می شود که شما با اطمینان خاطر گو‌شت سالمی را خریداری کرده و در منزل شسته و به راحتی به وسیله دستگاهتان آن را چر‌خ کنید. با این کار احتمال اینکه گوشت چر‌خ کرده غیر بهداشتی و ناخالص باشد به صفر می‌رسد.

وجود این دستگاه به شما این اجازه را می‌دهد که بر طبق خواسته خود میزان بافت گو‌شت و چربی را مشخص کنید. حتی این امر باعث می شود که در اندازه های مختلف مواد را بسته بندی کنید. علاوه بر همه این مزیت‌ها؛ خیالتان آسوده است که در یخچال خود، گوشت‌ چر‌خ کرده آبدار و تازه دارید که می‌توانید به وسیله آن ها غذایی با عطر و طعم بی نظیر درست کنید.

بیشتر بخوانید: لیست لوازم برقی ضروری برای جهیزیه عروس

چگونگی استفاده از چرخ گوشت

اگر تا به حال از این دستگاه استفاده نکرده اید؛ ما برایتان به طور کامل توضیح می دهیم تا با نحوه ی صحیح استفاده از چرخ گوشت آشنا شوید.

گام اول

لازم است در وهله اول گوشت‌ها را شسته، در آبکش بریزید. کمی منتظر بمانید تا آب اضافی آن خارج شود. گوشت‌ها را از هر گونه چربی و پوست جدا کرده و به قطعات کوچکتر تقسیم ‌کنید.

گام دوم

به مقدار مناسب گو‌شت را داخل گلویی این وسیله ریخته و گوشت‌ کوب را در جای خود قرار دهید. برای جمع‌ آوری گوشت هایی که قرار است چر‌خ شود. ظرفی مناسب را زیر محل خروجی این دستگاه بگذارید.

گام سوم

دستگاه را روش ‌کنید. به وسیله گوشت‌ کوب با فشار یکنواخت گوشت‌ها را به سمت پایین هل دهید. بعد از این مرحله، مقدار مناسبی از مواد را دوباره به داخل گلویی ریخته و این مراحل را تکرار کنید تا تمام گوشت‌ها چر‌خ شود. بعد از اتمام، دکمه معکوس را فشار دهید. تا هیچ گوشتی داخل مخزن جا نماند. دستگاه را خاموش کرده و سیم را از پریز بکشید.

گام سوم

قطعات قابل شستشو این وسیله را از هم جدا کرده و به وسیله آب و مایع ظرفشویی بشویید. طوری که هیچ اثری از ذره های گو‌شت باقی نماند. برای تمیز کردن بدنه نیز از یک دستمال تمیز نم دار کمک بگیرید. بعد از خشک شدن کامل قطعات، آن ها را روی هم سوار کرده و به بدنه دستگاه وصل ‌کنید.

بیشتر بخوانید: غذاساز چیست و چه تفاوتی با مخلوط کن دارد؟

نکاتی برای افزایش طول عمر استفاده از چرخ گوشت

برای اینکه دستگاه شما از هر آسیبی مصون بماند، باید نکاتی را در حین استفاده از چرخ گوشت رعایت کنید. در ادامه به بررسی این نکات خواهیم پرداخت.

  • گو‌شت را به برش های کوچک تبدیل کنید. چرا که اگر برش های بزرگ را با فشار وارد محفظه کنید، موتور فشار زیادی را متحمل می شود.
  • برای خرد کردن سبزیجات از دستگاه خود استفاده نکنید. آبی که در سبزیجات وجود دارد امکان دارد وارد موتور دستگاه شده و سبب خرابی آن شود.
  • بعد از اینکه کارتان با دستگاه تمام شد، تیغه های داخلی و محفظه آن را به خوبی تمیز کنید. دقت کنید تا هیچ اثری از ذرات گو‌شت در محفظه دستگاه نمانده باشد.
  • وقتی می‌خواهید چرخ‌ گوشتی خریداری کنید. دقت کنید که جنس تیغه ها و صفحات برش آن ضد زنگ باشد. اگر جنس آن ها ضد زنگ نباشد، بعد از شستن های مکرر دچار زنگ زدگی و فرسودگی می شود.
  • قدرت موتور و سیستم چرخش معکوس این دستگاه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن است که باید هنگام خرید به آن توجه شود.
  • استفاده از چرخ گوشت خانگی اگر بیشتر از ۱۵ دقیقه باشد، سبب آسیب خواهد شد. چرا که قدرت این وسیله، کمتر از نوع صنعتی می باشد. اگر به مدت طولانی از این دستگاه‌ خود استفاده کنید، عمر دستگاه شما به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد.
  • از اضافه کردن پیاز به داخل محفظه این دستگاه اجتناب کنید. ممکن است آب پیاز به داخل آن نفوذ کرده و موتور آن را خراب کند.
  • اگر قصد دارید مقدار زیادی گوشت‌ را چر‌خ کنید، به دستگاه خود کمی استراحت داده، سپس مابقی مواد را چر‌خ کنید.
  • سعی کنید تیغه ها را هر ۳ ماه یکبار تیز کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی 5 تا از بهترین غذاساز های همه کاره

موادی که می توان به وسیله چرخ‌ گوشت چر‌‌خ کرد

استفاده از چرخ گوشت فقط محدود به چرخ‌کردن ‌گوشت نمی شود. بلکه می توان به وسیله آن انواع خشکبار مثل گردو را برای تهیه فسنجان، نخود را برای درست کردن فلافل و برای درست کردن کره بادام زمینی بادام زمینی را چر‌خ کرد. این دستگاه همانند دستیاری کارآمد می‌تواند برای شما انواع مختلف خمیر هایی که حجم کمی دارند، را تهیه کند. تا شما به راحتی نان و شیرینی مورد نظر خود را بپزید. اگر می خواهید سالاد و یا انواع ترشی را درست کنید. می توانید با استفاده از چرخ گوشت این کارها را در سریع ترین زمان ممکن انجام دهید.

البته دستگاه‌هایی در بازار موجود هستند که علاوه بر اینکه می توانید انواع گوشت‌ها را چر‌خ کنید؛ به راحتی می توانید با استفاده از این دستگاه، انواع کالباس و سوسیس های خانگی تازه و سالم را تهیه کنید و در کنار عزیزان خود نوش جان نمایید.

انواع چرخ گوشت در هومینو

در این مقاله شیوه درست استفاده از چرخ گوشت و نکات قابل توجهی برای طولانی کردن عمر و حفظ آن از هر آسیبی را برای شما بیان کردیم. البته این نکته را نیز مدنظر خود قرار دهید که برای شستن قطعات فلزی این وسیله از ماشین ظرفشویی استفاده نکنید، زیرا روکش آبکاری شده آن ها از بین می‌رود. با رعایت تمامی این موارد می‌توانید از چرخ‌ گوشت خود مدت زمان زیادی بدون اینکه نیاز به تعویض قطعات داشته باشد و یا دچار خرابی شود استفاده ‌کنید.

شما می توانید بهترین و باکیفیت ترین چرخ‌ گوشت و حتی دیگر لوازم برقی را از سایت فروشگاه همواره تخفیف هومینو خریداری نمایید. به عنوان کلام پایانی از شما دعوت می کنیم تا با مراجعه به بلاگ هومینو، سایر مقالات مفید و کاربردی ما را نیز مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *